Hallo allemaal,
Gister heb ik met Ivo het ��n en ander veranderd aan de Rekord! Ik had een foto verslagje beloofd, maar door alle drukte helemaal niet meer aangedacht... Wilde toch zo snel mogelijk de vissen weer in een normaal aquarium hebben.
Ik zal in stapjes even beschrijven wat we gedaan hebben:
1. Helft van het water eruit gehaald en verdeeld over 3 emmers, in 1 emmer het externe filter laten draaien.
2. 3 emmers gevuld planten hierover verdeeld hierdoor bleef er nog ongeveer 1/4 water in de bak daarna de vissen, garnalen en slakken uitgevangen en verdeeld.
3. Daarna het wat viezere water eruit gezogen met een tuinslang en in de douche weglaten lopen.
4. Grind eruit geschept met bakjes en de bak schoongemaakt.
5. Achterwand wat alg geplukt, werdt erg veel. Eendenkroost en riccia zoveel mogelijk verwijderd. (Wil wel riccia maar geen eendenkroost en het zit bij mij allemaal in elkaar helaas)
6. Internfilter eruit gestoken met behulp van het fileermes.
7. Daarna bak in de douche gezet en uitgespoeld met zo heet mogelijk water.
8. Zand uitgespoeld en verspreid over de bodem.
9. Eerst wat verswater erin en daarna de emmers die leeg stonden er alvast ingedaan.
10. Bij half water de planten alvast terug geplaatst, alvast geprobeerd om het zo te planten hoe het uiteindelijk ook moet gaan worden.
11. Daarna de vissen teruggeplaatst nadat we het water hebben gecontroleerd op temperatuur verschil. Het verschil was 0.5-1 graden dus we hebben de vissen langzaam over laten wennen.
12. Daarna filter er weer in gehangen en water aangevuld tot de juiste vul hoogte.
Hieronder het eindresultaat zonder hout.
Dit stuk hout of een zelfde vorm moet erin komen.
Gr, Sjeff