Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Dat is ook al enkele malen aan de orde geweest bij Opgelicht en Kassa inderdaad.
ja als handelaar of koper moet je gewoon altijd research blijven doen naar welken scams er gaande zijn en daarom herkende ik deze scam ook meteen
 
Oeh, die kende ik inderdaad niet maar ligt voor de hand deze manier. Nou doe ik nagenoeg niets met marktplaats bv maar dit soort dingen zou ik toch eigenlijk moeten weten.
 
Beetje off-topic, maar had laatst een IPad erop staan... mijn hemel.

eigenlijk kan je het riedeltje wel opnoemen:

- klojo's die boden uitbrengen waarvan je denkt: onder welke steen leef jij?
- klojo's die een bod uitbrengen die je accepteert en dan allemaal vragen gaan stellen en het bod "bijstellen"
- klojo's die niet op komen dagen
- de random "trolls"

Snap niet dan "men" niks beters te doen heeft...
 
Nou als ik iets koop of verkoop dan gaat het in de regel contant en anders wacht ik wel tot het wel in de buurt te koop is. Ik vindt dat je teveel ellende hoort met eerst betalen en niet leveren of gedoe en oplichting via apps.
 
Nou als ik iets koop of verkoop dan gaat het in de regel contant en anders wacht ik wel tot het wel in de buurt te koop is. Ik vindt dat je teveel ellende hoort met eerst betalen en niet leveren of gedoe en oplichting via apps.
Nogal wiedes; als het goed gaat hoor je er niemand over. Dus het geeft al gauw een vertekend beeld.
 
Ik weet het niet qua verzending van bepaalde visjes... maar hoe komen de meeste visjes eigenlijk bij de winkels? en dan vooral die uit het buitenland vandaan komen ...
 
Ja die gaan dan ook met het vliegtuig op transport en dan vanuit de groothandel vaak met de auto naar de lfs en krijgen ook veel voor de kiezen. Reken maar dat er veel uitval is en helemaal bij bepaalde soorten.
 
Ja die gaan dan ook met het vliegtuig op transport en dan vanuit de groothandel vaak met de auto naar de lfs en krijgen ook veel voor de kiezen. Reken maar dat er veel uitval is en helemaal bij bepaalde soorten.
Een tijd terug iets over op TV gezien. Echt massa's vis tegelijk in zo'n transportzak en daar dozen vol van. Via luchttransport. Een zak met sluierstaarten die zo vol zat dat de hele zak wel oranje leek. En wat John zegt, uitval.

Kwamen dacht ik aan op Schiphol en van daaruit werden ze opgehaald om naar een groothandel te gaan.
Maar voordat ze überhaupt op transport gaan hebben ze al erg veel meegemaakt.

Zie hieronder bv hoe het vangen van Discus vissen eraan toe kan gaan. Niet voor tere zieltjes, ik werd er in elk geval best verdrietig van. Dit gaat over vangen maar ook over transport, maar dan op een manier die je wellicht niet verwacht.

 
Beetje off-topic, maar had laatst een IPad erop staan... mijn hemel.

eigenlijk kan je het riedeltje wel opnoemen:

- klojo's die boden uitbrengen waarvan je denkt: onder welke steen leef jij?
- klojo's die een bod uitbrengen die je accepteert en dan allemaal vragen gaan stellen en het bod "bijstellen"
- klojo's die niet op komen dagen
- de random "trolls"

Snap niet dan "men" niks beters te doen heeft...
Als ik het goed begrijp zijn alleen klojo's en random trollen op jouw advertentie afgekomen Richard? :DD :juggle:

Ik weet het niet qua verzending van bepaalde visjes... maar hoe komen de meeste visjes eigenlijk bij de winkels? en dan vooral die uit het buitenland vandaan komen ...
Daar is een prachtige uitzending van de Keuringsdienst van Waarde over als ik mij niet vergis. Verder lijkt dit mij een beetje offtopic hier.
 
Inderdaad zal de oplichting maar een heel klein percentage zijn maar ja het zal je maar net overkomen. Dat risico neem ik dan gewoon maar niet.
Dat kun je dan ook zeggen over de weg op gaan, iedereen die veilig van A naar B komt, daar lees je niks van. De ongelukken staan uiteraard in de krant. Geen reden om thuis te blijven wat mij betreft.
Alles dat op marktplaats voor deftige bedragen gaat, moet je ook gewoon ophalen uiteraard.
 
