Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


En er zijn ook nog genoeg mensen die dit rustig over willen nemen.
Ja die vallen dan ook onder de categorie niet goed ingelezen. Tenzij ze de vissen groter gaan huisvesten maar ja dan zitten ze wel met zo n bak in de maag.
 
Ik zag pas ergens een filmpje. Ik meen hier dat er op een verkoop bak stonden dat ze groot werden en dus een grotere bak nodig hebben en bij de kassa op de toonbank stond een vissenkom gevuld met vis en die verkochten ze voor goed geld. Dus veel winkels doen er zelf ook aan mee
 
In de middeleeuwen had men als martelmethode een kooi waar een mens niet in kon staan, zitten of liggen. Die mensen hielden het af en toe ook verbazend lang vol. Maar kwaliteit van leven kun je dat toch niet echt noemen
 
Ja die vallen dan ook onder de categorie niet goed ingelezen. Tenzij ze de vissen groter gaan huisvesten maar ja dan zitten ze wel met zo n bak in de maag.
Ja daarom keek ik even naar de advertentie, als hij niet zo oud was had ik ff een berichtje gestuurd met wat tips zonder oordeel. Doe ik wel eens vaker... 70% is er niet van gedient maar 30% ontvangt het wel eens heel erg welkom en neemt het serieus. Maar als ik daar 1 dier na 100 berichten en ruzies kan redden ben ik al blij. Aangezien het al zo oud is heb ik geen zin om drama te starten. Dat het niet oke is zal lijkt mij toch na 4 maanden wel opgemerkt worden dan kan ik zeggen wat ik wil maar serieus word het niet genomen.
Of ze zijn al eerder verkocht op de aanbiedingen die al gedaan zijn (niet dat iemand ooit reageerd op een bod doen en je het beste in elk geval een bericht achter kan laten op marktplaats)
 
Vandaag in opmerkelijke mp advertenties:

Van de probleemkom gaan we naar de probleemvaas, vergis je niet, maarliefst 50cm hoog, 2/3de gevuld en alles werkt naar behoren. Met maarliefst 2 goudvissen inbegrepen. Wie wilt dit nou niet op een hete zomerdag op het vensterbank voor het raam hebben staan.



Maar er is nog meer!

Wie liever een overrijpe vissoep wilt kan nu ook voor een kleine €7.50 ik bedoel 75 euro een compleet wat zal het zijn 40-50 liter aquarium over nemen. Je weet het niet want het staat er niet bij dus altijd een verrassing, wie houd daar nou niet van!
Er zitten vissen in, wat voor vis ís een verrassing, maar zonder verwarmingselement er bij zullen er maar weinig vissen overblijven dus je kan er een raad spelletje van maken! Leuuk

Pomp en verlichting krijg je er bij, maar zoals je op de foto kan zien is een pomp éigenlijk niet nodig. Als je het aquarium vult voor 80% ónder het minimale waterniveau, en het pompje hoger dan het waterspiegel hangt, dan is het een prachtig sier ornament en kan je al je gasten en bezoek laten denken dat je écht goed voor je aquarium zorgt en er wat van af weet.

Gooi zo nu en dan wat groen makkelijk groeiend drijfspul in en smullen maar.


Wees er snel bij want op is op, je weet maar nooit wanneer de levende haven het begeeft!😭😭😭
 
Vandaag in opmerkelijke mp advertenties:

Van de probleemkom gaan we naar de probleemvaas, vergis je niet, maarliefst 50cm hoog, 2/3de gevuld en alles werkt naar behoren. Met maarliefst 2 goudvissen inbegrepen. Wie wilt dit nou niet op een hete zomerdag op het vensterbank voor het raam hebben staan.



Maar er is nog meer!

Wie liever een overrijpe vissoep wilt kan nu ook voor een kleine €7.50 ik bedoel 75 euro een compleet wat zal het zijn 40-50 liter aquarium over nemen. Je weet het niet want het staat er niet bij dus altijd een verrassing, wie houd daar nou niet van!
Er zitten vissen in, wat voor vis ís een verrassing, maar zonder verwarmingselement er bij zullen er maar weinig vissen overblijven dus je kan er een raad spelletje van maken! Leuuk

Pomp en verlichting krijg je er bij, maar zoals je op de foto kan zien is een pomp éigenlijk niet nodig. Als je het aquarium vult voor 80% ónder het minimale waterniveau, en het pompje hoger dan het waterspiegel hangt, dan is het een prachtig sier ornament en kan je al je gasten en bezoek laten denken dat je écht goed voor je aquarium zorgt en er wat van af weet.

Gooi zo nu en dan wat groen makkelijk groeiend drijfspul in en smullen maar.


Wees er snel bij want op is op, je weet maar nooit wanneer de levende haven het begeeft!😭😭😭
Wist je dan niet dat goudvissen net helikopters zijn? Die profiteren vooral van de extra hoogte :DD
De andere advertentie is al verlopen dus inderdaad op is op ;-)
 
Kunen we niet gwn met zijn allen dit soort advertenties 'lastig' vallen?

Als 20 man een bericht stuurt denk ik dat dit wel wat invloed heeft op dit soort advertenties.
geen gemene berichten natuurlijk maar gewoon : het is beter voor de vis... blablabla.. ik snap dat u zich hier niet bewust van was. blabla

Misschien kunnen we wat standaard mails maken die iedereen dan gewoon kan kopieren?
 
Wist je dan niet dat goudvissen net helikopters zijn? Die profiteren vooral van de extra hoogte :DD
De andere advertentie is al verlopen dus inderdaad op is op ;-)
Kunen we niet gwn met zijn allen dit soort advertenties 'lastig' vallen?

Als 20 man een bericht stuurt denk ik dat dit wel wat invloed heeft op dit soort advertenties.
geen gemene berichten natuurlijk maar gewoon : het is beter voor de vis... blablabla.. ik snap dat u zich hier niet bewust van was. blabla

Misschien kunnen we wat standaard mails maken die iedereen dan gewoon kan kopieren?
Nee we kunnen dit soort advertenties niet lastig vallen.
Deze mensen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze goed of fout vinden. Hun dieren zijn niet onze verantwoordelijkheid en dat moeten wij ook niet willen
Wat we wel kunnen doen is de mensen aanspreken op een vriendelijke en niet veroordelende manier. We kunnen ze advies geven met goed bedoelde aard. Op een voorzichtige manier. En dan hopen dat we kunnen doordringen tot ze zodat ze hun goed en fout kunnen bijstellen. Ze tot rede spreken

Zo heb ik naar advertentie 2 gestuurd dat als diegene het zou lukken, de vissen een waterwissel misschien zouden waarderen. En daar bij gezet dat ik het als goedbedoeld advies benoemde.

Alleen zegt @NicoleE dus dat de advertentie verlopen is. Ik vraag me wel af was er nu gebeurt is want als de verkoper nu niet meer durft te verkopen door mij klinkt het wel als een probleem want waar gaan de vissen dan naartoe vraag ik mij af... (Advertentie was 2 dagen oud dus is gewoon verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
Nee we kunnen dit soort advertenties niet lastig vallen.
Deze mensen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze goed of fout vinden. Hun dieren zijn niet onze verantwoordelijkheid en dat moeten wij ook niet willen
Wat we wel kunnen doen is de mensen aanspreken op een vriendelijke en niet veroordelende manier. We kunnen ze advies geven met goed bedoelde aard. Op een voorzichtige manier. En dan hopen dat we kunnen doordringen tot ze zodat ze hun goed en fout kunnen bijstellen. Ze tot rede spreken

Zo heb ik naar advertentie 2 gestuurd dat als diegene het zou lukken, de vissen een waterwissel misschien zouden waarderen. En daar bij gezet dat ik het als goedbedoeld advies benoemde.

Alleen zegt @NicoleE dus dat de advertentie verlopen is. Ik vraag me wel af was er nu gebeurt is want als de verkoper nu niet meer durft te verkopen door mij klinkt het wel als een probleem want waar gaan de vissen dan naartoe vraag ik mij af... (Advertentie was 2 dagen oud dus is gewoon verwijderd)
lastig vallen was slecht verwoord. Maar wat al vast voor getypde berichten met netjes advies kan wel handig zijn.
 
lastig vallen was slecht verwoord. Maar wat al vast voor getypde berichten met netjes advies kan wel handig zijn.
Zou kunnen inderdaad. Ik vind het vaak toch wel erg persoonlijk om mensen dr op aan te spreken dus ik probeer vooral de woorden te laten vloeien die op dat moment door me heen gaan. Ik maak er geen gewoonte meer van ook. Dat doet me niet altijd goed en de meeste mensen zullen er weinig om geven jammer genoeg
 
Ik denk dat men er veelal niks mee doet omdat ze de handel toch van de hand doen en er geen tijd meer in willen steken al zal een uitzondering altijd wel bestaan.
 
Gratis nog wel!

IMG_3555.jpeg
 
dat is gewoon sneu, alle advertenties van die verkoper zijn in gebrekkig nederlands
 
dat is gewoon sneu, alle advertenties van die verkoper zijn in gebrekkig nederlands
Tja en dat rond Groningen dus ik durfde het amper te posten:DD
Maar wat voor kompels dat zijn dat is me nog niet duidelijk want ik zie alleen wat tetra s.
 
Tetra's zijn bekend om hun uitstekende werkzaamheden in kolenmijnen.
Dat weet iedereen.:D
 
dat is gewoon sneu, alle advertenties van die verkoper zijn in gebrekkig nederlands
Als m'n fiets gestolen was zou ik in ieder geval even bij zijn advertenties kijken. Ik heb namelijk nooit 3 fietsen tegelijk te koop.
 
dat is gewoon sneu, alle advertenties van die verkoper zijn in gebrekkig nederlands
Zou me net verbazen dat het expres gedaan is om extra aandacht te krijgen 😜 het werkt in iedergeval wel. Het aquariumforum zn aandacht hebben ze nu in iedergeval.
Iemand op het forum rond gruningen nog een spetter nodig?😂 Aprium is gewoon een deftige twist 😜 doe altijd graag zakken met dit soort mensen💼🤪
 
40 euro voor een paar kompels neon tetra's is wel aan de prijs.
 

Terug
Bovenaan