sluiers van michelle


Fijn om te zien dat ze zo mooi geworden zijn. Ja, ook Jules...:))
Persoonlijk vind ik Jules echt lelijk :oopss: Ik vind alleen zwarte telescopen mooi.

Zijn verkleuring vind ik lelijk. me vorige had alleen een soort van vlammen in zijn staart dat kon nog net, maar dit met die zwarte randen op zijn ogen. Brrrrrr. Ook zijn lichaam is raar gevormd. Beetje zeepaardje model. Tevens heeft ie hele rare anaalvinnen heel lang en dun beetje zwaardvisachtig.

Maar goed het beestje kan er verder ook weinig aan doen dus ik laat hem maar gewoon lekker zwemmen. Dat ik hem ophaalde had hij potentie maar toch helemaal verkeerd ingeschat.
 
Mooi draadje heb je! Vind hem nu pas en meteen flink doorgespit.
Pieken en dalen.... Gelukkig aan de goede kant nu.

Wat een boodschappenlijstje zeg! goede inspiratie voor thuis!

Weet je ook waarom je Ryukin bij het zinkend voer onstabiel wordt?

En super leuke visjes hier!!

De dikke ryukin was een paar dagen na aankoop al wat onstabiel. Deze ligt ook heel vaak bovenin te smakken. Geen idee waarom hij dit doet maar ik denk dat hij tussen de oren heeft zitten dat er veel muggen vliegen en hoopt dat hij ze te pakken krijgt met het gesmak. Ik ben het al gewend maar je hoor dit luid en duidelijk als hij zijn smak uurtje heeft.

Freule, de licht e is erg achter gebleven met groeien. Waarom, geen idee want krijgt hetzelfde eten als die dikke maar is wel wat bescheidener. Een paar weken geleden heb ik een potje bass leer knoflook gekocht en nu een week of 3 is deze ook onstabiel. De Bassleer is nav jouw bericht geschrapt en ben ik bezig hem stabieler te krijgen. Is wat minder geworden maar ligt soms op de rug op de bodem. Blijft gewoon zo liggen maar kan wel gewoon omhoog komen. Als ik op raam tik zie je hem zo via de zij weer gewoon zwemmen. Een heel raar fenomeen. Als deze op de rug ligt is er ook geen stress te zien, niet sneller ademen het lijkt net of hij aan het zonnebaden is.

Ik heb de kleinere filters laag staan zodat ze niet het hout gedeelte in gaan maar met voer van de bodem afpakken zitten hun hangbuiken in de weg dus moeten vrijwel rechtop de bek staan om een korrel te pakken en dan worden ze omver geblazen door de filters of een collega wil ze ook wel even een zetje geven.

Ik kan niet alleen drijvend voeren want de telescoop krijgt dan niets en de ranchu is daar ook niet voor gemaakt. Ik voer dus drijvend en zinkend maar je houd ze niet tegen om ook naar de bodem te gaan. Het slobbervoer is natuurlijk ook een dingetje wat ze willen hebben dus gaan daar ook in allerlei standen hun best doen om wat te pakken te krijgen.

De lichte ligt zonder moeite op de rug op de bodem en de dikke hangt vaak als kopstaander aan het oppervlak die heeft dan moeite om naar de bodem te komen. Lucht, darmen, zwemblaas of luiheid zal een van de redens wezen. Maar ze zijn gewoon fit en gezond dus maak me er niet heel veel zorgen meer om.
 
Bij mij zijn alle Ryukins net Free Whilly: ze schieten tot voorbij de kieuwen boven het water uit en spugen veel bellen weer uit en ze smakken ook flink met of zonder eten. Lijkt wel of ze dit van elkaar kopieren. Ik dacht eerst dat dit niet goed was maar ben er aan gewend nu. Ook gaan ze steeds harder spetteren bij het eten van drijfvoer ze zijn echt lomp. Of ze nu zinkend of drijfvoer krijgen veranderd hun gedrag niet. Ook tijdens een waterwissel happen ze lucht, maar gaan ook veel grondelen schiet mij maar lek....

