Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


1646237243378.png

Voor maar 300 euro. KOOPJE
 
Prachtige grote vissenkom met een diameter van maar liefst 34 centimeter!

Een echte eyecatcher
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-03-20-18-39-04-074_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2022-03-20-18-39-04-074_nl.marktplaats.android.jpg
    172.5 KB · Weergaven: 138
  • Screenshot_2022-03-20-18-39-08-543_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2022-03-20-18-39-08-543_nl.marktplaats.android.jpg
    73.5 KB · Weergaven: 135
Zo zielig
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220320-135937_Chrome.jpg
    Screenshot_20220320-135937_Chrome.jpg
    184.7 KB · Weergaven: 196
"Deze gezonde vis zoekt een nieuw huisje.."

Nou ik hoop maar dat het in dat nieuwe huisje een graad of 4 warmer is....😔
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220409-210515_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220409-210515_Marktplaats.jpg
    226.7 KB · Weergaven: 207
"Deze gezonde vis zoekt een nieuw huisje.."

Nou ik hoop maar dat het in dat nieuwe huisje een graad of 4 warmer is....😔
offtopic maar waarom zou het 4 ° warmer moeten . Maanvis kun je houden op 25 ° en discus maar vanaf 29 ° ?? , dieren komen uit dezelfde Amazonestromen of moet discus op hogere temperatuur voor het rundershart te kunnen verteren ?
 
Hoe lang zou het duren voor je als vis sterft van claustrofobie en verveling?
Ik hoop niet lang.😢
 
Als ik zoiets toch ooit tegenkom graaf ik direct een vijver bij diegene in de tuin. Jij wil goudvissen houden, jij zult goudvissen houden.
 
Als ik zoiets toch ooit tegenkom graaf ik direct een vijver bij diegene in de tuin. Jij wil goudvissen houden, jij zult goudvissen houden
Deal.
Ik ga even zo'n ding bestellen, zodra ik hem binnen heb stuur ik je per PB mijn adres.
Heb altijd al een vijver willen hebben, maar zag op tegen het graafwerk.
Tof dat je dat wilt doen.(y):DD
 
Dit topic is behoorlijk naar onder verdwenen, maar ik vind het erg grappig(of droevig) dat ik het ff een schop geef met wat ik vandaag weer tegen kwam. In de tekst staat "een rustige vis die bij veel andere vis soorten gehouden kan worden "...
Ik heb zelf een Alfa mannetje, nou, die zou ik echt niet bestempelen als "rustig" en zeker niet aanraden om zomaar bij "veel andere vissoorten" te houden.

Ik word hier best een beetje kwaad om. Ik was aan het afbouwen, één grote bak weg. Maar eerst natuurlijk goede huisvesting vinden voor de herplaatsers. Nou, dat is gelukt, bak is verkocht en alle dieren een goede nieuwe verzorger, behalve pa Calvus. Meerdere belangstellers gezien, maar ik heb alles afgewezen. Ik ga mijn volwassen Calvusman toch niet doorzetten naar een meisje met een 80 liter bakje met guppen zeg. Dan gisteren toch maar weer een flinke nieuwe bak aangeschaft, en hou ik em toch lekker zelf. Het lazerus !

Maar als ik dit dan zie.... tsja

 
Och, dat zal het praatje zijn geweest dat de LFS indertijd heeft gehouden???
 
Och, dat zal het praatje zijn geweest dat de LFS indertijd heeft gehouden???
Dat geloof ik niet, Lysia.

In de advertentie staat ook dat het een koppel is en dat er jonkies zijn. Ik kan je beelden laten zien van mij hier, toen pa en ma Calvus jonkies hadden, nou, daar lusten de honden geen brood van hoe het er dan aan toe gaat hoor. Alles in de buurt wordt furieus aangevallen (en terecht), de spanning in de bak is enorm. Kom ook maar in de buurt van de schelp en pa Calvus vreet je vinger er af. En dat waardeer ik ENORM. Prachtig dit temperament.

Dit heeft deze adverteerder ook meegemaakt, kan niet anders, maar voor een paar munten in de zak gaat hij dit soort avonturen gewoon doorzetten naar nietsvermoedende kopers.

BAH !!!!!!
 
Dat geloof ik niet, Lysia.

In de advertentie staat ook dat het een koppel is en dat er jonkies zijn. Ik kan je beelden laten zien van mij hier, toen pa en ma Calvus jonkies hadden, nou, daar lusten de honden geen brood van hoe het er dan aan toe gaat hoor. Alles in de buurt wordt furieus aangevallen (en terecht), de spanning in de bak is enorm. Kom ook maar in de buurt van de schelp en pa Calvus vreet je vinger er af. En dat waardeer ik ENORM. Prachtig dit temperament.

Dit heeft deze adverteerder ook meegemaakt, kan niet anders, maar voor een paar munten in de zak gaat hij dit soort avonturen gewoon doorzetten naar nietsvermoedende kopers.

BAH !!!!!!
Het is jammer dat er zo weinig tegen dit soort dingen te doen is he :( het is niet alleen de viswereld hoor. Een jaar of 2 geleden was ik veel met hamsters bezig. Die heb en een bak nodig van minimaal 80x40 of 70x50. Loop is een dierenwinken en meet daar hun kooien eens op. Niet gesproken over levensgevaarlijk objecten die verkocht worden. Wat ze voor die dieren verkopen zou het zelfde zijn als een ornament voor je aquarium kopen waar giftige verf op zou zitten. Ik was zo kwaad. Ik heb misschien wel 100 marktplaats verkopers aangesproken,(in de winkel willen ze niets veranderen nmlk) en ze uitgelegd waarom hun spullen niet geschikt waren voor het gebruik voor die dieren. Denk dat 80% kwaad werd. Misschien terrecht.. een enkeling schrok en wist oprecht niet waar ze mee bezig waren en een aantal stond er wel voor open, bij de verkoop de juiste informatie te voorzien (te kleine kooi is allleen als reiskooi geschikt bijvoorbeeld)

Terug naar het water, ik bekijk dagelijks marktplaats voor visspullen binnen een straal van 10km is er niets wat aan mn neus voorbij gaat. Je komt de stomste dingen tegen, van 180 liter aquarium voor 0 euro tot een "zeer groot aquarium" van 5 liter voor 40 euro. Van afgedankte vissen (die thankgod op mp verkocht worden zodat ze een nieuwe kans krijgen) tot overprijsde garnalen met kopers die nooit antwoorden tenzei je er 100 koopt. Marktplaats is het enige in nederland wat nog echt ongereguleerd word en je als consument zelf je draai mag geven aan de advertentie binnen bepaalde richtlijnen (niet dat mp actieve medewerkers hebben) niets aan te doen. Jammer genoeg..

Dr is een rede waarom dierenwetten niet goed worden hand gehaafd hier in nederland, ik heb daar een keer wat onderzoek naar gedaan.
In het nederlandse dierenwetboek staan regels, zoals de natuurlijke behoefdes moeten nageleefd worden, en de leefomstandigheden moeten voldoende zijn zoals een kooi of bak wat groot genoeg is. Het probleem begint vervolgens daar. In het wetboek is nergens erkend wat daadwerkelijk de dieren hun levensbehoeften zijn. Hok moet groot genoeg zijn, maar zolang nederland niet erkend wat groot genoeg is kunnen al die regels niet nageleefd worden. En kan niemand maar dan ook niemand iets aan dit soort mensen en adverteerders doen (tenzei het om oplichting of drugs gaat dan staat de politie gelijk voor de deur)
 

Terug
Bovenaan