Garnalen zijn hier gek op Moerbei moet ik zeggen. verder kun je ook eik gebruiken of brandnetel, catappa en nog wel meer soorten.
Dus ik kan die er wel het beste meteen bij doen vanaf begin.
Bedankt voor je info 🙂!Bij planten die voeding veel uit de bodem opnemen met de wortels altijd doen inderdaad en dit soort bolletjes kun je heel makkelijk zelf maken met de mix. Ik haal er meestal zo n dik 60 bolletjes uit.
Of aquarium-planten?Tips voor planten online te bestellen? Ik zag zelf aquaplantsonline. Prijzen zijn daar ook wel fijn.
Kan ook gebeuren dat hun dan ziektes hebben in de bak en je dat mee neemt naar die van jezelf?Met beide webshops goede ervaringen opgedaan in het verleden, tegenwoordig haal ik mijn planten bij andere aquariumliefhebbers vandaan, goedkoper en geen ongewenste ongediertes
Beetje vertrouwen in je medemeens is altijd fijn, hier op het forum worden ook vaak planten aangeboden als ze de bak gesnoeid hebbenKan ook gebeuren dat hun dan ziektes hebben in de bak en je dat mee neemt naar die van jezelf?
Oh gelukkig. Zo goed voorbereid maar hier niet overna gedacht 😂Jawel hoor dat overleeft prima in een emmer water
Ooh dankje, ook nu ik een nieuwe bak start? En elke week water verves? 25% per week.Planten kun je met garnalen ook het beste 5 dagen in een emmer water zetten en dat dagelijks verversen ivm eventueel slakkengif op de planten.
Nee zeker niet zou rond de 6 weken wachten. Maar wat jij zegt klinkt beter haha. Ik dacht echt dat je elke week moest verversen in opstart en erna. Testen wou ik nog aanschaffen. Heb je hier tips voor?Je hebt er dan nog geen garnalen in neem ik aan de komende weken? Zelf zou ik de bak opstarten en na 5 dagen de planten uit de emmer erin doen en dan 4 wk laten indraaien zonder verversingen en de dag voor de eerste bewoners komen nog goed meten en een deel verversen.
Aaah zo dankjewel 😁Als je veel ververst dan haal je deels ook weer de voeding voor de bacterien weg die in het water zit. Nu zijn er veel die wel verversen maar ook een deel niet dus het is maar net wat je wil.
Voor de testen is de koffer van Colombo wel goed en voordelig.
20% duidelijk. Dankjewel weer. Kan ik zelf de titel aanpassen? Of is dat niet meer mogelijk 😇Ja bij de garnalen ververs ik wekelijks zo n 20%. Ik zal je topic naar garnalen verplaatsen omdat daar de kenners vaak kijken.
Als het kan: Opstart vuurgarnalen aquarium. DankjewellWelke titel wil je, dan pas ik hem even aan.
Nee dit hoort niet zo, klacht indienen bij de webshop
Is het normaal zo een plantje te ontvangen? 😅
Als je de voederbuis koopt zit er niet standaard een schaaltje bij, dus had je dat even goed moeten bekijken in de webshopEn de moss balletjes?
Ook had ik een voederbuis gekocht hier zit toch voederschaal bij?
Het staat er wel bij. Zal het er maar meteen bij melden als ik klacht indien voor plantjes.Als je de voederbuis koopt zit er niet standaard een schaaltje bij, dus had je dat even goed moeten bekijken in de webshop
Tja dit is in mijn ogen belachelijk.
Is het normaal zo een plantje te ontvangen? 😅
Heb een erg warm appartement dus lucht pompje wel handig dan?Nou ik gebruik het nooit hoor en alleen bij heel warm weer kan het handig zijn.
Tja dit is in mijn ogen belachelijk.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.