Patrix goes Malawi


Dank jullie, ja de plantjes kan ik toch niet helemaal weglaten,

De pericola's hebben het ook naar hun zin zo te zien (water is een beetje groenig van medicatie)
 
Kleine update,

Met het zieke koppel gaat het weer goed, en dat binnen 5 dagen.

5 dagen terug,
1.jpg


En vandaag :)

22.jpg


Verder nog een stromingspomp toegevoegd, @Ed Tensen ze vinden het echt fijn merk ik, ze hangen er lekker tegenin.
En ik heb een 10 watt led spotje bovenop de bak gezet (op het luchtrooster) eens zien of dat alg opwekt, ziet er nog gaaf uit ook, net of de zon in de bak schijnt.
IMG_20210228_093733.jpg
 
Super Patrick, welk type stromingspompje is het? Nagenoeg alle Malawi's waarderen dat, Mbuna zijn er zeker dol op. Ben benieuwd of de algen gaan aanslaan.

Als het kan, maak ook weer eens een kort filmje van je totaal plaatje. Ben daar wel ff benieuwd naar šŸ˜Š.

Gr. Ed
 
Mooi plaatje zo Patrick, 1 reguliere waterverversing en je water is niet groen meer šŸ‘
 
Mooi plaatje zo Patrick, 1 reguliere waterverversing en je water is niet groen meer šŸ‘
Dank je, ja klopt, nog Ć©Ć©n keer verversen en dan is het weer helder
Heb je toch een beetje het idee nog dat je een groene bak hebt :DD
Je had het de eerste dag moeten toen de meeste druppels erin moesten:help:
Leuk ingericht hoor en dat komt vast allemaal goed daar.
Dank je, en ja, komt zeker goed.
 
Beetje aan het spelen met het licht, en dan met name Led spots, die hebben zeker potentie.
Ik ga er twee plaatsen in beide hoeken en Ć©Ć©n in het midden, en dan zo instellen dat het licht van links naar rechts verschuifd gedurende de dag.

Dit effect geeft zo'n spot, verder zitten er nog 4 ledstrips in, en heb ik twee keer een TC420, dus ik kan er een complete lichtshow van maken (gaan we niet doen natuurlijk)


En dan dit in de ochtend langzaam op laten komen, en in de avond aan de rechterkant weer onder laten gaan.
 
Hoelang is je belichtings duur?
 
Heb ik zojuist in je topic vermeld :DD

Ruim 12 uur, en dan nog zwakjes in de avond
 
Hoebheb je de spots verwerkt in dr kap? Of zijn die zichtbaar boven het aquarium?
 
Momenteel hangt de spot schuin in het gat waar normaal mijn luchtrooster zit, maar ik ga ze in de kap bouwen, plek genoeg voor.

Deze spots zijn dat, helaas niet goed dimbaar dus ik moet ff wat anders zoeken,
 
jaja, de alg begint te komen, vreemd genoeg niet onder het geplaatste spotje
IMG_20210303_174917_resized_20210303_055033717.jpg
IMG_20210303_174926_resized_20210303_055033078.jpg
 
Een kleine update, de woorden die ik nu ga typen zouden voorheen nooit uit mijn toetsenbord zijn gekomen.... het gaat goed met de alggroei!:DD
Met de twee visjes welke ziek waren gaat het goed, en met de rest ook.
Nog steeds erg blij met deze nieuwe inrichting, geeft een rustig gevoel zo zonder dat gedoe met die plantjes, en die paar die er nu nog in staan groeien lekker traag.

IMG_20210311_192015.jpg
IMG_20210311_192027.jpg
 
Ziet er goed uit hoor. Hoe heb je je filter in en uitlaat nu? Kan ze zo snel niet vinden op de foto.
 
Dank je, filterinlaat zit achter de grote steen links, uitlaat zit achter de stromingspomp.
 
Thanks!
 
Inmiddels ook 4 spots in de kap geplaatsts, de ''zon'' verschuift dan middels de TC420 van links naar rechts gedurende de dag in verschillende tinten (3000K - 4000K- 6000K - 3000K)

Dit is een half uurtje na zonsopkomst, de ledstrips kleuren ook mee gedurende de dag, van warm naar koel en weer warm als de ''zon'' ondergaat.
In de avond heb ik de 6000K spot op 1% staan voor maanlicht simulatie
IMG_20210313_073354_resized_20210313_073508167.jpg
 
Bruin en dan groen dus ik vraag me af wat er na groen gaat komen:S ;)

Staat er leuk bij Patrick en je weet dat dit soort bakken in de regel niet algvrij zijn maar daar kies je dan ook voor natuurlijk.
 
Bruin en dan groen dus ik vraag me af wat er na groen gaat komen:S ;)

Staat er leuk bij Patrick en je weet dat dit soort bakken in de regel niet algvrij zijn maar daar kies je dan ook voor natuurlijk.
Hoop van harte geen blauw :oo
 
Bruin en dan groen dus ik vraag me af wat er na groen gaat komen:S ;)

Staat er leuk bij Patrick en je weet dat dit soort bakken in de regel niet algvrij zijn maar daar kies je dan ook voor natuurlijk.
In de regel veranderd bruin vaak naar groen, het extra licht draagt daar wel aan bij vermoed ik.
Andere algen heb ik nog niet gezien zoals penseel en de gevreesde baardalg, Co2 voeg ik nu niet meer toe, dus ook geen verschillen meer waardoor de baardalg wegblijft?

Alg hoort erbij idd, en ik vind dit ook mooier dan steriele stenen
 
Hoop van harte geen blauw :oo
Dat gebeurd niet zomaar, ik heb het iig nog nooit gehad in al die jaren.
Genoeg stroming nu en ververs meer dan de helft wekelijks
 
Het begint te wennen (bijna) zonder plantjes, ze zitten namelijk binnen twee weken onder de bruine alg.
De Vallisneria heeft daar gelukkig geen last van omdat ie sneller groeit, en met de bruine/groene stenen en kleurijke visjes zijn planten ook overbodig aan het worden merk ik.
Malawi.jpg
 
En nu hopen dat alles omslaan in groenalg!
 
Er was een begin laatst op de hogere stenen, maar daar blijft het zo te zien bij, er zitten nu vier 9 watt spotjes + ledstrips in en dat is nog niet genoeg blijkbaar
Maar dat geeft eigenlijk ook niet, ik vind het wel mooi zo momenteel, en de vissen eten er wel van.
 
Als alles in balans is dan zal de bruinalg wel wegtrekken denk ik.
 
De rest van de planten gesneuveld dan?
 

Terug
Bovenaan