Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Eén van de grootste problemen bij wetgeving op het gebied van dieren, is dat tot enkele jaren geleden (ja echt waar het is recent pas veranderd) dat dieren als economisch goed behandeld werden. Pas kort geleden is er in de wet vastgelegd dat dieren behoefte hebben aan veiligheid, voedsel en dat soort dingen. (Ik weet de exacte termen niet). Vóór die wetswijziging kon een dierenmishandelaar alleen vervolgd worden op de schade die de eigenaar had....
Ongelooflijk maar waar.
 
Ik lees de vorige twee reacties, en ja, laten we dáár niet naartoe gaan, want ik denk dat er dan een ander topic nodig is, en als ik echt kwaad wordt en een stukkie ga tikken vraag ik mij serieus af of het forum wel voldoende schijfruimte heeft ingekocht bij Azure.

Ja joh.... ik heb ook een dwerghamster gehad, hij verdwaalde in z'n hok zo groot was et. Ik ga financieel los op allerlei aanpassingen die ik voor mijn vishobby moet kopen. Mijn hond vreet de laatste euro's uit m'n zak en dan nog blijft et een ondankbare k*t teckel. Ik eet vlees, sorry, maar als je dan tijden lang scharrel koopt en ineens hoor je op kassa dat je al die tijd ook besodemieterd bent..... dan zakt je broek toch onder je enkels af hé.

ik ga me nu lekker bezighouden met m'n nieuwe bak... zodat ik pa Calvus weer een fijne plek kan geven..... da's tenminste iets leuks om aan te denken.

fijne avond mensen !!

Mark
 
Ik lees de vorige twee reacties, en ja, laten we dáár niet naartoe gaan, want ik denk dat er dan een ander topic nodig is, en als ik echt kwaad wordt en een stukkie ga tikken vraag ik mij serieus af of het forum wel voldoende schijfruimte heeft ingekocht bij Azure.

Ja joh.... ik heb ook een dwerghamster gehad, hij verdwaalde in z'n hok zo groot was et. Ik ga financieel los op allerlei aanpassingen die ik voor mijn vishobby moet kopen. Mijn hond vreet de laatste euro's uit m'n zak en dan nog blijft et een ondankbare k*t teckel. Ik eet vlees, sorry, maar als je dan tijden lang scharrel koopt en ineens hoor je op kassa dat je al die tijd ook besodemieterd bent..... dan zakt je broek toch onder je enkels af hé.

ik ga me nu lekker bezighouden met m'n nieuwe bak... zodat ik pa Calvus weer een fijne plek kan geven..... da's tenminste iets leuks om aan te denken.

fijne avond mensen !!

Mark
Ik ken het helemaal, vandaar ook mn laatst geopende topic ook, maar als je ooit de behoefde voelt wat te delen of van je af te schrijven mag je altijd een topicje openen dan zijn hier altijd mensen om te steunen. Voel je vooral niet verlegen daarvoor in iedergeval. Want in een wereld waar niet altijd alles leuk en eerlijk is, zijn er gelukkig nog wel goeie en eerlijke te vinden op het forum hier 😄
 
Ik ken het helemaal, vandaar ook mn laatst geopende topic ook, maar als je ooit de behoefde voelt wat te delen of van je af te schrijven mag je altijd een topicje openen dan zijn hier altijd mensen om te steunen. Voel je vooral niet verlegen daarvoor in iedergeval. Want in een wereld waar niet altijd alles leuk en eerlijk is, zijn er gelukkig nog wel goeie en eerlijke te vinden op het forum hier 😄
ik wilde het papagaaien probleem nog noemen, don. Ik zou best een ara willen... dan ga je je verdiepen.... die dieren zijn erg intelligent, hechten zich aan anderen (ook mensen) en leven langer dan hun eigenaren. = geen huisdier zou je zeggen. Maar nee hoor, in grote aantallen gaan ze over de toonbank.... en ja... dan zie je meteen ook tweedehands aangeboden van amper een jaar oud.
Ik als "zielepotenredder" denk dan... zal ik er dan eentje opvangen..... kan ook niet... ik rook...ook binnen... geen enkele vogel kan tegen sigarettenrook/open haard/kaarsen/wierrrook/koken op een gasfornuis. Niks Nada. ze hebben andere longen.. ze gaan gewoon dood.

en dan toch... massaal aangeboden.

