sluiers van michelle


Mama, is dat witte ding echt een sluiertand. Ja knulletje, dat er gebeurd er als mama boos is en rake kopstoten uitdeelt.

46A64CC5-83DF-4A36-ABFF-4CBC6318454A.jpeg


Nou hoor die tubifex is te groot om op te eten.

EDED36CD-045D-4F8A-AD08-6666801D2427.jpeg


Baby s van het tweede nestje.

E1A7D9C3-C8C4-4019-B3EA-5DED71115ECC.jpeg


Actiefoto sluiers.

224F9E20-A6F5-4C12-8603-AE086204DEE7.jpeg

A663B460-B340-48B5-A137-232A6B52521D.jpeg


Avond aanzicht op de sluier en slobber villa

D48F9520-1492-4486-BC0E-7FAD939E14A7.jpeg
 
:eek:

Ook bij deze foto prevelde ik onwillekeurig:

"Hap Slik Weg"
:engel:

en ook:

"Bigfoot is a goner,
Bigmouth is the new kid in town!"

en tegelijkertijd:

"That slobberke has huge balls!
Balls of steel,
shiny, stainless steel i tell ya!!"

Ik zag je pop up verschijnen en dacht al dat zal hap slik weg zijn maar vanavond meer lyrische tekst :thumbs:

Big mouth moet daar ook opboksen tegen een spraybar van de 1501 recht op zijn bek.

In die grote kop een goed geheugen dus gegarandeerd als slobbertje morgen ergens anders vertoeft dat er represaille zal volgen.
 
In die grote kop een goed geheugen dus gegarandeerd als slobbertje morgen ergens anders vertoeft dat er represaille zal volgen.

Oeioei, spannend!!!
Prepare for the sequel:

"Bigmouth 'members everything!
Black saturday is coming: it's the revenge of the Bigmouth"

Hopelijk krijgt mijn kreet
"Hap Slik Weg"
niet alsnog een profetisch staartje...
 
k zag je pop up verschijnen en dacht al dat zal hap slik weg zijn maar vanavond meer lyrische tekst

De ongeziene epiek en dramatiek van het mini-slobber vs bigmouth-beeldmateriaal vergden duidelijk iets meer van mijn lyriek...
De drie originele oerwoorden volstonden niet meer om dat allemaal te vatten.
Vandaar.
 
Zo verstopt tussen de planten val ik niet op en zijn die slobber krengen voor mij.

BF26B45A-81D8-49FE-9B4A-D461895D2150.jpeg


Shit verkeerde kant.

2848237C-1B97-403C-B549-C24108DC0E7D.jpeg


Kids hoek zwart en gemengde mini s.
DFBB0DB4-B47D-4A5E-A802-5E134286FE99.jpeg


Kidsclub geel.
4372B7E7-798D-4AFF-972A-7930C70433FF.jpeg


Shit daar komt Jules. Welke idioot heeft dat algen tabletje naar voren geschoven.

BF8F14A6-1AEA-4384-B7C8-6BBDCDD5378F.jpeg


Heerlijk algentabletje voor mij en jullie nog wat restjes.
6E35CA6D-FA92-49BC-A08C-57208EC5BA9D.jpeg
 

Bijlagen

  • 9D5CCF7D-E5AB-4411-8B47-FA61E0FD5250.jpeg
    9D5CCF7D-E5AB-4411-8B47-FA61E0FD5250.jpeg
    141.2 KB · Weergaven: 166
Fantastisch weer, dit fotoverslag, en wat een kop heeft die Jules! Ik vind 'm wel wat op Garfield lijken :smitten:
 
Wat een contrast is dat zeg, die sluiers met de slobbers
 
Hoi Michelle, de vale vis van mij heeft iets meer kleur. Ik had echter een vraag... Heb je ervaring met knoflook in het aquarium? Denk vraag de vissendokter even.
 
