Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Nee, in ieder geval niet meer werk dan de aquascape van jou. Wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder.

Ik vond mijn aquascape al prijzig! Wat maakt het zo duur het vissenbestand of de koralen?

Ja vindt ik wel en vooral in het begin. Wekelijks waarden meten om te kijken wat en hoeveel je moet toevoegen. Water aanmaken is ook meer werk en je moet met osmose werken.Het is wel een aanrader maar flink prijziger dan zoetwater en meer werk. Maar als de financien het toelaten dan kan ik het iedereen aanraden.
Onze bak draait nu zo n dikke 4 maanden en dan zitten we in de startfase zeg maar. Al met al valt het niet tegen maar ja we willen niet te vroeg juichen natuurlijk😉. Maar je moet het niet met zoetwater vergelijken qua prijskaartje en de hoeveelheid werk.

Nee, in ieder geval niet meer werk dan de aquascape van jou. Wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder.

Nou je bent me net even voor😉😉. Maar met wat nepkoralen viel het wel mee toch qua kosten:S😀😀

Ik vond mijn aquascape al prijzig! Wat maakt het zo duur het vissenbestand of de koralen?
Geen van beiden. De verlichting en andere techniek is het duurste. De koralen kunnen ook prijzig zijn, maar als je met kleine stukjen begint en veel met andere hobbyisten ruilt kun je voor een paar honderd euro al een redelijke collectie koralen hebben 🙂 Het mooiste is dat je de grotere koralen kunt stekken en ruilen/verkopen, waardoor je het geld op den duur terug verdient.

Je kan het zo duur maken als je wilt. Maar voor een gemiddeld mooi stukje koraal betaal ik hier al snel rond de 35 euro. Nu ben ik ook begonnen met wat goedkopere kleinere koralen en vanwege het jubileum van de lfs hier waren er nu veel frags voor maar 7 euro te koop.
De bak hebben we ook voor een koopje kunnen kopen maar ja daar moest weer een goede afschuimer bij. De verlichting is dan ook minimaal en vandaar dat we tzt wellicht de Red Sea reefer 170 deluxe willen kopen maar ja dat is ook 1000 euro voor een bak van 170 liter. Maar ja, we moeten soms het vrouwtje ook tevreden houden natuurlijk😀😉

Nou de Gramma zit eindelijk in de bak maar is nog onwennig en schiet tussen de stenen. Af en toe pikt ie een artemia weg maar hij laat zich met mate zien. Maar ja wat wil je na een half uur. Dus als het lukt komt er vandaag een foto en anders morgen want ik wil hem even rustig laten wennen.

Leuk!!!

Nu maar hopen dat het niet hetzelfde verhaal word als de hermietkreeft...:stars:
One year later.....😀😀😉

Had de vorige foto's ff gemist,mooie kreeft ook!

Leuk!!!

Nu maar hopen dat het niet hetzelfde verhaal word als de hermietkreeft...:stars:
One year later.....😀😀😉

Die staat al in een post Ruben en de vis komt er zo aan want als jullie weer gaan zeuren...............................:stars:😉

Die staat al in een post Ruben en de vis komt er zo aan want als jullie weer gaan zeuren...............................:stars:😉
Heb ik gezien hoor, maar dat heeft een hele tijd geduurd😛

Gramma.jpg

Mooie vis, een echte blikvanger, je hebt er één John?

Prachtig vissie!!!

Prachtige vis John!

Ja hij is erg mooi maar met de stromingspomp aan schuilt hij tussen de stenen dus hij moet daar nog aan wennen.

Prachtig die Gramma John .

Ja mooier dan die jij niet op de foto kon krijgen omdat ze er niet waren😀😀😉.

Je hebt gelijk en ik moet zelf toegeven de laatste twee weken is er niet zoveel mooie vissen in de lfs waar ik kom en staan de kleine helft van de bakken leeg .

Dat is weer een prachtige aanwinst voor je bak!

Je hebt gelijk en ik moet zelf toegeven de laatste twee weken is er niet zoveel mooie vissen in de lfs waar ik kom en staan de kleine helft van de bakken leeg .

Gelukkig hebben we hier in de lfs daar geen last van en is er keuze genoeg. Maar ja, het is ook de enige echte lfs in de stad eigenlijk.

Wat een mooie vis zeg! Hopen dat hij zensl helemaal gewend is. Is 'ie alleen?

Je hebt er even op moeten wachten, maar dat was hij zeker waard. Wat een mooie vis!

Ja hij is alleen want door de beperkte inhoudt van de bak loop je met 2 een groot risico dat ze gaan vechten. We nemen er waarschijnlkijk dan nog een leuk grondeltje bij denk ik.

Ik heb de stroming iets geminderd en de Gramma zwemt inmiddels lekker door de hele bak heen en kijkt toe wat de garnalen uitspoken. Gelukkig spelt hij geen verstoppertje meer dus😀

Drie spiegels op de achterwand kleven midden gelijk met achterwand en beide zijkanten onder 30 of 45 graden . Met een beetje geluk zie je zo 4 tot 6 Gramma's zwemmen voor de prijs van 1 😀

Haha, ja jij bent me er een he😀😀.

Nou we zitten voor een raadsel want de Gramma zwom gisteravond nog rond en at goed en vanmorgen was hij weg. Ligt nergens op de grond en ook tussen de stenen onvindbaar. Nu zitten er veel gaten en kieren in dus wellicht zit hij daar ergens dood in. Frapante is dat de groothandel 2 wk geleden ze niet wilden uitleveren dus de lfs heeft al aangeboden een nieuwe te geven.
Maar ja, ik wil die vis terugvinden maar dat lijkt niet te lukken en in zout vergaan ze erg snel is me veteld. Misschien dat ze toch iets onder de leden nog hebben gehad ondanks ze donderdag wel zijn uitgeleverd. Daar zullen we nooit achterkomen denk ik maar goed binnenkort krijg ik een nieuwe en heb al aangegeven dat die eerst maar een weekje bij de lfs moet blijven zodat we zeker zijn dat hij of zij gezond is.

Dat is lullig John 🙁

Ja natuurlijk kan een vis het een keer niet redden als die al niet goed was maar de grote vraag is waar is hij gebleven. Ook de lfs staat voor een raadsel dus waar het aan heeft gelegen zullen we niet weten maar niet aan het water want dat was zaterdag verder goed en net getest. Misschien is deze of meerdere toch niet helemaal goed geweest en heeft het nog te maken gehad met het feit dat ze de week ervoor niet uitgeleverd werden.Nou ja, ik krijg een nieuwe maar ja dat is normaliter niet de bedoeling natuurlijk.

Wel vreemd dat je niks meer terug vind .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan