Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Back on topic, ik vind het opmerkelijk dat bij zo'n 90% van tweedehands aangeboden aquaria niet eens de afmetingen in de omschrijving staan. Dat de verkoper niet zelf lijkt te beseffen dat die een zeer essentiële eigenschap aan een aquarium zijn, zegt misschien al genoeg over waarom het aquarium te koop staat. 😳

Dat gebeurd echt heel vaak!!!

TE KOOP: Aquarium met grind & netje.

dat was dan de hele verkopende tekst..... :juggle:
 
Zie hieronder een prachtig voorbeeld dat ik toevallig zojuist zag passeren:

Screenshot 2021-02-27 20.37.43.png

Screenshot 2021-02-27 20.37.59.png


Ik heb aan de hand van deze enkele foto en de beknopte advertentietekst geen idee wat er in die flesjes zit die verkocht worden. Ik kan de etiketten niet lezen en het staat niet beschreven in de tekst.

Wat ik wel begrijp is dat hij er een goed bod voor wilt hebben. Wat dat dan ook mag zijn. :juggle:
 
Tja als ik het zo bekijk dan is dat vast een jong kind die na veel drammen een visje kreeg maar er niet goed voor zorgde of er nu niet meer voor wil zorgen nu er een hond in huis is. Een van de vele kun je dan wel stellen:stom:
 
hoop dat ze de hond niet weg doen als je een kat halen :help:
Zeker weten van niet want die kat nemen ze juist voor de hond in huis. Die hond kan dan lekker de kat de hele dag de gordijnen injagen :DD.
Misschien dat ze op dat moment beseffen dit gaat tever en dan doen ze zowel de hond als de kat weg en dan nemen ze weer een te klein aquarium:stom:.
Tja, soms is eerst nadenken voor je iets aanschaft niet verkeerd volgens mij
 
Zeker weten van niet want die kat nemen ze juist voor de hond in huis. Die hond kan dan lekker de kat de hele dag de gordijnen injagen :DD.
Misschien dat ze op dat moment beseffen dit gaat tever en dan doen ze zowel de hond als de kat weg en dan nemen ze weer een te klein aquarium:stom:.
Tja, soms is eerst nadenken voor je iets aanschaft niet verkeerd volgens mij
Mijn moeder heeft paaseitjes liggen in zo'n kom :)
 
Dan ga ik daar even op de koffie; hier zijn de paaseitjes alweer op :DD
Je hoeft je niet te haasten want blijkbaar vindt alle bezoek het leuk om haar chocolade cadeau te doen. Zoveel dat het niet op te krijgen is, dus die paaseitjes liggen er waarschijnlijk in mei nog :DD
 
Kwam deze tegen.
Gezocht JANTIEN! Crystal black, Blue Bolt, Pinto garnalen!
Gratis
De advertentie is helaas niet meer te openen. Ik had hem heel graag gelezen. Om deze reden is het plaatsen van screenshots ook een handigere optie dan een link naar de advertentie.
 
De advertentie is helaas niet meer te openen. Ik had hem heel graag gelezen. Om deze reden is het plaatsen van screenshots ook een handigere optie dan een link naar de advertentie.
Lang verhaal kort; iemand had diverse (dure) garnalen besteld bij ene Jantien; maar die heeft haar geghost nadat het geld binnen was. Bestelling uiteraard nooit geleverd, dus dit was een poging om nog met diegene in contact te komen. Als ie weg is, hoop ik dat het verhaal een happy ending heeft..
 
Oh jeetje wat een trieste manier van oplichting zeg..
O dat gebeurt al jaren; en er wordt niet/amper tegenop getreden. Je kan 't melden bij marktplaats, maar gebruikersgegevens krijg je niet, dus je aangifte bij de politie komt ook niet ver. Je kunt je bank lief aankijken om dat bedrag terug te laten boeken, maar daar beginnen ze niet aan, dus je zit gewoon met de gebakken peren als het je gebeurt. Enige dat je kunt doen is gelijk oversteken vragen of via paypal betalen. Ebay is wat dat betreft beter.
 
je kan het aantal steren kijken van de handelaar ik heb zelf 5 steren dan weetje je dat je altijd goed zit
 
Oh, die is waarschijnlijk door dezelfde persoon opgelicht als ik... Die heette ook Jantien (of dat werd er in elk geval gezegd). Verkocht ook garnalen. Ik heb er slakken van gekocht. Of nou ja, dat dacht ik... Betaald en nooit meer wat gehoord. Reageerde verder helemaal nergens meer op Ik heb aangifte gedaan en daarop heeft Marktplaats de verkoper geblokkeerd. Jammer dat de advertentie niet meer te lezen is, nu kan ik haar ook geen bericht doen om te vragen of ze nog wat gehoord heeft. Marktplaats zit wat dat aangaat ook wel echt stom in elkaar.

Was me tot dusver gelukkig nog nooit overkomen, maar vind het echt zo'n trieste manier van aan je geld komen...
 
tijdje geleden drone te koop gezet kwam ook raar volk opaf met die scam fake bank app toen uit eindelijk aan een boer verkocht zijn vrouw had geld gewonnen met gokken ahahahh
 

Terug
Bovenaan