Ik weet het, er moet weer snel een up date komen. Foto gedoe moet ik even tijd voor hebben en/of zin in hebben.
Eigenlijk gaat alles zijn gangetje behalve Freule de ryukin heeft besloten 80% van de dag een rugzwemmer te zijn. Heel raar fenomeen want hij kan gewoon zwemmen maar tijdens het grondelen beland hij op de rug en gaat vrolijk op zijn rug verder met grondelen
🙄 Als ik tegen het raam tik en schrikt dan vliegt hij weer omhoog, kijkt even kwaad naar me en zwemt weer gewoon tot dat hij weer omdondert.
Maar ik las in een stuk van
@Giebeltje dat er heel vroeger ook rug zwemmende goudvissen waren dus wellicht heeft mijn Freule iets van die genen in zich.
Oergenen
😉
Het is natuurlijk geen gezicht maar verder kan ik met de microscoop niets raars op hem vinden en zijn zwemblaas is in orde want hij drijft niet of heeft moeite om omhoog te komen dus laat het maar zo. Om dat beestje daar nu voor te euthaniseren ga ik niet doen. Hij eet ook gewoon op de rug dus doet wat hij verder moet doen. Hij slaapt wel op de buik met de kop op een steen. Achteruit op zijn rug is wel een dingetje maar achteruit is voor allemaal een dingetje.
Jules is nog wat lelijker oranje geworden maar doet het verder prima. De andere 2 doen het ook verder prima. De Ranchu is echt een joekel aan het worden.
De slobbers doen het veel te goed en ben weer bezig met uitvangen voor de LFS. Gaan per 10 daar heen omdat ze daar beperkte ruimte hebben. Ik denk dat ik er nog z on 50 a 80 heb, dus heb je interesse kan ik er wel wat missen.
Ik heb nu ook wat blondjes met rode oogjes ertussen zitten. Kwam ik laatst achter en de slobber queen heeft me al uitgelegd dat dit een albino gen is. Dit schijnt een zwakker visje te zijn en gaan vaak dood. Bij mij zwemmen ze nog vrolijk rond dus ik wil wel wat rood oogjes houden om te kijken of ik deze ook groot kan krijgen.
De vrouwtjes gaan er wel zsm uit want sinds ik ben begonnen met 2 blijft het gewoon door stapelen. Ik vind 2 of 3 grote houden leuk. Mijn filters ook. Ik heb 1 blondje met wat misvormde voorvinnen, die zijn heel gekruld en die ga ik in ieder geval houden.
Onlangs heb ik nog een JBL 901 erbij gezet want van die slobber stapel komt ook natuurlijk ook heel wat sh#t. Een grotere paste niet in het kastje qua breedte. Heb nu 2x JBL 1501, 1x JBL 901 en interne 1 aquael 1000, 1 onbekend merk 750. De interne staan er puur in om stroming te veroorzaken in het hout gedeelte zodat er geen Sluiers vast zwemmen en handig als ik quarantaine nodig heb. Dat het wat vervuiling mee pakt en wat bactie huisvesting is leuk mee genomen maar geen doel op zich.
Verleden week nog wat andere plantjes gekocht. Vraag me niet welke want dat weet ik niet meer maar bedacht weer eens wat anders en wat rood blad staat ook leuk. Misschien zijn de sluiers in de loop der tijd wat plant vriendelijker geworden maar helaas. Ze drijven meestal weer boven in, gewoon met zuignap en al eraf gerukt of stengels gebroken. Janus is nu een drijvend soort slak geworden want die vind de afgerukt planten resten heerlijk dus die heeft ook weer wat te doen. Janus is tevens een stukje gescalpeerd. Ik hoorde s nacht telkens een raar getik en dacht dat het een steen was waar de sluiers dan lagen te klooien maar het bleek dus dat de dikke vreetmachine Ryukin, Janus zijn mos jas lekker vind en dan Janus aan zijn jas omhoog te trekken en om hem na een hapje weer laten vallen etc. De hele nacht tik, tik, tik. Arm beest