Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Ik wilde even klagen dat ik 6 pagina's terug moest voor een overzicht van de bak, alleen dat is net 2 weken geleden... Het is hier net een babbelbox man!

Mooie bak! Lijkt me erg lastig om zo'n klein zoutwater bakje goed te houden
 
Ja sommige mensen kletsen graag he;). Tja, het is zonde maar ja dat gebeurt soms eenmaal en je doet er weinig tegen. Gelukkig krijg ik wel eind volgende week een nieuwe als het goed is en die heeft dan een week bij de lfs doorgebracht.
 
Een wonder is geschied. een hele dag was de Gramma weg en opeens zegt Jes gister kijk eens wie daar zwemt. En ja daar ging de Gramma opeens weer al had hij wel een iets kapotte achterstaart. Ik heb dus het vermoeden dat hij klem heeft gezeten ergens want ik heb in dat kleine bakje overal gezocht en geblazen met de stromingspomp. Maar goed waarom hij weg was is dus de vraag maar hij eet wel goed weer en zwemt ook als vanouds dus ik denk niet dat er ziekte in het spel is geweest.
We gaan het zien de komende dagen maar voor nu is hij weer boven water om het maar zo te zeggen:D:D.
De stenen bieden ook zoveel verstopplekken dat hij vast ergens in een kleine spleet heeft gezeten.
 
tja John dan toch een bril nodig of 2 :D:D
mooi dat ie terug is een pracht visje
 
Ja ik begrijp nog niet waar meneer heeft uitgehangen maar ja allemaal kleine kiertjes dus ja vindt hem daar maar eens he. Gelukkig oogt ie verder gezond behalve dat stukje van zn staart maar dat groeit wel weer aan. Btw, gister zag ik hoe de poetsgarnalen een hele vlok voer zo in een keer naar binnen werken. Ik heb al jaren kleine garnalen en daar zie je dit niet bij mar ik keek ervan op dat ze zo met de poten een hele vlok in de bek drukken en wegwerken.
 
Zal vandaag even een nieuwe foto posten van de bak zodat men niet 6 pagina s terug hoeft:D
 
Wel een idee om er nog wat steen o.i.d. bij te doen om de gaten af te sluiten :!
 
Gelukkig leeft de vis nog. Ik wilde al gaan schrijven dat je beter geen andere vis kon kopen aangezien deze misschien verstopt was en de andere de dood in zou jagen.
Je hebt wel geluk gehad. Ik was binnen een week beiden anemoonvissen kwijt in een 60l bakje... ik heb die toen helemaal leeg gehaald en tot vandaag heb ik ze nog niet gevonden....
 
Wat raar dat je die niet hebt teruggevonden maar WJ vertelde dat in 12 uur ze weg kunnen zijn als je ook slakken en garnalen erbij hebt onder invloed van zoutwater.
Ik heb ontdekt dat in de linker steen een soort gleuf zit en ik heb de indruk dat hij daar dus in kan. Maar ja waar dar uitkomt weet ik niet maar daar zit ie ook als het donker is in de bak.
 
15 juni 2017 6.jpg
 
Had je niet een borstelworm als ik me goed herinner? Zit die er nog in? Misschien is hij die ergens tegengekomen en heeft hij zich toen verstopt?
 
Mooie foto weer van een mooie bak!

Wat een ellende van die Gramma.
Ik zeg: track&trace installatie op dat beestje klussen, beetje ductape eromheen en 'hup!' weer terug in de bak.
Wat dénkt ie wel.....:D
 
Ik zal meneertje wel straf geven John! Zich zomaar verstoppen, en iedereen ongerust maken!:D



Je bak staat er mooi bij!
 
We hadden bij de opstart inderdaad een borstelworm maar die is de opstartfase niet doorgekomen denk ik (gelukkig).
 
Ja het is een mooi visje Richard. Binnenkort kijken voor nog 1 visje erbij of een paar Gobies. Dan is de bak ook wel vol met de andere bewoners.
 
Gobies erg leuk hoor zoals ik al eens eerder zei ik heb hier een symbiose koppel is erg leuk. Heb vorige week nog een geringde gobie aangeschaft omdat ik wat last had van rode flap niet de mooiste maar wel een erg nuttige vis. Zal een dezer dagen ook maar weer eens wat updates maken van de bakken.
 
Ja er zijn zat leuke vissen maar de meeste worden te groot voor deze bak van 85 liter.
 
Ja zijn leuk maar we hebben al 2 poetsgarnalen dus dat zal hem niet worden denk ik. We kijken nu naar de Greenbanded Gobie of de Trimma.
 

Terug
Bovenaan