Je kan om de kh wat te drukken bv 1/5 osomose gebruiken maar ik denk dat Neocaridina s prima op je water kunnen hoor. Ik heb ze ook gehad op leidingwater met een kh van 9 en ph 8.
Dalen was dat.Volgens mij is er kort geleden ergens aan de orde geweest hoe de kh in de bak zou kunnen stijgen en zover ik mij herinner heeft @tuinkabouter daar op gereageert maar het hoe en waardoor staat me niet gelijk voor ogen.
Heb je een ontharder thuis?Dan moet het wel ergens anders door komen. Ik heb zojuist mijn leidingwater getest.
ph=8,21
Tds= 144 ppm
Ec= 288
kh= 9
de gh test is niet gelukt. jbl druppeltest lijkt vanaf de eerste druppel toevoegen groen te zijn. Dat zou inhouden dat ik een super lage gh heb.
met dezelfde Jbl druppeltjes mijn aquarium gemeten en dat gaat goed.
Dat kan toch helemaal niet, of wel?
O ja dat is ook zo Wouter.Dalen was dat.
We hebben het allemaal moeten leren hoor.Ik leer het nog wel eens. Het duurt alleen lang 🙂
Ik doe van beide wat in gelijke hoeveelheid, hier kan je vinden wat en hoeveel en waarom:Tuinkabouters, je hebt het over backing soda EN kaliumbicarbonaat. Moet ik dat lezen als van beide een beetje of als of het een of het ander? Is allemaal wel stukken goedkoper dan spullen in een aquariumwinkel
Graag gedaan, je kan vrij goedkoop je eigen KH/GH+ maken als je een klein beetje snapt wat er in zitDank je Tuinkabouterrr 😉
Ook bemesting zelf maken (op de behoefte van je aquarium) kan je een hoop geld schelen 😉Ik merk het. En ik allemaal maar dure flessen kopen die er rap doorgaan met een wekelijkse waterwissel van 100 liter osmose. Ik vind het steeds leuker en interessanter te worden al heb ik nooit het besef gehad dat een aquarium zoveel met scheikunde te maken heeft. Begint nu pas te komen nu ik een klein bakje heb waar ik alles handmatig zelf moet regelen. Ik de grote bak die nu 1,5 jaar draait en er overigens prima uitziet regelde ik de kh en de gh en de ph controller regelt de rest. Er gaat een nieuwe wereld open.
Nee, zit al ruim 10 jaar in de hobbyOk daar kom ik ook nog wel eens op terug. Helaas heb ik 2 weken geleden net een nieuwe jerrycan van 5 liter All in One bij PlantedBox besteld. Daar doe ik een jaar mee maar was idd ook weer 61 Euro. Knap dat je dat allemaal weet. Chemie gestudeerd?
In het laatste geval komt Raoul je met alle plezier helpen maar hou er rekening mee dat hij ook zomaar soms een bak leegtrekt😉Kwestie van delegeren of woon je alleen?
Ik heb een tuinslang door het trapgat 😉Dan moet het water nog naar beneden he. Mijn osmose apparaat hangt in de badkamer. Zou met een slang via het trapgat kunnen maar dat is ook nog al iets. Ik vang het nu op in 4 jerrycans van 25 liter en je raad het al, die ik nu via de trap naar beneden sjouw. Aquarium staat in de huiskamer
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.