Hoi Michelle, de vale vis van mij heeft iets meer kleur. Ik had echter een vraag... Heb je ervaring met knoflook in het aquarium? Denk vraag de vissendokter even.
Ik heet geen Michelle maar wel ervaring met knoflook in het aquarium, heb een tijd preventief een bolletje knoflook in de bioloog gedaan en ondanks uitvangstress en dergelijke nooit ziekte in d ebakken gehad, heb het ook weleens in d ebakken zelf gedaan en dan gaan de vissen ervan eten en ook nooit ziekte gehad, nu al een tijd geen gebruik gemaakt van knoflook en nog steeds geen ziekte in de bakken maar kweken wel minder, dus loop eraan te denken het toch weer te gaan gebruiken want de vissen voelen zich er wel prettiger door.
 
Heb je ervaring met knoflook in het aquarium?
Het werd vroeger veel gedaan en word ook in de wat oudere boeken beschreven, het heeft ongeveer de zelfde werking al toegeschreven word aan Catappa blad.
 
Bedankt voor jullie beide antwoorden. Ik zat te denken om er periodiek eens 1ntje in te doen. Puur om de weerstand te verhogen maar dacht misschien is het broodje aap. Zal eens kijken of niet alleen ik periodiek uit mijn bek kan stinken maar de vissen ook :D . Baat het niet schaad het niet!
 
Je zal de werking daarvan niet kunnen meten, net als bij Capattablad, maar je kan rustig 1 teentje voor (ik dacht) 200 liter doen, gewoon in je filter is al voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ik heb wel gelezen over knoflook maar zelf nooit gebruikt. Je heb van seachem ook een fels met iets van knoflook erin dus ik neem aan dat het in ieder geval niet schadelijk is.

Ik heb vroeger een sint bernard gehad die elke dag een teentje kreeg. Vlooien werend dus wellicht bij vissen parasieten werend :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
ZIjn ook diverse voeders te koop met een basis knoflook erin :deal:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Me temperatuur kreeg ik maar niet lager dus de eheim kachelstaaf eruit want die slobbers blijven aan de gang met baby s maken. Nu een paar dagen verder blijkt me kamer temperatuur voldoende te zijn dus ga niet meer de kachelstaaf erin doen.

Papa slobber, Jul, is even klaar met zijn hol en baby s waaieren. Hoewel hij wat schuwer is dan Mama slobber eindelijk eens een goede foto kunnen maken.

6EE184D1-E98F-4FD2-8652-61D23518CEFB.jpeg


Vandaag 2e kerstdag en mellow yellow dag. Het valt erg op dat de gele slobbers zich veel door het aquarium bewegen. De zwarte blijven liever beschut.

5DBC0A9B-D878-4FAE-81F9-B56103A206FE.jpeg


Jules is helemaal gewend en kan ook al flink roep toeteren. Gedroogde water vlooien voor de sluiers.

6DE51580-F863-441B-A914-E3B286EF6087.jpeg
 
Wat nieuwe plantjes gekocht. De javavaren was niets meer, kortgewiekt en veralgt. Ze hadden helaas weinig moederplantnes dus eens wat anders proberen. 10 bossen waterpest, wat rode en groen met paarse planten. Tot nu toe hebben de sluiers alles laten zitten. Janus de slak was de enige die liet blijken dat hij blij was met de verse planten.

Totaaltje
E5F4262C-9FC8-4B6B-BFC1-1F68D7C17109.jpeg


Links de nieuwe kleurtjes

99815EF3-3BC9-4315-AD1D-FCE562AF32BC.jpeg


Rechts wat nieuw waterpesterbij. De losse bossen is hopelijk voor het paaien zodat de boel minder beschadigd. Hangt even een filter met kool bij omdat ik mijn planten 24 uur ontsmet en geen medicatieresten in me aquarium wil.

54B81D48-DFB6-4E48-9DA1-A9674ED491D1.jpeg


Jules op slobberjacht die zich sinds de temperatuurdaling veel meer laten zien.

04D0FBA0-A00E-418A-B2BE-D4AF62CF6E80.jpeg
62AC9DA6-04E5-4E5A-9552-3952A9588B6E.jpeg


Mama slobber met baby slobber uit eerste nestje. Volgens mij groeien ze prima en doen het verder prima op de bare bottom. Zijn ook erg vreetlustige vissen en zijn er als de kippen bij als ik de sluiers voer. Ze zijn gek op de sluierkorrels. Dit is licht verteerbaar voedsel en volgens mij niet echt slecht voor ze gezien de aantallen die ik heb en hoe ze eruit zien. Ze krijgen eigen voer maar pikken op sluwe wijze ook menig sluiert brokje.

A5F588E0-AE98-4158-9324-1C89BBAEE852.jpeg
0E8DE386-17F7-4ACB-A17E-40C8B375D653.jpeg
 
Lekker groen!
Hoeveel jonge slobbers heb je nu ongeveer?
 
Je hebt een steiger gemaakt voor je lichtkap, apart maar wel leuk.
Ik zou er wel wat filterzand in doen.

Mijn sluiers vonden dat geweldig, namen happen zand en dat kwam er bij de kieuwen weer uit.

Je hebt 2 skippyballen, kunnen mooi botswedstrijd doen met elkaar.

Best leuk zo met die planten en stenen.
 
Leuke foto's weer en paps slobber heeft geen nieuw nest meer gekregen nu de temperatuur omlaag is gegaan?
 
Lekker groen!
Hoeveel jonge slobbers heb je nu ongeveer?

Dat is niet te tellen Thea. In ieder geval teveel :D Ik probeer ze af en toe in een rijtje te leggen om te tellen maar als ik dan bijna klaar ben gaan de eerste van de rij weer rond slobberen.

Het schijnt nu ze jong zijn dit nog geen problemen geeft maar als ze straks groter zijn kunnen ze gaan vechten en elkaar de dood in kunnen jagen. Ik zie nu al dat de grotere elkaar zo af en toe weg jagen. Dat moet ik natuurlijk niet hebben, maar het is ook wel erg moeilijk om afstand van ze te doen. Dat is ook de reden dat ik sluier eieren eruit haal want ik kan geen baby visjes cullen.
 
Erg leuk dat jonge grut Michelle en ze hebben het duidelijk naar de zin:thumbs:
 
Het schijnt nu ze jong zijn dit nog geen problemen geeft maar als ze straks groter zijn kunnen ze gaan vechten en elkaar de dood in kunnen jagen.
Dat wist ik niet.
Hoop dat je er uiteindelijk een goed huisje voor kunt vinden.
 
Je hebt een steiger gemaakt voor je lichtkap, apart maar wel leuk.
Ik zou er wel wat filterzand in doen.

Mijn sluiers vonden dat geweldig, namen happen zand en dat kwam er bij de kieuwen weer uit.

Je hebt 2 skippyballen, kunnen mooi botswedstrijd doen met elkaar.

Best leuk zo met die planten en stenen.

De kap en aquarium is gemaakt op basis van functionaliteit. Gezien het onderhoud heb ik keuzes gemaakt zodat het onderhouds vriendelijk voor mij is. De hoogte zodat ik met me handen op de bodem kan komen, de kap staat op wieltjes zodat ik deze zo weg kan rijden want die flappen en lichtbalken van Juwel had ik altijd ruzie mee en een vaste kap is te zwaar om eraf te tillen. Filterslangen hangen toegankelijk zodat ik die makkelijk kan wisselen.

Ik ben verder a technisch en ben ook wel jaloers op grote bakken waar alles goed is geregeld ivm onderhoud maar sommige zaken kan ik gewoon niet dus ik heb alles zo gemaakt dat het voor mij te doen is.

