Het groeit en bloeit mooi. Zag een heel klein steeltje met een Wit stel bloempjes heel dicht op elkaar. Amper 7mm.
Ik denk het niet Albert, maar er zijn zoveel soorten orchideeën. De vorm van de bloem komt mij in elk geval niet bekend voor.
Je zou eens kunnen kijken of je de bloem in twee gelijke helften kunt delen. Dat is een van de kenmerken van een orchidee. Kan dat niet dan kun je het in elk geval uitsluiten.
Het is wel een mooi bloemetje. En altijd leuk als er iets bloeit, toch de slagroom op de taart vind ik.
Ik ben er achter wat het is voor bloempjes. Het zijn bloemetjes van de Braziliaanse klimop (aquariumplant) die als een malle groeit door dit terrarium. Ik zie nl. aan een uitloper weer een iel stengeltje met een bloemknopje.Dat is geen Orchidee hoor Albert. Wat het wel is durf ik zo niet te zeggen. En die kikkers zijn prachtig 😍.
Bij deze…Dat gebeurde bij mij ook in het bakje van mijn zoon toen de tijd. Vond de bloemetjes wel bekend ogen, maar kon ze niet plaatsen 😅.
Hé, leuk dat je erachter bent gekomen. Ik durfde het je echt niet te zeggen omdat er meer dan 25.000 species orchideeën bestaan en dan nog zo'n 90.000 cultivars. En dan is toch meer detail nodig van de bloem zelf, en zelfs dan nog...Ik ben er achter wat het is voor bloempjes. Het zijn bloemetjes van de Braziliaanse klimop (aquariumplant) die als een malle groeit door dit terrarium. Ik zie nl. aan een uitloper weer een iel stengeltje met een bloemknopje.
Quote van Aquainfo.nl:
Indien je de Hydrocotyle leucocephala de kans geeft zal een opening in de kap ertoe leiden dat de plant buiten de bak vrolijk verder groeit en gaat bloeien met kleine, witte bloemetjes.
Nee, want het aan voorzijde een half open bak, en ook geen afdekking.Dat ziet er ook wel strak uit inderdaad. Kun je daar ook kikkers inhouden dan? Zie in de filmpje in ieder geval geen deurtjes.
Heb je dan nog mogelijkheden voor landdieren of alleen planten?Nee, want het aan voorzijde een half open bak, en ook geen afdekking.
Ik had niet door dat het geen dicht palludarium was. Das wel een beperking.Want zoals in het GDT te lezen was speel ik ook met iets compleet anders. Al heb je dan veel meer verdamping las ik in sommige Engelse reviews.
Zoiets is wel aan de prijs, want deze set kost al €299, zonder lamp en onderkastje. Dus de twijfel is er wel, niet alleen om het financiele gebeuren overigens.
Precies, en daarom gaat het, mede daarom, niet door. Ik ga deze bak aanpassen denk ik. Alle water eruit, nieuwe bodembedekking en dan alleen met sproeiwater het vocht op peil houden. Gewoon weer iets anders fabriceren is ook wel weer leuk.Ik had niet door dat het geen dicht palludarium was. Das wel een beperking.
Mooi plan. Er is een topic op orchidboard.com, zal eens kijken of ik dat kan vinden voor je.Denk dat ik in deze war ga proberen te creëren met Mini Orchideetjes. Lijkt me wel eens leuk toch @NicoleE
Zal me er eens in verdiepen. Op yt staat ook wel een en ander. Zag ook iemand die een glazen ikea kast (vitrine)had omgebouwd naar Orchidarium (zo heet dat toch).https://www.orchidboard.com/community/terrarium-gardening/
Hier is een begin ;-)
Ja Orchidarium. Die Ikeakasten ken ik, het geeft wel ruimte maar ze zijn niet goedkoop (wel vaak tweedehands te koop) en er moeten nog heel wat aanpassingen gedaan worden. De achterwand om bv wat op te hangen, vervanging voor de etages maken. Veelal kopen ze dat via bv Etsy en het is loeiduur. Ik denk niet dat je daar zo'n mooie bakken van kunt maken als je nu hebt.Zal me er eens in verdiepen. Op yt staat ook wel een en ander. Zag ook iemand die een glazen ikea kast (vitrine)had omgebouwd naar Orchidarium (zo heet dat toch).
Stuur ze maar op…. Hahaha. Geintje.Ja Orchidarium. Die Ikeakasten ken ik, het geeft wel ruimte maar ze zijn niet goedkoop (wel vaak tweedehands te koop) en er moeten nog heel wat aanpassingen gedaan worden. De achterwand om bv wat op te hangen, vervanging voor de etages maken. Veelal kopen ze dat via bv Etsy en het is loeiduur. Ik denk niet dat je daar zo'n mooie bakken van kunt maken als je nu hebt.
Het zal denk ik niet de natuur na kunnen bootsen, eerder zal het een display van losse opgebonden plantjes worden. Maar goed ik heb me er niet volledig in verdiept omdat ik met de orch. tegen ruimtegebrek aan hang.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.