Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Origamivogel zelf doe pakket.
(Pakje vouwblaadjes op Wish)
 
Mensen die torenslakken verkopen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Voorbeeld:

Beschrijving​

Te koop/ruilen
torenslakken wegens teveel in mijn aquariums
grote en kleine gemixt

:DD:DD:DD:DD
Het is maar net hoe je het ziet. Als het verkoopt en hij of zij verdient er wat mee, ik gun het ze van harte. Maar ik ben ook blij dat er mensen zijn als jij en ik die niet reageren op dit soort advertenties. :petjeaf:
 
Het is maar net hoe je het ziet. Als het verkoopt en hij of zij verdient er wat mee, ik gun het ze van harte. Maar ik ben ook blij dat er mensen zijn als jij en ik die niet reageren op dit soort advertenties. :petjeaf:
Tuurlijk gun ik hun dat, leven en laten leven zeg ik altijd en ik neem aan dat het hier gaat over kinderen?
 
Dat mensen een prijs hangen aan slakken kan ik begrijpen.
op 1 of andere manier werkt gratis af te halen bijna nooit.
ik heb meerdere malen ervaren dat een advertentie met bieden of een zacht prijsje veel beter werkt als je ergens vanaf wilt.

Verder houd marktplaats zich gewoon aan de wet zolang het verkopen van kommen niet verboden is mag je ze ook op marktplaats aanbieden.
Het zou mij overigens niets verbazen als na een paar klachten met deze strekking een kruisje achter je account krijgt en je volgende klacht gewoon rechtstreeks naar het digitale grijzen archief gaat
 
Zo zag ik vorige week een advertentie waarbij de garnalen per pakketpost verzonden konden worden. Dit is natuurlijk niet toegestaan in Nederland en dat is maar goed ook wat mij betreft. Ik heb de adverteerder hier op gewezen maar geen reactie ontvangen. Ik heb een paar dagen later een melding gedaan bij Marktplaats maar de advertentie is helaas niet aangepast of verwijderd.
Er zijn webshops die garnalen verzenden via pakketpost. Ook in de vogelspinnenhobby is het heel normaal om dieren te verzenden. Ik dacht ook dat dit niet toegestaan is, maar misschien geldt deze wetgeving niet voor ongewervelden?
 
Ik deed ook torenslakken weg en deed er inderdaad een prijs op zetten. 0,50 voor heel veel.

Als je het gratis op MP zet zijn er van die rotzakken die een afspraak maken om het op te halen om vervolgens niet te komen opdagen. Daar was ik natuurlijk ook snel klaar mee :)
 
Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
En dat is wat je zoekt voor een leuk product voor een leuke prijs.

Op de Marketplace van FB lukt dat vaak nog wel.
 
Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
En dat is wat je zoekt voor een leuk product voor een leuke prijs.

Op de Marketplace van FB lukt dat vaak nog wel.
Advertenties op de kaart/map bekijken helpt goed als je alleen/grotendeels particulieren wil vinden.
 
Er zijn webshops die garnalen verzenden via pakketpost. Ook in de vogelspinnenhobby is het heel normaal om dieren te verzenden. Ik dacht ook dat dit niet toegestaan is, maar misschien geldt deze wetgeving niet voor ongewervelden?

Vissen kun je ook via de post krijgen. Verleden jaar heb ik vissen in tempex doos gekregen. Lijkt me dat dit dan niet verboden is? Zat grote sticker op. Voorzichtig levende have.
 
Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
En dat is wat je zoekt voor een leuk product voor een leuke prijs.

Op de Marketplace van FB lukt dat vaak nog wel.
Je kan heel makkelijk de extentie marktplaats zonder spam installeren, dan heb je al die troep niet
 
Vissen kun je ook via de post krijgen. Verleden jaar heb ik vissen in tempex doos gekregen. Lijkt me dat dit dan niet verboden is? Zat grote sticker op. Voorzichtig levende have.
Volgens mij mag het alleen als het als dusdanig wordt aangedragen zodat de logistieke club dan volgens protocol de levende have kan vervoeren. Maw, het is verboden om het met reguliere pakketpost net als ieder ander pakketje mee te geven.
 