Filterzand heb ik wel eens maar vind toch bare bottom fijner/veiliger. De sluiers grondelen evengoed wel maar dan zonder rotzooi te maken. Filterzand kan ook problemen geven met wengroei vissen. Ik heb al van menig wenkop visje afscheid moeten nemen, eentje heb ik uit zijn lijden moeten verlossen door wen rot. Zulk drama wil ik echt niet meer. Ik heb nog een mooie ranchu met een enorme kop die ik graag wil houden.

Ook eieren op filterzand is een dingetje. Nu is dit makkelijk te verwijderen. Ik vind een bodem zeker mooier maar als ik voor en nadelen op een rijtje zet dan is het lijstje nadelen te groot.

Sumo skippy is erg dik. Dit is een vrouwtje en de foto die ik plaatste stond deze op knappen met eieren. maar is ook een ontzettende vreetzak. Freule (de licht gekleurde ruykin) is stukken slanker.
 
Leuke foto's weer en paps slobber heeft geen nieuw nest meer gekregen nu de temperatuur omlaag is gegaan?

Pfff nee, geen gewaaier meer van paps. Gelukkig maar want dat was natuurlijk ook geen doen voor dat beest.

Hoe vind je je kleinkind slobbers eruit zien qua uiterlijk en groei? Ik heb natuurlijk geen flauw idee of ze te dun/dik zijn en de groei goed gaat.

Ik ga ervan uit dat het goed gaat gezien ik maar 1 dode toen heb gevonden maar jij heb meer oog voor boven genoemde zaken.
 
Erg leuk dat jonge grut Michelle en ze hebben het duidelijk naar de zin:thumbs:

Dank je John, ik vind ze ook erg leuk en ben blij dat ik de stap heb gemaakt maar het mag nu wel even stoppen met al dat jonge grut.
 
Dat wist ik niet.
Hoop dat je er uiteindelijk een goed huisje voor kunt vinden.

Nee ik ook niet. Ik heb er niet bij stil gestaan dat ik zoveel slobbers zou krijgen. Gelukkig heb ik een goede slobber adviseur die mij bij zulk soort dingen helpt. Nu is mijn aquarium wel erg groot dus ze zitten elkaar niet op de lip en heb nog geen serieuze vechtpartijen of jachtpartijen gezien maar dat hou ik ook liever zo. Heb een berging vol vissen spullen dus als het nodig is dan kan ik altijd een isoleercel maken voor de dader. :deal:
 
Mooie foto's Michelle! Met de nieuwe planten vind ik de bak echt prachtig. Ben benieuwd hoe lang ze stand houden.
Ziet er wel heel creatief uit zo.
 
Dat is niet te tellen Thea. In ieder geval teveel :D Ik probeer ze af en toe in een rijtje te leggen om te tellen maar als ik dan bijna klaar ben gaan de eerste van de rij weer rond slobberen.

Het schijnt nu ze jong zijn dit nog geen problemen geeft maar als ze straks groter zijn kunnen ze gaan vechten en elkaar de dood in kunnen jagen. Ik zie nu al dat de grotere elkaar zo af en toe weg jagen. Dat moet ik natuurlijk niet hebben, maar het is ook wel erg moeilijk om afstand van ze te doen. Dat is ook de reden dat ik sluier eieren eruit haal want ik kan geen baby visjes cullen.

Dat is puberaal gedraag om de rangorde te bepalen, niks mee aan de hand, hoort bij het opgroeien.
 
Pfff nee, geen gewaaier meer van paps. Gelukkig maar want dat was natuurlijk ook geen doen voor dat beest.

Hoe vind je je kleinkind slobbers eruit zien qua uiterlijk en groei? Ik heb natuurlijk geen flauw idee of ze te dun/dik zijn en de groei goed gaat.

Ik ga ervan uit dat het goed gaat gezien ik maar 1 dode toen heb gevonden maar jij heb meer oog voor boven genoemde zaken.
Ik vind ze er goed uitzien en ze doen het erg goed in jouw bak gezien de groei.
 

Terug
Bovenaan