Net voordat ik Bassleer eruit gooide had de kleinste van mij (WaterInk) balansproblemen en vorige week nog een avondje op zijn kop maar merk dan ook dat de laatste tijd iets meer drijvende uitwerpselen heb dan een paar weken geleden. Weet niet direkt of dit een voerprobleem is nu want ze krijgen geen Bassleer meer maar kan ook het gedrag zijn. Of onbalans ook komt door een vervette lever twijfel ik aan zo lang heb ik ze ook nog niet. Kan ook zijn dat ik met de voerautomaat van 4x 3porties naar 6x2 ben gegaan en blijven ze eten zoeken omdat dit wellicht net een te klein portie per keer is. Ze reageren nu enorm heftig op eten en het is ook binnen 30 seconden op maar net een portie meer dan laten ze het weer liggen...

Voordeel van het zinkend voer is wel dat de het vuil op de filterzand omhoog waait.

Maffe beestjes hoor.
 
Gisteravond 23.00 uur nog een water wissel gedaan. Vannacht nog wat tv gekeken in bed. Ik wil slapen maar hoor irritant gebrom. Bed uit en aquarium. De luchtpomp maakte deze herrie en geen zin om midden in de nacht met een luchtpomp te moeten stoeien. Ik trek stekker eruit en zet me 2 filteruitlaten wat hoger voor een rimpeling op het water oppervlak en lekker slapie doen.

Ik moest vanmorgen gruwelijk vroeg op, om 8 uur en ik wandel al slaap wandelend langs me aquarium naar de koffie. Mijn hersens registeren iets en ik denk god al die slobbers, gek word je van die massa s beesten. Ik loop richting bankstel met me koffie en loop er weer langs en ik denk, nou dat zijn toch aardig wat zwarte en ga bijkomen van al deze actie en koffie drinken en sigaretje roken.

Paar slokjes koffie en wat trekjes sigaret en kijk richting aquarium en ik registreer er klopt iets niet. Massa aan slobbers hangen geheel in zicht en boven in zelfs de volwassenen. De sluiers lagen op de bodem maar dat is niet raar als ze slapen.

Dus om 8.15 uur de paniek modus aan. Wat een toestand, Ik moest werken en had een drukke dag voor de boeg en had geen tijd om die luchtpomp technisch te bekijken en al helemaal niet zo vroeg. Het lumineuze idee, ik heb veel interne filters liggen dus eentje erbij geplaats flink hoog om een golf bad bovenin te krijgen.

Conclusie me aquarium heeft een luchtpomp nodig. Mijn vissen zijn zuurstof verslaafde.........................

Natuurlijk was de rest van de dag ook zwaar k#t. om 16.00 uur bek af maar de vissen waren weer blij met hun voer en even tukkie gedaan daarna even de luchtpomp bekijken. Dat moet maar worden verschoven naar morgen. Je heb soms van die dagen.

Wel een handige tactiek als ik slobbers moet uitvangen :cool:
 
Ja als alles bovenin hangt is het foute boel, betere alarmbellen kan je niet hebben :ROFLMAO: *zijn die slobbers toch nog ergens goed voor
Inderdaad zijn die slobbers nog ergens goed voor. Aan de sluiers had ik het nooit gezien dan had ik gedacht 'lekker hoor, hun lekker uitslapen en ikke vroeg op. Kon nu ook goed zien dat het er wel weer erg veel zijn :eek:

Maar had altijd gedacht. die luchtpomp is leuk extra erbij maar dus echt nood zakelijk blijkbaar. Had dit nooit verwacht.
 