Ik deed ook torenslakken weg en deed er inderdaad een prijs op zetten. 0,50 voor heel veel.

Als je het gratis op MP zet zijn er van die rotzakken die een afspraak maken om het op te halen om vervolgens niet te komen opdagen. Daar was ik natuurlijk ook snel klaar mee :)

Zie alleen niet in wat het "gratis" daarmee te maken heeft, ook als je een prijs vraagt dagen mensen niet op :))
 
Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
En dat is wat je zoekt voor een leuk product voor een leuke prijs.

Op de Marketplace van FB lukt dat vaak nog wel.
Daar was een app voor, ben helaas de naam kwijt. Volgens mij is die ooit hier op het forum genoemd.
 
Ach ongeveer 2 jaar geleden hadden we hier een lid welke zijn ververswater aanbood op mp als biologisch water :juggle: :DD
En is het geld met bakken binnen komen stromen of heeft hij alsnog een baan moeten zoeken als ieder ander?

Ik deed ook torenslakken weg en deed er inderdaad een prijs op zetten. 0,50 voor heel veel.

Als je het gratis op MP zet zijn er van die rotzakken die een afspraak maken om het op te halen om vervolgens niet te komen opdagen. Daar was ik natuurlijk ook snel klaar mee :)
Inderdaad, gratis af te halen werkt helaas vaak bijzonder slecht op Marktplaats. Ik herken het ook dat mensen vaker niet op komen dagen dan wel. En als ik iets gratis weg doe wil ik er graag van af. Dan is het fijn als mensen het ook daadwerkelijk op komen halen. Ik vraag dus ook vaak bijzonder lage bedragen voor dingen die ik eigenlijk gratis weg wil doen. Dat werkt op een of andere manier toch beter.

Je kan heel makkelijk de extentie marktplaats zonder spam installeren, dan heb je al die troep niet
Vertel verder? Hoe heet dit, waar kan ik dit vinden en wat kost het? :juggle:
 
En is het geld met bakken binnen komen stromen of heeft hij alsnog een baan moeten zoeken als ieder ander?


Inderdaad, gratis af te halen werkt helaas vaak bijzonder slecht op Marktplaats. Ik herken het ook dat mensen vaker niet op komen dagen dan wel. En als ik iets gratis weg doe wil ik er graag van af. Dan is het fijn als mensen het ook daadwerkelijk op komen halen. Ik vraag dus ook vaak bijzonder lage bedragen voor dingen die ik eigenlijk gratis weg wil doen. Dat werkt op een of andere manier toch beter.


Vertel verder? Hoe heet dit, waar kan ik dit vinden en wat kost het? :juggle:
Gratis https://chrome.google.com/webstore/...r-spam/lekhkeegnegccgaoakphligfonjmaodh?hl=nl en je kan zelf filteren of je dagtoppers wil zien of niet
 
Vissen kun je ook via de post krijgen. Verleden jaar heb ik vissen in tempex doos gekregen. Lijkt me dat dit dan niet verboden is? Zat grote sticker op. Voorzichtig levende have.
Gezien de vervoersprijs van Dino ( 25 Euro?) denk ik dat dat eerder per koerier is gegaan. Er worden zat vissen per vliegtuig aangevoerd, zowel voor de reguliere handel als voor speciaalzaken. Dat zijn ook speciale zendingen voor levende have. Post NL of andere reguliere pakketpost kost 7,50 of zo, maar die zendingen doen er 2 dagen over en liggen in een depot te wachten op uitlevering.
 
Gezien de vervoersprijs van Dino ( 25 Euro?) denk ik dat dat eerder per koerier is gegaan. Er worden zat vissen per vliegtuig aangevoerd, zowel voor de reguliere handel als voor speciaalzaken. Dat zijn ook speciale zendingen voor levende have. Post NL of andere reguliere pakketpost kost 7,50 of zo, maar die zendingen doen er 2 dagen over en liggen in een depot te wachten op uitlevering.
PostNL heeft duidelijk in zijn regelement staan dat je geen levende dieren mag verzenden
 
Dat lijkt me wel duidelijk inderdaad, en dat zal voor andere reguliere post ook gelden. DHL heeft trouwens ook verschillende typen post, althans dat was zo toen ik er werkte. Spoedkoeriers leveren zendingen dezelfde dag af, maar daar gelden uiteraard ook andere tarieven voor. Soms maken medicijnengroothandels ook gebruik van spoedkoeriers, bij vaccins bijvoorbeeld.
 