Iemand moet er nodig vanaf denk ik..
waneheld.PNG
 
Dat kun je dan ook zeggen over de weg op gaan,
Dat is waar maar tegelijk vaak een noodzakelijk iets. Iets kopen op MP is dat niet dus dan kies ik voor de veilige weg ;)
Maar goed, gelukkig is iedereen er vrij in om wel of niet een risico via MP te willen lopen. Ook als ik ergens iets zou ophalen/verkopen dan betaal ik cash en niet met een of andere app die wellicht fake kan zijn.
 
Dat is waar maar tegelijk vaak een noodzakelijk iets. Iets kopen op MP is dat niet dus dan kies ik voor de veilige weg ;)
Maar goed, gelukkig is iedereen er vrij in om wel of niet een risico via MP te willen lopen. Ook als ik ergens iets zou ophalen/verkopen dan betaal ik cash en niet met een of andere app die wellicht fake kan zijn.
Veel MP ervaring hier, gelukkig nog nooit een probleem gehad. Bij grotere bedragen dan is het of cash, of rechtstreeks overmaken ter plekke. Tegenwoordig staat het geld er toch direct op. Ik kijk wel altijd naar de leeftijd van het account en aantal sterren.
 
Bekijk bijlage 322396

Koopje dit hoor.
Voor ditzelfde bedrag heb ik destijds mijn 60cm bak incl grind en planten én wat vissen gekocht. En ook nog allemaal bij de LFS nieuw..
Ik hoop dat niemand zo 'wijs' is om daadwerkelijk 80€ te gaan betalen voor een vaas van 2 liter...
 
Voor ditzelfde bedrag heb ik destijds mijn 60cm bak incl grind en planten én wat vissen gekocht. En ook nog allemaal bij de LFS nieuw..
Ik hoop dat niemand zo 'wijs' is om daadwerkelijk 80€ te gaan betalen voor een vaas van 2 liter...
Ho ho- wel een vaas met letters erin verwerkt he. Waar je mooi de hele tijd naar mag kijken.

Probeer maar eens een filter/verwarming/decoratie én 'vis' kwijt te kunnen in die 2 liter XD
 
Veel MP ervaring hier, gelukkig nog nooit een probleem gehad. Bij grotere bedragen dan is het of cash, of rechtstreeks overmaken ter plekke. Tegenwoordig staat het geld er toch direct op. Ik kijk wel altijd naar de leeftijd van het account en aantal sterren.
Of gewoon via de marktplaats app zelf een betaalverzoek. Hier ook altijd prima gegaan
 
Oh, ik ben ooit wel eens een advertentie op MP tegengekomen waarbij vissen werden aangeboden als zijnde wildvormen. En er werd toch een verhaal er omheen gebouwd om het luister te geven. Toen ik voor de grap eens reageerde kwam me toch een verhaal op me af om me over te halen om ze te nemen. De vissen waren het waard om te nemen. Maar ik deed het daar niet om. Ik wist gewoon dat het hele verhaal verzonnen was. Want die vissen waren nl. een hybridestam die ikzelf had gecreëerd en zelf in omloop had gebracht. Hij wilde enkel slag slaan uit de torenhoge prijs die hij eraan stelde. Zo'n persoon is bij mij al direct afgeschreven. Er wordt nogal wat gesjoemeld op MP.
 
Via marktplaats kwam ik op een website. In het witte deel, het 'totaal assortiment' wat ze voeren, maar toch zijn ze De aquariumshop voor al uw benodigdheden! (let op dat uitroepteken ook)...
Geen bakken, filters, normale co2, lampen, grind, soil, hardscape, pincetten e.d., medicatie, etc etc. Wegwerp co2, colombo/easylife ferts en plantjes, dat is al dat ze verkopen.

opmerkelijk.png
 
"In their defense", ze hebben ons nog niet verteld waarvóór het al onze benodigdheden zijn, wat zij aanbieden. :deal: Misschien denken wij wel meer nodig te hebben dan zij... van ons weten...

Of hun website is gewoon wat vroeg gelanceerd, haha.
 

haha kijk dan zelf reinigend
Met deze staat Ali 'vol'

Lijkt wel een biertap. Die reinigt zich inderdaad vanzelf :DD
Grandado is volgens mij een drop shipper.
 

Terug
Bovenaan