walgelijk
 
ik wilde het papagaaien probleem nog noemen, don. Ik zou best een ara willen... dan ga je je verdiepen.... die dieren zijn erg intelligent, hechten zich aan anderen (ook mensen) en leven langer dan hun eigenaren. = geen huisdier zou je zeggen. Maar nee hoor, in grote aantallen gaan ze over de toonbank.... en ja... dan zie je meteen ook tweedehands aangeboden van amper een jaar oud.
Ik als "zielepotenredder" denk dan... zal ik er dan eentje opvangen..... kan ook niet... ik rook...ook binnen... geen enkele vogel kan tegen sigarettenrook/open haard/kaarsen/wierrrook/koken op een gasfornuis. Niks Nada. ze hebben andere longen.. ze gaan gewoon dood.

en dan toch... massaal aangeboden.

walgelijk
Ja maar je kan ook niet alles redden he! Plus je doet jezelf daar ook te kort mee en dat verdien jij net zo min als de dieren het verdienen. Als ik kijk naar mn vissenbestand, iemand zn awuarium was kapot kom maar hier met die vis, iemand moet van zn vis af kom maar hier met die vis. Gevolg: een overbelast aquarium en ongezonde vissen. En dit is nog maar kleinschalig. Ik kon mn vissen niet weg doen, wat doet Don, koopt een groter aquarium, planten, ornamenten, filter verwarming lampen nog meer vissen bodem er bij. Kom bij de kassa om mn dagelijkse boodschappen af te rekenen. Saldo op... Maar het is nog maar de 2de van november dacht ik nog, over 3 weken krijg ik mn geld pas dacht ik nog. (Dan leer je dubbeljes wel 3 keer omdraaien) en spijt? Nee.. zou ik het nog zo doen? Nee... Het is niet jou verantwoordelijk dat dieren niet krijgen wat ze verdienen, het enige wat moet is eten slapen drinken. Dat is wat jij zelf moet kunnen. De rest is gewoon random. Je kan niet alles in je macht hebben en soms lopen dingen zoals ze lopen. Je bent geen egoist als je soms even weg kijkt. Maar als je niet kan weg kijken. Dan ben je simpelweg te goed voor deze wereld. Het doet je pijn om al die ellende te zien en dat is vervelend om te horen maar je bent wel een goed mens op die manier! Moeten ergens de mooie dingen van het leven op kunnen wegen he! Anders zou al het mooie niet zo mooi geweest zijn 😊
 
En dan volledig off-topic... maar omdat ik uiteindelijk erg blij ben met hoe eea bij mij is gegaan... dan toch pa Calvus een lekkere ruimte gegeven. Het is natuurlijk geen mooie foto... maar stel je voor. Je bent een klein visje en je woont in het Tanganyka meer . En dan zie je ineens uit de schemer dit contour achter je opduiken. Muisstil.. amper waterbeweging... helaas... op het moment dat je het gezien hebt.... is dat meteen het laatste dat je gezien hebt....

WAT een geweldig dier is zo'n Calvus toch hé.

1667918394497.png
 
Ik weet niet of ik nu moet lachen dat hier mensen op bieden, of moet huilen om de conditie van deze discus.
Screenshot_20221215-124835_Marktplaats.jpg


en denk dat het toch huilen wordt 😢
 
Ik zag hem ook voorbij komen van de week en kon het niet laten een reactie te sturen.
Heb er geen reactie op gekregen helaas.
Inderdaad wel apart dat er ook nog op geboden wordt...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221215_183550_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20221215_183550_Marktplaats.jpg
    142.4 KB · Weergaven: 152
Je zou eigenlijk de dierenbescherming een seintje moeten geven bij dit soort dierenmishandeling. Wie weet dat als er genoeg meldingen binnenkomen, dat er iemand wakker wordt. Per slot van rekening: zo ging het 50 (?) jaar geleden ook met honden en 30 jaar geleden ook met katten....:cry: (Getallen zijn een gokje en afhankelijk van het land en de regio....)
 
Je zou eigenlijk de dierenbescherming een seintje moeten geven bij dit soort dierenmishandeling. Wie weet dat als er genoeg meldingen binnenkomen, dat er iemand wakker wordt. Per slot van rekening: zo ging het 50 (?) jaar geleden ook met honden en 30 jaar geleden ook met katten....:cry: (Getallen zijn een gokje en afhankelijk van het land en de regio....)
Wat gaat een dierenbescherming hier tegen doen?
 
Aan de bel trekken, het is niet spontaan gekomen dat er meer naar dierenrechten gekeken wordt. Als niemand het probleem aankaart op plaatsen waar geluisterd wordt, verandert er ook niets.
 
Wow. Deze persoon is óf niet zo heel slim, óf een fcking dierenbeul, of allebei. :confused: Sommige mensen verdienen geen huisdier.

