Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Even een paar plaatjes maar ja zoals altijd zijn de kleuren veel minder mooi dan in het echt.

IMG_20240307_104121853_MP.jpg
IMG_20240307_104138336_MP.jpg
IMG_20240307_104052822_MP.jpg
IMG_20240307_104742347_MP.jpg
IMG_20240307_104109787_MP.jpg

Mooie bak John! Foto's met de telefoon gemaakt? Kleuren goed krijgen onder kunst licht is altijd lastig vooral onder dat blauwe licht

Even een paar plaatjes maar ja zoals altijd zijn de kleuren veel minder mooi dan in het echt.

Bekijk bijlage 373047Bekijk bijlage 373048Bekijk bijlage 373049Bekijk bijlage 373050Bekijk bijlage 373051
Mooi John.

Als je de Kelvin waarde van je verlichting weet, dan kun je die instellen in de camera. En dan zou je wel de juiste kleuren moeten krijgen.
Want nu probeert die camera ergens wit van te maken.

Ja ik weet echt niet welke kelvin waarde ik heb want Laurensz heeft de led ingesteld en er zitten veel kleuren in dus ja ik heb geen idee.

Inderdaad met de foon Tim en ik hoor meer klagen dat kleuren van zeewater slecht op de foto zijn te krijgen.

Ik ben blij dat jullie je niet storen aan dat rare stekelvarkentje op de achtergrond uitgerust met een leesbril🤣🤣

Dank je Roberto en zoals ik altijd zeg zijn de kleuren in het echt nog mooier en vooral het paars maar ja dat ligt aan de foon. Maar goed het is een indruk.

Leuke beestjes die hermietkreeftjes, ik heb er nog 3. Zorg dat er een paar lege huisjes in liggen zodat hij een groter huis kan kiezen als hij dat nodig vind.

Tja ik dacht dat de oude dood was en de schelp leeg maar vanmiddag zag ik me te hebben vergist dus nu heb ik er 2. Nu is deze wel een keer zo groot als de oude die erin zit.

Aan alles komt een einde en zo ook aan dit avontuur. Hier zijn meerdere redenen voor. Ten eerste is alles voor zout erg duur geworden en daarbij is de bak bijna 8 jaar dus ja die zal ook een keer vervangen moeten worden evenals de techniek en de led.
Ik heb overwogen om een RS Reefer 200 te nemen maar dat kost met nieuwe techniek al snel 2000-2500 euro en dat is me te gortig. Daarbij heb ik vanaf juni last van Dinoflagellaten gehad en nog en die krijg ik niet weg dus dan gaat de lol er ook af.
Kortom heb ik besloten om hiervoor voor in de plaats te nemen een Aquatlantis Splendid van 1 meter.

Ik heb jaren plezier van de bak gehad maar toch sinds 2019 2x Dino s en die zijn lastig te bestrijden en dit keer is het nog steeds niet gelukt. Dit met de prijs van een vervangende bak doet me dus besluiten om weer naar zoet over te gaan en zelf beleef ik daar net zoveel plezier aan. Ga de bak vandaag op MP zetten en kijken of er liefhebbers voor zijn ondanks de problemen met de bak en dan zien we wel weer.
Bedankt voor al jullie leuke reacties op de foto s van de laatste jaren.

Begrijpelijk John, succes met de verkoop en de plannen voor wat nieuws!

Komt vast goed Niels. Wordt denk ik een Aquatlantis van 1 meter met niet teveel planten maar wat hout en dan maroni s erin en een scholenvis met wat Waaierhandgarnalen.
Al zal het moeilijk zijn voor me om er niet teveel planten in te zetten :DD

Herkenbaar , een keer stoppen , hebben we allen hier al een keer gedaan .
Plaats eens een foto van de dino's , normaal duurt dat maar iets van enkele weken .
Maar zo te horen duurt het langer .

Ja duurt hier al 4 maanden Erwin en ik heb de foto zo niet bij de hand maar heb dat onder de microscoop laten bekijken bij de lfs en die zeiden duidelijk Dino s en ook op de FB groep van Mack ........ kreeg ik die bevestiging.
Buiten dat is de boel imo wel aan vervanging toe maar de nieuwe bak vindt ik persoonlijk te duur .

Jammer om te horen !

Persoonlijk vind ik zout water aquariums mooier dan zee aquariums.
Maar in het echt heb ik liever de koralen dan de rivieren 😅

John, ik zag vandaag net langskomen da ter een nieuwe lichting Speldid is. De Ultra uitvoering, met oa andere LED verlichting
Succes met de verkoop en aankoop van je nieuwe bak.

Jammer maar begrijpelijk. Op naar een nieuwe groene bak!

Moet financieel wel leuk blijven ja😉, een nieuwe bak opstarten is ook weer leuk....het uitzoeken/inrchten ed.
Niet vergeten een topic aan te maken dan he ! :DD

John, jammer om te lezen, maar zeker begrijpelijk aangaande je zout bakkie. Er komt een mooi zoetwater bakkie voor terug 👍. Verwacht wel om de 2 wkn updates 🤪😉 en foto's.

Verwacht wel om de 2 wkn updates 🤪😉 en foto's.
Ja van je collega s moet je het hebben he😉
Maar ik ga mn best doen Ed maar je weet dat ik een vrij kort geheugen heb inzake beloftes:DD:DD

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan