Wat is er nieuw

Rainforrest 45x60cm Fozzy (Albert)

Stuur ze maar op…. Hahaha. Geintje.
Ik zal er eens over nadenken of ik echt kwijt wil. Porto is dan voldoende. Maar ik ben er nog niet over uit.

Gister ff voor een €80 aan substraat en bodembedekking gekocht, zag vanmiddag in de schuur nog wel wat hout liggen om erin te plaatsen. De pomp en het hout vd waterval is er al uit.

IMG_3107.jpeg

Precies, en daarom gaat het, mede daarom, niet door. Ik ga deze bak aanpassen denk ik. Alle water eruit, nieuwe bodembedekking en dan alleen met sproeiwater het vocht op peil houden. Gewoon weer iets anders fabriceren is ook wel weer leuk.
En mocht je dat mist effect erg mooi vinden.
Je kunt een ultrasoon luchtbevochtiger kopen, en deze voorzien van een lange slang. Zo komt de nevel in je paludarium.

En mocht je dat mist effect erg mooi vinden.
Je kunt een ultrasoon luchtbevochtiger kopen, en deze voorzien van een lange slang. Zo komt de nevel in je paludarium.
Ja, die dingen ken ik. Heb er eens eentje besteld via Alie. Prutsdingen. Misschien dat ik een ander, beter model koop.

Hierbij de opbouw van mijn bio-actieve bodem in dit terrarium. Op verzoek van @biljoenblik.
Op de bodem een laag bio drain substraat als vochtbuffer, afgedekt met een mesh om de rest vd bodem te scheiden van deze laag.
Daarop Substratum - Ingrediënten: Natuurlijke vulkanische grond (Andisol), actieve koolstof, levende nuttige bacteriën (Bacillus) vermengd met Jungle Bio, bestaand uit een mix van actieve kool, fijne bark en soil. Hierdoor nog wat Sphagnum mos gemengd. En afgedekt met een laag bladeren (eiken-, beuken- en orchideeënbladeren.
Morgen nog even wat tropische pissenbedden en springstaartjes halen in Zwolle om erin los te laten en het bodemleven op gang te brengen.
De bedoeling is dan dat hierdoor de natuurlijke kringloop zn gang kan gaan.

De planten die erin staan/hangen had ik al uiteraard, de Anthurium heb ik naar de achterwand geplaatst om wat meer diepte erin te krijgen. Er is nu dus veel minder, lees bijna, staand water op de bodem, behalve wat door sproeien niet verdampt.
Tegen de tijd dat er kikkers in zullen komen kan ik er altijd nog een petri schaaltje of ander ding in hangen of plaatsen als ze eieren willen afzetten.

Na ons stedentripje maar eens op zoek naar mini orchideeën om hierin te plaatsen.
IMG_7247.jpeg
i
IMG_7248.jpeg
IMG_7249.jpeg
IMG_7250.jpeg
IMG_7251.jpeg

Laatst bewerkt:
Erg mooi Albert!

Dus het wordt een levende bodem. Komen er ook nog een soort wormen in?

En die pissebedden, eten de kikkers die?

Erg mooi Albert!

Dus het wordt een levende bodem. Komen er ook nog een soort wormen in?

En die pissebedden, eten de kikkers die?
Het zijn inimini beestjes net als de springstaartjes, dus er is kans dat ze opgegeten worden. Dus eerst maar eens zorgen dat ze vermeerderen voor er andere levende have in komt.

Ik heb wel eens een filmpje gezien dat men er ook regenwormen oid in losliet.

Wat is de functie van de actieve kool en moet je dit na een bepaalde tijd ook weer aanvullen?

Wat is de functie van de actieve kool en moet je dit na een bepaalde tijd ook weer aanvullen?
Een deel vd info mbt de Jungle bio met actieve kool:
habiStat Jungle Bio Substrate is een natuurlijk ecosysteem dat is ontworpen om perfecte omstandigheden te bieden voor een bloeiend plantenterrarium en bio active terrarium. Met de toegevoeging van actieve kool wordt de Ph-niveaus in evenwicht gebracht. Een speciaal geselecteerde verscheidenheid aan natuurlijke ingrediënten, boordevol voedingsstoffen om de plantengroei te bevorderen.

Vanmorgen even naar Zwolle geweest voor wat levende have en plantjes.
Springstaartjes en Tropische Pissebedden (isopods) en wat planten gehaald.
O.a Begonia prismatocarpa, Pilea glauca, Chirita tamiana, Pilea involucrata en wat varentjes.

IMG_7258.jpeg
IMG_7259.jpeg
IMG_7260.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan