Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Ook een mooie 🤣🤣
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210812-234007_Chrome.jpg
    Screenshot_20210812-234007_Chrome.jpg
    177.6 KB · Weergaven: 160
Bekijk bijlage 326467
“mooie grote algeneter, te groot geworden voor de bak”

Ik vraag me af hoe deze vis zo groot is geworden, en waarom mensen dit al niet eerder bedachten. Hij lijkt bijna 2/3 van de voorruitlengte.
Verder zie ik een zwarte goudvis, guppen, kardinalen en koperzalmen in wat ik schat een 60 liter bak, lijkt me ook verre van ideaal.
Het kan echt nog veel erger 😳😪
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210812-234755_Chrome.jpg
    Screenshot_20210812-234755_Chrome.jpg
    221 KB · Weergaven: 175
Om eerlijk te zijn vind ik het wel netjes om namen weg te strepen als je een screenshot maakt en plaatst. Maar dat is mijn mening. (Algemeen bedoelt)
 
gister kwam is deze tegen op marktplaats ben er nog steeds niet achter waar de bak staat op de foto.
Schermafdruk op 2021-08-19 11-35-57.png

de man een mail verstuurd of hij wel de juiste foto heeft plaats kreeg als antwoord ja kom maar kijken.
Zit ik me toch af te vragen waarnaar dan :juggle: ;)
 
$_86a.jpg

Aangeboden

Leeg aquarium zonder pomp verw enz enz.
Zit een eigen gemaakte deksel op met verlichting die krijg je er wel bij.
 
Ongewervelde dieren mogen met de pakketpost verstuurd worden in Nederland.
Vissen weer niet.
Heb je dit zelf wel na gezocht voordat je er een melding van maakte?

De range die een Neocaridina garnaal kan hebben is redelijk groot, heb je daar zelf iets over na gezocht?

4,50 is idd best veel voor een Neocaridina maar men mag vragen voor een garnaal wat ze willen toch?
Er zijn caridina garnalen die per stuk 400 euro kosten dus het is echt vraag en aanbod.





Ik kom met enige regelmaat advertenties tegen die ik beslist opmerkelijk vind. Ik zie wel eens beweringen voorbij komen waar ik mijn bedenkingen bij heb en waarvan ik mij afvraag of dit toegestaan is.

Zo zag ik vorige week een advertentie waarbij de garnalen per pakketpost verzonden konden worden. Dit is natuurlijk niet toegestaan in Nederland en dat is maar goed ook wat mij betreft. Ik heb de adverteerder hier op gewezen maar geen reactie ontvangen. Ik heb een paar dagen later een melding gedaan bij Marktplaats maar de advertentie is helaas niet aangepast of verwijderd.

Vandaag werd ik gewezen op onderstaande advertentie. Ook hierin worden dingen aangehaald die naar mijn idee onjuist zijn.

Bekijk bijlage 319797
Bekijk bijlage 319798

Ik lees in deze advertentie een torenhoge prijs van 4,50 euro per garnaal. Maar dat ligt misschien aan mij hoor. Ik heb Neocaridina garnalen wel eens goedkoper voorbij zien komen. Wat mij verder opviel was de breede range GH en KH waarde waar deze garnalen in zouden kunnen verblijven volgens de advertentie. Bij een GH van 3 lijken mij problemen op te treden in de hardheid van het schild en bij een GH waarde van 30 lijkt het mij dat een garnaal nog onmogelijk kan vervellen. Of zit ik er dan ver naast?


Dit topic is niet bedoelt om te adverteren. Linkjes naar advertenties lijken mij daarom niet toegestaan. Ook is dit topic niet bedoelt om de adverteerder hier zwart te maken. Ik las een aantal dingen in de advertentie en heb hier mijn vraagtekens bij. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en ik neem aan dat jullie zelf ook wel eens opmerkelijke advertenties tegen komen op Marktplaats.

:petjeaf:
 
We hebben weer iemand die gaat verhuizen naar een miniwoning want er is geen plaats meer voor de kom!

Leuke grote goudvis. Komt met kom en versiering zoals op de foto. Ook een netje waarmee je hem eruit kan halen krijg je erbij. Helaas moet hij weg ivm verhuizing. Ophalen in de buurt van de dam en nieuwmarkt
$_86 (4).jpg
 
We hebben weer iemand die gaat verhuizen naar een miniwoning want er is geen plaats meer voor de kom!

Leuke grote goudvis. Komt met kom en versiering zoals op de foto. Ook een netje waarmee je hem eruit kan halen krijg je erbij. Helaas moet hij weg ivm verhuizing. Ophalen in de buurt van de dam en nieuwmarkt
Bekijk bijlage 330287
Zoiets past ook nergens inderdaad.
Ik geloof dr verder niet in; maar ik hoop echt dat mensen die dit bedenken naar de hel gaan.
 
We hebben weer iemand die gaat verhuizen naar een miniwoning want er is geen plaats meer voor de kom!
Ik denk dat ik weet waar de schoen knelt. Op zich is de kom niet zo groot maar in de kleinere woning past dat kastje waar de kom opstaat niet meer dus ja zonder kastje geen kom :LOL: :LOL:
 
Naar de hel.

Ik ben begonnen met exact zo'n kom, met 2 goudvissen er in. En ik heb er destijds veel plezier van gehad.

De hel zal in elk geval lagere stookkosten geven?

Of de goudvissen er destijds ook veel plezier aan hebben gehad is dan weer de vraag.

Volgens mij word je daar als ex goudviskom houder opgehangen in een water gevulde kopere ketel boven het hellevuur dus sokken zijn ook niet nodig.

Me too :unsure: maar weet niet of excuus, ik was nog een kind daar geldig is

Laten we hopen dat het visje in een mooie vijver terecht komt
 
Of de goudvissen er destijds ook veel plezier aan hebben gehad is dan weer de vraag.

Volgens mij word je daar als ex goudviskom houder opgehangen in een water gevulde kopere ketel boven het hellevuur dus sokken zijn ook niet nodig.

Me too :unsure: maar weet niet of excuus, ik was nog een kind daar geldig is

Laten we hopen dat het visje in een mooie vijver terecht komt
Vroeger was alles beter Michelle, vroeger wist men niet zoveel als nu. Vroeger had je geen aquaforum facebook of uberhaupt internet.

Vroegah was het normaal.

Snap dat dan... 😉
 

Terug
Bovenaan