Inderdaad zijn die slobbers nog ergens goed voor. Aan de sluiers had ik het nooit gezien dan had ik gedacht 'lekker hoor, hun lekker uitslapen en ikke vroeg op. Kon nu ook goed zien dat het er wel weer erg veel zijn :eek:

Maar had altijd gedacht. die luchtpomp is leuk extra erbij maar dus echt nood zakelijk blijkbaar. Had dit nooit verwacht.
Ik denk dat als je toen je NO2 had gemeten, je meteen de oorzaak had geweten, ik heb zelf de ervaring dat een luchtpomp helpt NO2 uit het water te krijgen (mensen zullen we wel weer belachelijk gaan maken nu maar dit is gewoon mijn eigen ervaring)
 
Nooooo dat is schrikken!! Jakkes! Dit soort dingen vallen ook altijd voor wanneer het ontzettend niet uit komt...

Maar had altijd gedacht. die luchtpomp is leuk extra erbij maar dus echt nood zakelijk blijkbaar. Had dit nooit verwacht.
Heb hier sinds de twee sluiers erbij zijn ook een luchtpompje in de bak draaien, en ook ik heb het idee dat ze er wel degelijk baat bij hebben.
 
Ik denk dat als je toen je NO2 had gemeten, je meteen de oorzaak had geweten, ik heb zelf de ervaring dat een luchtpomp helpt NO2 uit het water te krijgen (mensen zullen we wel weer belachelijk gaan maken nu maar dit is gewoon mijn eigen ervaring)

Het is niet mijn hobby om jou belachelijk te maken als slobber queen, hoor. Tenzij je er natuurlijk om vraag ;)

Maar in dit geval een beetje onwaarschijnlijk omdat ik om 23.00 uur nog z on 80% had ververst. Welliswaar met water op 24 graden wat niet ideaal is qua zuurstof. Om 8.00 met test drupjes te moeten zitten klooien dat gaat het echt niet worden gezien de toestand waar ik dan in verkeer.

Ik heb sinds kort nog een extra JBLetje erbij draaien voor al die slobber shit.
 
Ik weet het, er moet weer snel een up date komen. Foto gedoe moet ik even tijd voor hebben en/of zin in hebben.

Eigenlijk gaat alles zijn gangetje behalve Freule de ryukin heeft besloten 80% van de dag een rugzwemmer te zijn. Heel raar fenomeen want hij kan gewoon zwemmen maar tijdens het grondelen beland hij op de rug en gaat vrolijk op zijn rug verder met grondelen :rolleyes: Als ik tegen het raam tik en schrikt dan vliegt hij weer omhoog, kijkt even kwaad naar me en zwemt weer gewoon tot dat hij weer omdondert.

Maar ik las in een stuk van @Giebeltje dat er heel vroeger ook rug zwemmende goudvissen waren dus wellicht heeft mijn Freule iets van die genen in zich.
Oergenen ;)

Het is natuurlijk geen gezicht maar verder kan ik met de microscoop niets raars op hem vinden en zijn zwemblaas is in orde want hij drijft niet of heeft moeite om omhoog te komen dus laat het maar zo. Om dat beestje daar nu voor te euthaniseren ga ik niet doen. Hij eet ook gewoon op de rug dus doet wat hij verder moet doen. Hij slaapt wel op de buik met de kop op een steen. Achteruit op zijn rug is wel een dingetje maar achteruit is voor allemaal een dingetje.

Jules is nog wat lelijker oranje geworden maar doet het verder prima. De andere 2 doen het ook verder prima. De Ranchu is echt een joekel aan het worden.

De slobbers doen het veel te goed en ben weer bezig met uitvangen voor de LFS. Gaan per 10 daar heen omdat ze daar beperkte ruimte hebben. Ik denk dat ik er nog z on 50 a 80 heb, dus heb je interesse kan ik er wel wat missen. :juggle:

Ik heb nu ook wat blondjes met rode oogjes ertussen zitten. Kwam ik laatst achter en de slobber queen heeft me al uitgelegd dat dit een albino gen is. Dit schijnt een zwakker visje te zijn en gaan vaak dood. Bij mij zwemmen ze nog vrolijk rond dus ik wil wel wat rood oogjes houden om te kijken of ik deze ook groot kan krijgen.

