Opstart vuurgarnalen aquarium


Voor je bodem:

 
Voor je bodem:

Dus ik kan die er wel het beste meteen bij doen vanaf begin.
 
Bij planten die voeding veel uit de bodem opnemen met de wortels altijd doen inderdaad en dit soort bolletjes kun je heel makkelijk zelf maken met de mix. Ik haal er meestal zo n dik 60 bolletjes uit.
 
Bij planten die voeding veel uit de bodem opnemen met de wortels altijd doen inderdaad en dit soort bolletjes kun je heel makkelijk zelf maken met de mix. Ik haal er meestal zo n dik 60 bolletjes uit.
Bedankt voor je info :)!
 
Mocht je dit kopen dan heel weinig water erbij doen en goed prakken met een vork. Zo kun je desgewenst nog wat water toevoegen maar doe je gelijk teveel water dan wordt het kleisoep. Ik voeg vaak steeds een heel klein beetje water toe tot het lekker dik is en je er bolletjes van kan draaien.
 
Tips voor planten online te bestellen? Ik zag zelf aquaplantsonline. Prijzen zijn daar ook wel fijn.
 
Dat is wel goedkoper maar goed die moeten dan wel net in de buurt zitten. Als je laat versturen dan is het vaak door de porto niet veel goedkoper meer.
 
Met beide webshops goede ervaringen opgedaan in het verleden, tegenwoordig haal ik mijn planten bij andere aquariumliefhebbers vandaan, goedkoper en geen ongewenste ongediertes
Kan ook gebeuren dat hun dan ziektes hebben in de bak en je dat mee neemt naar die van jezelf?
 
Niet heel slim van mij maar ik heb me bestelling op 2 websites gedaan. Nu komen de spullen verdeelt over 2 dagen. Kan ik plantjes in een emmer water bewaren? Wat kan ik beste doen?
 
Planten kun je met garnalen ook het beste 5 dagen in een emmer water zetten en dat dagelijks verversen ivm eventueel slakkengif op de planten.
 
Planten kun je met garnalen ook het beste 5 dagen in een emmer water zetten en dat dagelijks verversen ivm eventueel slakkengif op de planten.
Ooh dankje, ook nu ik een nieuwe bak start? En elke week water verves? 25% per week.
 
Je hebt er dan nog geen garnalen in neem ik aan de komende weken? Zelf zou ik de bak opstarten en na 5 dagen de planten uit de emmer erin doen en dan 4 wk laten indraaien zonder verversingen en de dag voor de eerste bewoners komen nog goed meten en een deel verversen.
 
Je hebt er dan nog geen garnalen in neem ik aan de komende weken? Zelf zou ik de bak opstarten en na 5 dagen de planten uit de emmer erin doen en dan 4 wk laten indraaien zonder verversingen en de dag voor de eerste bewoners komen nog goed meten en een deel verversen.
Nee zeker niet zou rond de 6 weken wachten. Maar wat jij zegt klinkt beter haha. Ik dacht echt dat je elke week moest verversen in opstart en erna. Testen wou ik nog aanschaffen. Heb je hier tips voor?
 
Als je veel ververst dan haal je deels ook weer de voeding voor de bacterien weg die in het water zit. Nu zijn er veel die wel verversen maar ook een deel niet dus het is maar net wat je wil.
Voor de testen is de koffer van Colombo wel goed en voordelig.
 
Als je veel ververst dan haal je deels ook weer de voeding voor de bacterien weg die in het water zit. Nu zijn er veel die wel verversen maar ook een deel niet dus het is maar net wat je wil.
Voor de testen is de koffer van Colombo wel goed en voordelig.
Aaah zo dankjewel 😁
Ga ik even naar die testen kijken.

Doe jij wel elke week verversen nu?

En is het mogelijk dat iemand dit topic kan verplaatsen, naar een onderwerp waar al deze beginners vragen en opstart van aquarium horen? Met een titel als: Opstart vuurgarnalen aquarium.
 
Ja bij de garnalen ververs ik wekelijks zo n 20%. Ik zal je topic naar garnalen verplaatsen omdat daar de kenners vaak kijken.
 
Ja bij de garnalen ververs ik wekelijks zo n 20%. Ik zal je topic naar garnalen verplaatsen omdat daar de kenners vaak kijken.
20% duidelijk. Dankjewel weer. Kan ik zelf de titel aanpassen? Of is dat niet meer mogelijk 😇

Invitro planten kunnen wel meteen toch aangezien die in het bakje zijn gekweekt?
 
Laatst bewerkt:

Is het normaal zo een plantje te ontvangen? 😅
 

Bijlagen

  • 20220511_145639.jpg
    20220511_145639.jpg
    184.5 KB · Weergaven: 92
En de moss balletjes?

Ook had ik een voederbuis gekocht hier zit toch voederschaal bij?
 

Bijlagen

  • 20220511_150208.jpg
    20220511_150208.jpg
    170 KB · Weergaven: 73
Nog een vraag:

Wel of geen luchtpomp die belletjes geeft in het water? En moet je deze boven je aquarium plaatsen? En alleen overdag of ook snachts aan.

Wat zijn de voor en nadelen?
 
Nou ik gebruik het nooit hoor en alleen bij heel warm weer kan het handig zijn.

Tja dit is in mijn ogen belachelijk.
Heb een erg warm appartement dus lucht pompje wel handig dan?

Ja dat plantje kon idd in mijn ogen ook niet. Het moss balletje en plantje maar ook een barst in voederbuis en geen schaaltje terwijl dit wel bij het product stond. Ben dus helaas niet heel tevreden met deze levering.
 

Terug
Bovenaan