Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


dus hun achternaam is pilon ?
 
zo ken ik er wel meer, met een man achter de chat en dan een vrouwen naam gebruiken... (badoo iets zeg maar)
 
heb je ook een eigen account, John ! ?
 
das wel apart dan.
heet die van jessica dan Johnpilon ?
 
uit groningen zie ik.
das mooi dichtbij.
 
Misschien mag je wel een keer langskomen bij John en Jessica,beetje vissen en garnalen bekijken!
 
garnalen vind ik helaas geen vissen. (maar dat even ter zijde).
vissen kijken is altijd wel leuk.
 
dan zijn we het daar wel over eens.
 
Zo staat mijn plant er nu bij:

925954ikbenfrits_0_84_20161231_221133736_ios.jpg


Maar volgens Van Oosten is deze echt onder water gekweekt en moet ik mijn ijzer waardes meten.
ik voeg al extra Easylife ferro toe.
 
Tekst van Van Oosten

Nou zal je vertellen wat ik al eerder zei deze zijn speciaal voor onder water gekweekt .. wat ze op een forum zeggen kan ik niet zo veel mee ...
 
En ik heb de pretentie om te zeggen dat dit niet waar is.(Hij begint er trouwens nu al slecht uit te zien)

Ten eerste, er zijn weinig echte waterplanten(een echte waterplant zal als je hem net boven de wortel vast neemt omver vallen, de stengels van deze planten zijn zeer zwak) deze kun je ook enkel onder water kweken, want zij zijn voor heel hun leven onder water.
Ten tweede, alle andere "waterplanten" worden bij een kweker boven water gekweekt in serre's en dit in een moerascultuur, deze hebben een andere vorm en zullen hun watervorm pas krijgen als ze onder water worden gezet. Deze komen meestal in de vrije natuur in enkele seizoenen voor een tijdje boven water te staan.
Ten derde, Alle groene planten met wit in hun bladeren zijn ofwel kamerplanten ofwel terrariumplanten(of het moesten op kleur gekweekten zijn, dan kan het gebeuren dat de bladeren van kleur kunnen verschillen)
 
Prima, dan ga jij hem toch ijzer geven succes.


Ga mee met betoog van Luc.
 
er is dus een discussie:
1. het is een kamerplant.
2. deze is onderwater gekweekt.
3. hij zal het niet redden, ondanks goede voeding en verzorging.
4. einde discussie!!!
..............
10. ik zal hem wel in potgrond zetten in de vensterbank!
 
maar dat doen we natuurlijk Niet he!!
ik laat hem in mijn aquarium staan en hopen op het beste !!!
 
maar dat doen we natuurlijk Niet he!!
ik laat hem in mijn aquarium staan en hopen op het beste !!!

Goed, mooi, dan neem ik aan dat je niet meer verwacht dat ik ook maar 1 post tijd voor jou ga nemen.

Ik wens je dan ook veel succes met je hobby(je zal het kunnen gebruiken met deze negatieve attitude)
 
ja sorry hoor maar ik bedoel het goed.
er word mij een plant verkocht, volgens kenners (van oosten) een goede aquariaan.
maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
kamerplant of niet, ik laat hem in mijn aquarium staan.
ik zie wel wat er van komt en dan is het even afwachten.

Ook ben ik er van overtuigd dat er ook aquarium planten zijn die het wel goed doen, ondanks dat ze als kamerplant bekend staan.
 
Ach hij zal het een tijdje volhouden onder water. Dan gaat hij kwijnen en daarna is die te lelijk om te laten staan.
 
Enorm veel plezier met je plant ikbenfrits
Voor zo lang je hem nog hebt ;) straks niet beginnen dat je plant het niet goed doet he? En je weet dat het in een winkel gaat om GELD GELD GELD GELD GELD hier op r forum verdient niemand er wat aan dus waarom zouden ze liegen.
Ach ik verdoe m'n tijd, veel succes met de planten
 
Dat topic kent Frits al , John.


Nou dan zeg ik maar niks meer Peter;)

Edit: Ik zie net de posten in dat betreffende topic ook staan. Ik had enkel even het topic opgezocht en hier gepost:oops:. Ik begrijp de reactie van de verkoper niet want zo ken ik hem niet. Maar ja, toen was hij in loondienst dus wellicht geeft hij nu andere adviezen:(
 
Laatst bewerkt:
Ach, een nieuwe dag nieuwe kansen zullen we maar zeggen, :)
heb niet veel goesting om de eerste dag van het jaar al een pilletje in te nemen voor de zenuwen ;) :D
 
199138ikbenfrits_0_84_beste.jpg
 
Zo staat mijn plant er nu bij:

925954ikbenfrits_0_84_20161231_221133736_ios.jpg


Maar volgens Van Oosten is deze echt onder water gekweekt en moet ik mijn ijzer waardes meten.
ik voeg al extra Easylife ferro toe.


Dit is absoluut een kamerplant die uit Midden Zuid-Amerika komt en uit het land Guatamala wel te verstaan en leeft totaal niet onder water omdat dit een Dracenia in de bonte vorm betreft.
is ook geen moerasplant maar een gewone opgaande palmsoort.

Prima winkel is dat geweest die zulke planten verkoop voor het Aquarium haha.. triest echt waar

Hier is de werkelijke plant hoe hij groeit en wordt en wordt gekweekt in kassen

dracena_sarkanyfa_oth_2973-1_vbig.jpg.png
 
Laatst bewerkt:
nee geen dode guppen meer.
vandaag 30 liter ververst en filter over activekool.
 

Terug
Bovenaan