De vrouwtjes gaan er wel zsm uit want sinds ik ben begonnen met 2 blijft het gewoon door stapelen. Ik vind 2 of 3 grote houden leuk. Mijn filters ook. Ik heb 1 blondje met wat misvormde voorvinnen, die zijn heel gekruld en die ga ik in ieder geval houden.

Onlangs heb ik nog een JBL 901 erbij gezet want van die slobber stapel komt ook natuurlijk ook heel wat sh#t. Een grotere paste niet in het kastje qua breedte. Heb nu 2x JBL 1501, 1x JBL 901 en interne 1 aquael 1000, 1 onbekend merk 750. De interne staan er puur in om stroming te veroorzaken in het hout gedeelte zodat er geen Sluiers vast zwemmen en handig als ik quarantaine nodig heb. Dat het wat vervuiling mee pakt en wat bactie huisvesting is leuk mee genomen maar geen doel op zich.

Verleden week nog wat andere plantjes gekocht. Vraag me niet welke want dat weet ik niet meer maar bedacht weer eens wat anders en wat rood blad staat ook leuk. Misschien zijn de sluiers in de loop der tijd wat plant vriendelijker geworden maar helaas. Ze drijven meestal weer boven in, gewoon met zuignap en al eraf gerukt of stengels gebroken. Janus is nu een drijvend soort slak geworden want die vind de afgerukt planten resten heerlijk dus die heeft ook weer wat te doen. Janus is tevens een stukje gescalpeerd. Ik hoorde s nacht telkens een raar getik en dacht dat het een steen was waar de sluiers dan lagen te klooien maar het bleek dus dat de dikke vreetmachine Ryukin, Janus zijn mos jas lekker vind en dan Janus aan zijn jas omhoog te trekken en om hem na een hapje weer laten vallen etc. De hele nacht tik, tik, tik. Arm beest :stars:
 
Wat een avonturen weer... ik mis alleen een foto:foto:

Ik zal er dan maar speciaal voor jou een plaatje bij doen😀


Volgende week heb ik een beetje tropenrooster dus wie weet

Freule lijkt wel een beetje op de bovenste van jouw plaatje alleen de staart klopt niet. Dat is natuurlijk een hele brede waaier als hij op zijn rug ligt. Het is echt een heel vreemd gezicht want als hij "zwemt" gaan alle vinnen boven waaien. Net een hond die met zijn poten ligt te spartelen op de rug maar dan een vis met vinnen :rolleyess:heeft het ondertussen goed onder de knie en gaat ook gewoon gericht op zijn doel af.

Zal het bij de foto sessie mee nemen want wie weet over 1000 jaar word hij beroemd als rug zwemmende fancy :DD
 
Ik weet het, er moet weer snel een up date komen. Foto gedoe moet ik even tijd voor hebben en/of zin in hebben.

Eigenlijk gaat alles zijn gangetje behalve Freule de ryukin heeft besloten 80% van de dag een rugzwemmer te zijn. Heel raar fenomeen want hij kan gewoon zwemmen maar tijdens het grondelen beland hij op de rug en gaat vrolijk op zijn rug verder met grondelen :rolleyes: Als ik tegen het raam tik en schrikt dan vliegt hij weer omhoog, kijkt even kwaad naar me en zwemt weer gewoon tot dat hij weer omdondert.

Maar ik las in een stuk van @Giebeltje dat er heel vroeger ook rug zwemmende goudvissen waren dus wellicht heeft mijn Freule iets van die genen in zich.
Oergenen ;)

Het is natuurlijk geen gezicht maar verder kan ik met de microscoop niets raars op hem vinden en zijn zwemblaas is in orde want hij drijft niet of heeft moeite om omhoog te komen dus laat het maar zo. Om dat beestje daar nu voor te euthaniseren ga ik niet doen. Hij eet ook gewoon op de rug dus doet wat hij verder moet doen. Hij slaapt wel op de buik met de kop op een steen. Achteruit op zijn rug is wel een dingetje maar achteruit is voor allemaal een dingetje.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de tijd van het jaar? Toevallig zwommen er bij Dino ook een paar op de kop, en daar werd verteld dat dit samenhangt met de paringstijd, en dat vrouwtjes dan soms een tijd op de kop gaan. We hebben er niet heel ver over doorgevraagd verder, maar wel bijzonder dat die van jou nu dus ook op de kop door het leven gaat 😁
 
Dat verhaal ken ik ook en na transport kan het ook voor komen.