Dat is dus ook mijn ervaring. Maar het zou interessant zijn om zoiets eens te onderzoeken.
Ik voel me niet geroepen om dat te onderzoeken🤣

Ik hou gewoon op een lijstje bij wie niet op is komen dagen en met die mensen maak ik nooit meer een afspraak👍🏻
 
Ik voel me niet geroepen om dat te onderzoeken🤣

Ik hou gewoon op een lijstje bij wie niet op is komen dagen en met die mensen maak ik nooit meer een afspraak👍🏻
Die plugin die @Nicolientje-W eerder in dit topic aandroeg werkt echt uitstekend voor precies dit. Maar ook voor veel meer dingen. Ik ben er serieus blij mee en overweeg te doneren aan de makers.

Ik blokkeer ze altijd, veel makkelijker :DD
Dat is natuurlijk ook een optie. :petjeaf:
 
Ze hebben nog wel konijnen, cavia's, ratten en hamsters. En vissen. Dit zijn in ieder geval geen dieren die afgedankt kunnen worden wegens gedragsproblemen.
Die kunnen wel degelijk gedragsproblemen krijgen. Met name wegens verveling, verwaarlozing, nalatige veterinaire zorg, verkeerde voeding, verkeerde huisvesting, gebrek aan of verkeerd gezelschap, etc.
Aangezien die dan waarschijnlijk ook opgesloten zitten in een kooitje, hokje of kommetje, hebben de 'eigenaars' er echter geen last van zoals bijvoorbeeld wel het geval is bij een hond of kat met gedragsproblemen. En als de eigenaars er geen last van hebben is het 'geen probleem'. Hoezo cognitieve dissonantie?
In het beste geval wordt zo'n konijn, hamster, rat, cavia, vis etc. dan ook wèl afgedankt, aan een asiel of iemand die weet hoe voor die zielen te zorgen.
Helaas zijn gebrekkige en foutieve informatie geven niet beperkt tot vissenverkopers.
 
Ja, stereotiep gedrag komt bij die dieren maar al te vaak voor, net als doorgegroeide nagels, olifantstanden en depressiviteit. Maar dat hebben de eigenaren meestal niet in de gaten, dan ligt zo'n konijn dood in het hok. Een konijn is niet gemaakt om zijn leven alleen in een hok te slijten. Een cavia raakt gestresst als hij van bovenaf benaderd wordt. Tamme ratten en muizen zijn echte groepsdieren. Hamsters moeten af en toe insecten eten. Maar de reden dat deze dieren het veld moeten ruimen is meestal omdat het verzorgen ervan tijd en aandacht vraagt. Met allergie als excuus.
 
Met allergie als excuus.
Screenshot_20210227-073645~2.png

Je zou het maar hebben. 😮

Back on topic, ik vind het opmerkelijk dat bij zo'n 90% van tweedehands aangeboden aquaria niet eens de afmetingen in de omschrijving staan. Dat de verkoper niet zelf lijkt te beseffen dat die een zeer essentiële eigenschap aan een aquarium zijn, zegt misschien al genoeg over waarom het aquarium te koop staat. 😳
 
Bekijk bijlage 320208
Je zou het maar hebben. 😮

Back on topic, ik vind het opmerkelijk dat bij zo'n 90% van tweedehands aangeboden aquaria niet eens de afmetingen in de omschrijving staan. Dat de verkoper niet zelf lijkt te beseffen dat die een zeer essentiële eigenschap aan een aquarium zijn, zegt misschien al genoeg over waarom het aquarium te koop staat. 😳
Da's nie alleen bij aquaria overigens; kleding, kastjes, fotolijstjes, noem maar op.
 

Terug
Bovenaan