Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Weer totaal iets anders dan zoetwater, wat leuk! Kijk mijn ogen uit in dit topic. :)
 
nou heb ik ergens gelezen dat je twee linker handen had :S
dus 1 kan geen kwaad kun je gelijk vragen of ze een nieuwe rechter kunnen plaatsen :br::br::sorry:


Haha, tja daar zeg je wat dus ik zal eens informeren bij de lfs voor zo n klein monstertje:D:D:D:D
 
De lfs had wat aanbiedingen en deze lederkoraal was van 40 voor 15 euro dus die wilde ik niet laten staan:

lederkoraal.jpg
 
Ziet er mooi uit hoor! Zijn die koralen nu lastig te verzorgen? En moet je die ook voeren/voeding voor toevoegen?
 
Thanks. Nou we proberen met ons kleine bakje wel de wat gemakkelijkere te krijgen al zijn daar de meningen soms ook over verdeeld. Dit is een lederkoraal en die zijn niet de moeilijkste. Ik voeg om de paar dagen phytoplankton toe en van Colombo wekelijks de all in one en de Coral Vits. We hebben ook 2 die kun je met een pincet wat kleine stukjes dode spiering voeren en dat sluiten ze dan in en eten dat op. Dat is wel geinig om te zien, maar vaak jatten de garnalen het weer af.
 
Dat lijkt me echt heel gaaf om te zien :D Wel jammer dat de garnalen het dan weer stelen.

Maar de verzorging van de gemakkelijke koralen is dus wel te doen zo te lezen. Vind het altijd echt mooi uit zien, zo'n bak met kleurrijke koralen.
 
Ja, tot op heden valt de verzorging best mee in de zin van dat het te doen is. Wel is het meer werk dan zoetwater en hele andere koek ook. Maar goed, het is inderdaad een kleurrijk geheel als je een beetje mooie gekleurde koralen kiest. Enige nadeel is dat het allemaal wel heel duur is:(:(
 
tja en dan wil je nog wel een paar maatjes groter gaan qua bak
dat gaat wat worden straks
maar blijft mooi om te zien John
 
Ja dat was niet het enige wat ik kocht. Ook een triton test die je kan opsturen voor 35 waterwaarden. Grapje kost je wel 27,50:'(:'(

Oh , das niet duur , ik had ze eerst aan 30 , maar inmiddels kan je daar al weer 35 van maken :mad:
 
De lfs had wat aanbiedingen en deze lederkoraal was van 40 voor 15 euro dus die wilde ik niet laten staan:

Bekijk bijlage 16862

Duivelsklauw toch ? Staat nu wel dicht he (ik zeg het maar even omdat ik meerdere keren in een winkel iemand erop moest wijzen dat ze dicht stonden en dus nog geen poliepen vertoonden)
Mensen hadden geen flauw benul hoe ze er uit moesten zien .
 
De nieuwe koraal is aan het vervellen en het meeste is er al door de stroming af en je ziet nu ook de poliepen zitten. Hij is helemaal anders van kleur nu ook.

nieuwe leder.jpg
 
Duivelsklauw toch ? Staat nu wel dicht he (ik zeg het maar even omdat ik meerdere keren in een winkel iemand erop moest wijzen dat ze dicht stonden en dus nog geen poliepen vertoonden)
Mensen hadden geen flauw benul hoe ze er uit moesten zien .


Erwin gaf al aan dat je nog geen poliepen zag;)
 
Echt bijzonder John.

Verandering van waterwaarden doet vervellen. Net een garnaal!
 
Nou toen ik hem in mn bak deed was hij al erg aan het vervellen Marcel;). Hij wordt net als zn eigenaar door het ouder worden steeds mooier:juggle:
 
De garnaal heeft eitjes al is dat zo niet echt heel goed te zien maar las ze op de kop hangt wel. Vervelende is dat ze na de geboorte snel gemalen kunnen worden door de stromingspomp dus maar kijken of we op tijd wat kunnen uitvangen en in een drijfnetje in de bak kunnen krijgen.

eitjes garnaal 1.jpg
eitjes garnaal.jpg
 

Terug
Bovenaan