Alleen Freule is een mannetje. De naam had hij al voordat ik wist dat het een mannetje was.

Het enige verband wat ik kan maken is dat ik met Bassleer knoflook indertijd ben begonnen en het rug liggen en zwemmen toen is begonnen. Nu ga ik niet zeggen het komt door het Bassleer voer en is er iets met de organen aan de hand want ik ga ervan uit dat als er iets met de organen niet goed zou zijn dan zou hij neem ik aan toch ziekjes gaan worden en op termijn dood neer vallen wat ik tot zover nog niet heb gezien. Hij oogt verder gezond en dit euvel duurt al een tijdje.

Na berichten van Eric over Bassleer ben ik wel gestopt met de Bassleer. Ze waren er toch al niet heel dol op.
 
Dat verhaal ken ik ook en na transport kan het ook voor komen.

Alleen Freule is een mannetje. De naam had hij al voordat ik wist dat het een mannetje was.

Het enige verband wat ik kan maken is dat ik met Bassleer knoflook indertijd ben begonnen en het rug liggen en zwemmen toen is begonnen. Nu ga ik niet zeggen het komt door het Bassleer voer en is er iets met de organen aan de hand want ik ga ervan uit dat als er iets met de organen niet goed zou zijn dan zou hij neem ik aan toch ziekjes gaan worden en op termijn dood neer vallen wat ik tot zover nog niet heb gezien. Hij oogt verder gezond en dit euvel duurt al een tijdje.

Na berichten van Eric over Bassleer ben ik wel gestopt met de Bassleer. Ze waren er toch al niet heel dol op.

:ROFLMAO: 🙈 Zo zie je maar weer, het gevaar van aannames...ging er idd vanuit dat Freule een dametje zou zijn. Hmm ja wel bijzonder dan, ik moet zeggen dat wij het ook nog niet eerder zo gezien hadden als bij Dino, maar zijn vissen verschillen natuurlijk qua omvang nogal van de LFS, waar meestal op de kop hangen/zwemmen einde verhaal betekent, maar bij Dino leek het ook niet echt een groot probleem te zijn en de medewerkers waren er ook niet heel erg van onder de indruk haha, dus hopelijk hoeft het voor Freule ook niet vervelend/bedreigend te zijn 🙏
 
Fijn om te horen dat het goed met ze gaat!

Tsja, dat rugzwemmen, het is natuurlijk een bol ding, en hoe groter ze worden dan worden het natuurlijk helemaal zeppelins, en dat normale zwemmen is dan geen makkie. Gewoon lekker laten stuntelen :p als ie er toch geen last van heeft.
 
Op zijn kop is de wereld 10x leuker, eigenlijk is het gewoon een kunstenaar in een nieuw leven :ROFLMAO:

Nou lekker dan, dan weet jij al dat je terug kom als rug zwemmende fancy. Hoop wel dat je een groot aquarium ga krijgen want ik zie ja al stuiterend op je rug door dat aquarium gaan :cooll: Zou ik dan stiekum Herman Brood op zijn rug aan het zwemmen hebben, :unsure:
 
Nou lekker dan, dan weet jij al dat je terug kom als rug zwemmende fancy. Hoop wel dat je een groot aquarium ga krijgen want ik zie ja al stuiterend op je rug door dat aquarium gaan :cooll: Zou ik dan stiekum Herman Brood op zijn rug aan het zwemmen hebben, :unsure:
Ja ik hoop het ook (van dat grote aquarium) :ROFLMAO:

Om je vraagstuk op te lossen of jij Herman Brood hebt zwemmen: zet eens een leeg canvas voor de bak met wat potjes verf, kijken hoe die reageert, word het niks kun je altijd zelf nog wat klodders op het canvas smeren a la Herman heijboer :ROFLMAO:
 
Ja ik hoop het ook (van dat grote aquarium) :ROFLMAO:

Om je vraagstuk op te lossen of jij Herman Brood hebt zwemmen: zet eens een leeg canvas voor de bak met wat potjes verf, kijken hoe die reageert, word het niks kun je altijd zelf nog wat klodders op het canvas smeren a la Herman heijboer :ROFLMAO:

Weet niet of dat zo werkt bij kunstenaars en rugzwemmer, puur met canvas en potjes verf. Brood had toch wat chemische oppeppers nodig en Heijboer een harem vrouwen om geinspireerd te raken. Alsof je gedachten kunt lezen :rolleyess:
 
Het groen voer is voor de slobbers daar kunnen de sluiers niet bij. Dat ligt tactisch hufterproof verstopt anders verhongeren de slobbers.
Slim.

daarom heb ik de interne filters zo geplaatst dat ze onstabiel worden en worden weg geblazen door de stroming in die hoeken.
:ROFLMAO: Ik zie al voor me hoe jouw bolle vissen door het water tuimelen na een poging om bij het groenvoer te komen...

moet Click and go systeem zijn en geen slangen drama s want de kans dat ik dan ook nog weer een JBL om zeep help is te groot.
Nu je toch bezig ben met het analyseren van filter optie s. Ik heb rondom stabilisatie strips van een cm of 4/5? moet even exact meten, Misschien heb je nog meer ideeen?
Met zo'n rand rondom is de HOB die ik voorstelde een klein beetje onmogelijk. ^^

Hmm en waar ben je bang voor als het om slangen en die JBL gaat? Een inline-UVC vormt een onderbreking van je filterslang (meestal uitgangszijde) maar in principe hoef je daar bijna nooit aan te komen. Dan kun je bij filteronderhoud op de normale manier je JBL loskoppelen. Het hoeft ook geen grote rem op je doorstroom te vormen. Ik merk zelf eigenlijk geen verschil, voor en na de installatie. Al zal je er heus wel een beetje weerstand van hebben door de extra bocht die het water maakt.

Ik heb het op de grote bak op deze manier:
20210711_225112.jpg

Het water komt boven uit het filter en maakt een extra bocht via de UVC.
(Het was net wat beter geweest als ik de UVC links van het filter had staan, aangezien daar het water omhoog moet. Maar die kast heeft een beetje rare vormen en dit was beter bereikbaar voor onderhoud...)
 
Ik ben echt niet handig met hard ware. Filter toestanden, wat fout kan gaan gaat dan ook fout. Hoewel ik gelukkig nog bespaart ben gebleven van dweilen Ik haat filter klusjes. Het reinigen moet ik me al geestelijk op voor bereiden en zou een oxepammetje nodig zijn.:DD

Indertijd leek me z on aquael een goede optie. Kan ik makkelijk ook kool of zeoliet in doen zonder aan me potfilters te hoeven komen maar zelfs die help ik om zeep. Hoe simpel zijn die dingen. Vraag me niet hoe. Maar nu versie 2 het ook heeft begeven moet ik inderdaad maar eens gaan kijken naar een andere oplossing.

Gezien de drek moet ik toch ook wel me slangen om de 4 tot 6 maanden reinigen. Dat betekend dus wel weer met UVC ertussen meer geklooi. Nu heb ik dit al ondervangen met extra sets slangen. Oude eraf en nieuwe en draaien maar weer. Wat meestal nooit het geval is want altijd is er wel iets wat niet mee werkt. Rotortje die bonk en ik eruit haal met asje om schoon te maken en natuurlijk breekt. Je wil niet weten hoeveel van die krengen ik al om zeep heb geholpen. Beugel van de kop die breekt. Zelf een keer de pech, ben ik een filter aan het reinigen denk me kat laat ik de stress wat opvoeren en ik spring het raam uit.................4 hoog. Door dit gedoe filter dood en weer weken verversen, verversen en verversen.

Ik ben niet gelovig en bijgelovig maar er is iets aanwezig als ik met filters aan de slag ga :eek:

Dus een UVC ertussen. Logischerwijs is het de beste oplossing. Geestelijk ben ik er nog niet klaar voor en had ik liever een click and stream systeempje :DD

Zal ook eens gaan kijken naar wat techniek van vijvers. Wellicht vind ik daar iets waarvan ik denk dit is redelijk foolproof.

Een bioloog met automatische water verversing zou ook top wezen maar daar ga ik maar helemaal niet aan beginnen dat word gegarandeerd dweilen gezien mijn knutsel skilss en aan en afvoer onmogelijkheden.
 
Wat is je slobber mooi geworden!

Dat is een van de baby slobbers. Een beetje een kneusje want die heeft nogal gekrulde voorvinnen en ben bang dat hij daarom niet verkocht zal worden en aan een ellendig einde komt. Maar ik vind hem prachtig dus kan blijven ook omdat het een mannetje is. Vrouwtjes gaan er asap uit met die eieren .......................

Jut, papa slobber is nog wat groter en een heel gewei maar die laat zich niet makkelijk op de foto nemen.
 
Dat is een van de baby slobbers. Een beetje een kneusje want die heeft nogal gekrulde voorvinnen en ben bang dat hij daarom niet verkocht zal worden en aan een ellendig einde komt. Maar ik vind hem prachtig dus kan blijven ook omdat het een mannetje is. Vrouwtjes gaan er asap uit met die eieren .......................

Jut, papa slobber is nog wat groter en een heel gewei maar die laat zich niet makkelijk op de foto nemen.

Oh grappig, zoveel verstand heb k van slobbers dus 🙈😂
Maar hoezo een ellendig einde..? Als ie bij jou kan blijven zit ie toch juist prima lijkt me? :)
 
Oh grappig, zoveel verstand heb k van slobbers dus 🙈😂
Maar hoezo een ellendig einde..? Als ie bij jou kan blijven zit ie toch juist prima lijkt me? :)

Ik heb er ook niet veel verstand van maar 1,5 jaar geleden begonnen met 2 en de mazzel vrouwtje en mannetje. Dat kun je in het begin niet zien. Ondertussen heb ik al 100 den slobbers kado gekregen. Die blijven maar baby s maken. Helaas kan ik ze niet allemaal houden en breng ik ze naar de LFS om er van af te raken. In een LFS worden natuurlijk de mooiste verkocht en daarom doe ik deze niet weg. Die zal niet snel verkocht worden met die kromme voor vinnen. Misschien maanden in een showbakje bij LFS gun ik hem ook niet.

Ik heb er ooit 1tje dood gevonden dus inderdaad zullen ze het hier goed hebben. Iets te goed :rolleyes:

Ik heb nu ook met rode oogjes en die schijnen zwak te wezen en snel dood te gaan die wil ik ook proberen te houden. Tot nu toe ziet hij/zij er goed uit dus ben benieuwd.
 
Hoe voorkom je dat die jongen zich ook weer voort gaan planten? Want onderling kruisen je slobbers ook met elkaar, vandaar dat de Albino vorm tevoorschijn komt. Daar zit een zgn. lethale factor in, waardoor ze vroeg overlijden, als ik me mijn biologielessen van de middelbare school nog correct herinner…
 
Hoe voorkom je dat die jongen zich ook weer voort gaan planten? Want onderling kruisen je slobbers ook met elkaar, vandaar dat de Albino vorm tevoorschijn komt. Daar zit een zgn. lethale factor in, waardoor ze vroeg overlijden, als ik me mijn biologielessen van de middelbare school nog correct herinner…
In dit in geval komt het albininisme bij paps vandaan, dat is een wildkleur met het albino-gen bij zich
 

Terug
Bovenaan