Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Inderdaad een hele mooie stylo.
Aan de redelijk kleine groeipunten te zien zou de intensiteit van de verlichting iets hoger mogen (als dat mogelijk is), daardoor zal de kleur nog mooier worden en zal deze ook harder groeien.


De lfs heeft de led ingesteld en juist iets minder omdat de Hystrix niet mooi roze kleurde door het licht en nu dus wel. Er staat nu ik dacht 68W op met de Hydra28 en dat op 130 liter netto in de bak. Nu met iets minder licht kleurt de Hystrix zuurstok roze.
 
De lfs heeft de led ingesteld en juist iets minder omdat de Hystrix niet mooi roze kleurde door het licht en nu dus wel. Er staat nu ik dacht 68W op met de Hydra28 en dat op 130 liter netto in de bak. Nu met iets minder licht kleurt de Hystrix zuurstok roze.

Ja het blijft altijd zoeken naar de gulden middenweg voor al je bewoners. Misschien is dat wel de rede dat bij mij de hystrix het nooit goed wil doen.
Boven mijn bakje van 250l neto hangt nu 240w LED welke op 75% ingesteld is.
 
Cool. Ik zal ernaast zitten :)

Deze waren lastig... maar volgens mij komt de kleur in de buurt. Het zal iets groener zijn in het echt wellicht.

upload_2018-8-13_19-26-33.png


upload_2018-8-13_19-26-48.png
 
De Duivelsklauw is in het echt meer groen inderdaad en dus ook de groene uitvoering. Jij bestudeerd de foto s wel grondig World;). Als je in de buurt bent kom je ze maar even in het echt aanschouwen want ja de foto s zijn niet echt top zoals ik al zei.
 
De Duivelsklauw is in het echt meer groen inderdaad en dus ook de groene uitvoering. Jij bestudeerd de foto s wel grondig World;). Als je in de buurt bent kom je ze maar even in het echt aanschouwen want ja de foto s zijn niet echt top zoals ik al zei.

Ik vind het leuk om erna te kijken en dan op te zoeken. Als je er een tijd niet inzit moet je nog wel eens nadenken over hoe het zat met koraal soorten :D
Je ziet vaak in een oogopslag wel of een bak onder of over zijn limiet draait. Dit ziet er gewoon clean uit!
 
Mooi bak John. Prachtige koraaltjes.

Voor de rest: Om de echte kleuren op de foto's te kunnen zien zou je een nachtfilter kunnen gebruiken, bij veel telefoons zit deze er standaard op, en moet je deze bij de opties aanzetten. Op een computer kun je die vast ook wel downloaden.
Dit soort filters verminderen de blauwe kleur, waardoor je bij foto's van zeebakken een veel beter kleur krijgt. Het is niet de perfecte kleur, maar bijna.
 
Dank heren en ik zal eens kijken voor dat nachtfilter maar ja de bak moet dan niet teveel op die van Dirk gaan lijken;)
 
Dat ligt eraan Nicole want die paarse (links beneden) is bv een steenkoraal die keihard is maar dat Oortje die je ziet (onder de paarse dus) is juist heel zacht en slijmerig zeg maar.

Ach ik had een wilde bui en dacht laat ik wat posten:D:D
 
Dat ligt eraan Nicole want die paarse (links beneden) is bv een steenkoraal die keihard is maar dat Oortje die je ziet (onder de paarse dus) is juist heel zacht en slijmerig zeg maar.

Ach ik had een wilde bui en dacht laat ik wat posten:D:D
Dankjewel John
 
Heel mooi John.
Maar moet er niet wat zeewier in?


Dat heb ik wel in de oude bak gehad maar woekerde mij teveel en als de waarden goed zijn hoeft dat niet.

Btw, als ik weer foto s maak zal ik speciaal voor jou er wat thee ingooien zodat het anders oogt hoor;)
 
Wat een mooie foto's John! Vind de twee paarse struik/boom koralen erg mooi. (Heb er geen verstand van zoals je ziet :D) Bak en water zien er netjes uit :thumbs:
 
Echt mooi maar mis wat dieren,moeten gewoon meer dieren in John! ;)

Er zitten een krab in en 2 Poetsgarnalen en een egel en een Hermietkreeft met 2 Nemo s in. Er moeten nog een of 2 visjes bij maar dat heeft geen prioriteit John.
Nadeel van deze dieren is dat je ze op de Nemo s na vaak tussen de stenen ziet en dus moeilijk op de foto zijn te krijgen. De krab zie je als het licht dempt ook eigenlijk pas actief worden en de kreeft ook.
 
Zal dat de reden zijn dat ze steeds wegschieten als ik voor de bak ga staan:S:D:D.

Ik heb Ruben ooit wijs gemaakt dat hij een rode muggenlarf op zijn neus moest plakken. Dan kon hij wel de vissen fotograferen.

Misschien geef ik dit advies ook aan jou.
 
Ik heb Ruben ooit wijs gemaakt dat hij een rode muggenlarf op zijn neus moest plakken. Dan kon hij wel de vissen fotograferen.

Misschien geef ik dit advies ook aan jou.


Ok, maar nu snap ik waarom er op jouw voorhoofd staat ik ben niet wijs:D:D:p
 

Terug
Bovenaan