Als ik een gokje mag doen is deze vis apart gezet omdat die in de hoofdbak de boel aan het molesteren was... althans dat mag ik toch hopen :deal:
 
Als je er geen achterwand in gebruikt dan kun je achter de bak gaan staan om de nadere kant te zien:DD
Of een spiegel plaatsen als achterwand, dan kun je beide kanten tegelijk zien. Daar wordt zo'n cichlide helemaal niet opgefokt van.... :LOL:
 
Je zou eigenlijk de dierenbescherming een seintje moeten geven bij dit soort dierenmishandeling. Wie weet dat als er genoeg meldingen binnenkomen, dat er iemand wakker wordt. Per slot van rekening: zo ging het 50 (?) jaar geleden ook met honden en 30 jaar geleden ook met katten....:cry: (Getallen zijn een gokje en afhankelijk van het land en de regio....)

Wat gaat een dierenbescherming hier tegen doen?

De Dierenbescherming of de politie kan hier niets aan doen of ingrijpen zolang de dierenwet geschreven is zoals die momenteel is.

De dierenwet is onvolledig
-In de wet staat dat de leefomstandigheden moeten voldoen aan de minimale eisen.
-Er staat geschreven dat de zorg moet aangepast worden aan de behoefdes van het dier
- er staat dat de huisvesting de juiste grootte moet hebben voor het dier
-er staat ook dat er bij een ziek dier de juiste behandeling gegeven moet worden zodat er geen sprake is van mishandeling en leed

Het probleem is als volgt. De regering heeft deze punten erkent in de wet. Echter heeft de regering geen normen erkent. Voor sommige dieren zoals koeien zijn standaard normen erkend waar aan voldaan moeten worden. Maar voor dit soort dieren heeft de regeren heel waarschijnlijk geen normen.

De regering heeft niet per dier gezegd dit en dat is nodig. En zolang er niet daadwerkelijk aangetoont kan worden dat het dier lijd aan iets word er ook geen onderzoek gedaan naar mishandeling. De vis zal daarom nooit in beslag genomen kunnen worden tenzei je een rechter hebt die buiten het boekje durft te kijken. Je hebt in iedergeval geen zeebodem om op te staan...
 
Plek zat toch? Als je dr tenminste wat water bij doet…. Vreselijk gewoon. Weer een impulsaankoop zeker?


Ik ben tegenwoordig dagelijks heel marktplaats aan het afspitten op de termen vissen en aquarium binnen 10km.
Dat levert zo veel situaties op als deze. Vooral nu iedereen er vanaf wilt. Ik wou dat ik een grote vijver had dan had ik ze allemaal geadopteerd 😄. Dit is dus precies de rede waarom ik dus nu heb: 1 cherry barbeel, 1 brokaatbarbeel, 1 5-streepbarbeel, 2 gestreepte danios, 2 zwaarddragers, 3 ancistrussen en op die manier heb ik zelfs al 10 neontetras bij elkaar gesprokkeld 😂

Gelukkig zijn er ook goedde advertenties en mensen op marktplaats! Zo zag ik iemand die zn vissen aanbood maar ook echt bewijs wilde en vanalles. En er zijn ook mensen die het erg waarderen iets terug te zien of horen na de verkoop of het vergeven. Dat vind ik altijd erg mooi. Want ik weet dat ik met een mooie foto terug kan komen en dat vaak al uit mezelf doe en ze dat heel erg waarderen.

Maar ik ben ook toevallig weer met iemand ingesprek geraakt waar ik planten van had gekocht. Die heb ik gewoon na een maand een update gegeven en zijn ook gezellig aan de klets geraakt. Dus marktplaats heeft niet alleen zn darkside gelukkig 😊
 
Die manen zijn iig nog jong, anders had dat van z'n lang zal z'n leven niet gepast.....
 
Denk niet dat die nog leven, advertentie is 4 maande. Oud 😐
Ik ken mensen die hebben al zeker 2 jaar goudvissen in een veel te kleine bak. Ze worden er niet beter van, maar gaan ook niet meteen van dood.
 
Ik ken mensen die hebben al zeker 2 jaar goudvissen in een veel te kleine bak. Ze worden er niet beter van, maar gaan ook niet meteen van dood.
Ja oke... Er zit een zuurstofsteentje in :) edit, laat maar dat was de stroomkabel volgensmij
 
Ja oke... Er zit een zuurstofsteentje in :) edit, laat maar dat was de stroomkabel volgensmij
Die zie ik niet, maar het valt me toch altijd op hoeveel zulke vissen kunnen hebben als je bekijkt wat ze volgens de geleerden nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan