Stroomverbruik aquarium


Sommige dingen kan je zelf doen he 😉
Is een werkje van een kwartier ...
Aangezien ik niet meer "mag" zeggen dat iets makkelijk is omdat ik handig zou zijn, "mag" jij ook niet doen alsof iedereen een volleerd schoorsteen veger is zonder hoogtevrees.
 
Aangezien ik niet meer "mag" zeggen dat iets makkelijk is omdat ik handig zou zijn, "mag" jij ook niet doen alsof iedereen een volleerd schoorsteen veger is zonder hoogtevrees.
Wijze woorden van een handig lid;)
Voor velen is knutselen en klussen net een brug te ver inderdaad.
 
Ik zou niks isoleren , een houtkacheltje installeren of een kolenkachel , das echte luxe 😊 dan stook je die lekken wel weg .
Ja, dat is de oplossing. Ga je ook weer in een grot wonen op je berenvel??

Hier in dit ***dorp wordt nu ook zoveel hout gestookt. Je lijkt wel een gerookte paling.
Je wordt aan alle kanten uitgerookt.
En dan nog maar te zwijgen over de fijnstof.
 
Zelf geen houtkachel of openhaard maar vind dat altijd wel gezellig staan in een huis.
Nadeel voor mij is dan weer dat gesleep met hout.
Deze winter voor het eerst doorgekomen met electrisch verwarmen dmv een airco.
Dat gaat in elk geval prima 👌🏼
 
Ja, dat is de oplossing. Ga je ook weer in een grot wonen op je berenvel??

Hier in dit ***dorp wordt nu ook zoveel hout gestookt. Je lijkt wel een gerookte paling.
Je wordt aan alle kanten uitgerookt.
En dan nog maar te zwijgen over de fijnstof.
Nou ja na het afschaffen van de mondkapjesplicht kun je deze nog gebruiken tegen het fijnstof;)
 
Nou ja na het afschaffen van de mondkapjesplicht kun je deze nog gebruiken tegen het fijnstof;)
Die lekkende corona dingen?
Noem mij een mondkapjes gekkie, maar als m'n ogen beginnen te branden omdat ik een smintje heb genomen zodat ik m'n eigen koffie adem niet ruik denk ik niet dat ze veel hebben geholpen..
Zelf geen houtkachel of openhaard maar vind dat altijd wel gezellig staan in een huis.
Nadeel voor mij is dan weer dat gesleep met hout.
Deze winter voor het eerst doorgekomen met electrisch verwarmen dmv een airco.
Dat gaat in elk geval prima 👌🏼
Is ook sfeervol, maar verloor mensen stoken niet heet genoeg waardoor je onzinnig veel rook en stank krijgt
 
Nou in de zomer is het vaak ook niet te doen. dan kan de temperatuur in huis flink oplopen. de huurbaas wil niets doen om te isoleren. kost hem allemaal teveel geld. pas tegen 2030 word het volgens mij verplicht, dan zal hij wel moeten.
Er had allang een onderhoudsplicht moeten zijn voor verhuurders en eigenaren woningen.
voorkom je een hoop ellende mee.
gewoon simpel stellen dat de woning aan de bepaalde standaard regels moet voldoen qwa veiligheid en isolatie en gebruikt wordt voor bewoning.

Wat dat warmer worden in de zomer door isolatie dat is een verkeerd beeld juist niet
De warmte van buiten komt moeilijker naar binnen.
Merk het hier zelf op zolder duurt langer voor dat deze opwarmt met de zon vol op het dak en muren.
 
Er had allang een onderhoudsplicht moeten zijn voor verhuurders en eigenaren woningen.
voorkom je een hoop ellende mee.
gewoon simpel stellen dat de woning aan de bepaalde standaard regels moet voldoen qwa veiligheid en isolatie en gebruikt wordt voor bewoning.

Wat dat warmer worden in de zomer door isolatie dat is een verkeerd beeld juist niet
De warmte van buiten komt moeilijker naar binnen.
Merk het hier zelf op zolder duurt langer voor dat deze opwarmt met de zon vol op het dak en muren.
Onze regering vond dat je veel dingen moest "verkopen". Zoals huizen aan beleggers die daar vervolgens nauwelijks of geen belasting over betalen. Of energiebedrijven aan het buitenland aanbieden die vervolgens goud verdienen aan de Nederlanders. Of aardgas, die in het buitenland goedkoper was dan hier. Of ziekenzorg aan verzekeringsbedrijven zodat de Nederlander wat verder uitgekleed kon worden. En zo is er nog veel meer te bedenken... Gewoon rechts blijven stemmen dan komt alles goed, nou ja, voor een paar mensen dan.
 
Je doet net of jij dit type mensen wel kent?:):):)
Nou om me heen ken ik er weinig want mn vader bijvoorbeeld doet en kan alles zelf. Maar ja dan kijk ik naar mezelf en dan zie ik echt 2 linkerhanden;)
Afgelopen week nog een klusjesman laten invliegen om de nieuwe klerenkast inelkaar te zetten. Nou ja nieuw was hij al niet meer want hij stond al bijna 2 jaar in de verpakking en het moest er maar eens van komen.
 
Nou om me heen ken ik er weinig want mn vader bijvoorbeeld doet en kan alles zelf. Maar ja dan kijk ik naar mezelf en dan zie ik echt 2 linkerhanden;)
Afgelopen week nog een klusjesman laten invliegen om de nieuwe klerenkast inelkaar te zetten. Nou ja nieuw was hij al niet meer want hij stond al bijna 2 jaar in de verpakking en het moest er maar eens van komen.
Een klere (kolere) kast dus...
 
Een klere (kolere) kast dus...
Ja elke kast is dat voor mij maar deze had ook nogeen intern zeg maar kastjes en laden en een spiegel dus ja ik dacht zo n dure kast kun je beter door een vakman laten monteren en als er dan iets fout gaat dan is hij verzekerd ervoor. Ik heb hem wel geassisteerd natuurlijk met het aangeven van wat schroefjes en het nodige delegeren:DD:DD
 
Het is altijd leuk en handig als je wat zelf kan.
Ik heb vaak niet het geduld er voor of de tijd er niet voor of het materiaal er niet voor.
Ik betaal dan liever gewoon een prijs dat ik het kant en klaar heb 🤷‍♂️
 
Ja elke kast is dat voor mij maar deze had ook nogeen intern zeg maar kastjes en laden en een spiegel dus ja ik dacht zo n dure kast kun je beter door een vakman laten monteren en als er dan iets fout gaat dan is hij verzekerd ervoor. Ik heb hem wel geassisteerd natuurlijk met het aangeven van wat schroefjes en het nodige delegeren:DD:DD
Het is altijd leuk en handig als je wat zelf kan.
Ik heb vaak niet het geduld er voor of de tijd er niet voor of het materiaal er niet voor.
Ik betaal dan liever gewoon een prijs dat ik het kant en klaar heb 🤷‍♂️
Hoewel ik geen technische ondergrond heb maar wel programmeer ervaringen vind ik het vaak wél leuk om dingetjes te maken. Maar ook met wisselend succes waarbij ik uiteraard de mindere werkstukken niet aan jullie meld... Waarmee ik aangeef dat ook ik niet de meest handige ben.
 
Het is altijd leuk en handig als je wat zelf kan.
Ik heb vaak niet het geduld er voor of de tijd er niet voor of het materiaal er niet voor.
Ik betaal dan liever gewoon een prijs dat ik het kant en klaar heb 🤷‍♂️
Geduld is hier ook een punt inderdaad en als het me niet snel lukt dan mik ik het zo in de kliko. Ook qua materiaal heb ik alleen wat standaard dingen dus veelal niet voldoende.
Maar het gebrek aan geduld is het grootste probleem denk ik en om te voorkomen dat ik dat geduld weer verlies laat ik het ook liever een ander doen.
 
Geduld is hier ook een punt inderdaad en als het me niet snel lukt dan mik ik het zo in de kliko. Ook qua materiaal heb ik alleen wat standaard dingen dus veelal niet voldoende.
Maar het gebrek aan geduld is het grootste probleem denk ik en om te voorkomen dat ik dat geduld weer verlies laat ik het ook liever een ander doen.
Met een kast heb ik ook vaak gedacht dat ik dan net de verkeerde gepakt had. Schroefgaten die niet overeen komen of schroeven die er dan weer heel toevallig niet bij zitten 🤷‍♂️
 
Met een kast heb ik ook vaak gedacht dat ik dan net de verkeerde gepakt had. Schroefgaten die niet overeen komen of schroeven die er dan weer heel toevallig niet bij zitten 🤷‍♂️
Ik had laatst een hele simpele boekenkast voor mn dochter inelkaar gezet maar ja achteraf toch een plank verkeerd om dus de pot witte verf bleek een uitkomst.
 
Ik had laatst een hele simpele boekenkast voor mn dochter inelkaar gezet maar ja achteraf toch een plank verkeerd om dus de pot witte verf bleek een uitkomst.
Een paar vragen: Hoe kan een boekenkast simpel zijn, heeft zo'n ding een soort intelligentie level? En staan nu je boeken op een pot witte verf? En waarom speciaal witte verf?
 
Er had allang een onderhoudsplicht moeten zijn voor verhuurders en eigenaren woningen.
voorkom je een hoop ellende mee.
gewoon simpel stellen dat de woning aan de bepaalde standaard regels moet voldoen qwa veiligheid en isolatie en gebruikt wordt voor bewoning.

Die regels zijn er wel degelijk zie het bouwbesluit :)
De gemeente is de toezichthouder en heeft de mandaat om een gebouw onbewoonbaar te verklaren.

De woningbouw de schuld geven is veel te makkelijk.
Daar zit een berg regelgeving achter vaak goed bedoeld maar ook een ontzettend sta in de weg bij het serieus investeren in een bestaande woningvoorraad
Als een deel van de bewoners elke verbetering weigeren cq daar niet voor wensen te betalen
ik ken genoeg complexen met woningen waar nieuwe huurders vaak 3 tot 5 keer zoveel betalen voor vrijwel de zelfde woning op basis van het puntenstelsel.
 
Een paar vragen: Hoe kan een boekenkast simpel zijn, heeft zo'n ding een soort intelligentie level? En staan nu je boeken op een pot witte verf? En waarom speciaal witte verf?

De complexheid van een kast hangt af van de vogels die de boom bewoonde waaruit de kast is samengesteld.
Bij een simpele kast heeft er zeker geen wijze uil in gezeten.

wit past natuurlijk goed bij het papier waar de boeken van gemaakt zijn dat is toch logische :)
 
Een paar vragen: Hoe kan een boekenkast simpel zijn, heeft zo'n ding een soort intelligentie level? En staan nu je boeken op een pot witte verf? En waarom speciaal witte verf?
Omdat jij het bent zal ik het toelichten. Simpel omdat er geen deurtjes inzitten maar slechts 2 planken die op steunders liggen. Dus het is meer alleen de 4 planken buitenom en een achterwand.
Maar ja toch presteer ik het om planken niet goed te monteren. Kwestie van weinig geduld ook denk ik en geen trek in dat geknutsel.
 
De complexheid van een kast hangt af van de vogels die de boom bewoonde waaruit de kast is samengesteld.
Bij een simpele kast heeft er zeker geen wijze uil in gezeten.

wit past natuurlijk goed bij het papier waar de boeken van gemaakt zijn dat is toch logische :)
De logica van dit verhaal zie ik natuurlijk meteen. Nu is het alleen nog de vraag of dit ook doordringt bij de knutselaar over wiens object hier wordt geschreven. :)
 
De logica van dit verhaal zie ik natuurlijk meteen. Nu is het alleen nog de vraag of dit ook doordringt bij de knutselaar over wiens object hier wordt geschreven. :)
Logica is voor mij een ver van mn bed show dus nee hier dringt weinig door:DD
 
Die regels zijn er wel degelijk zie het bouwbesluit :)
De gemeente is de toezichthouder en heeft de mandaat om een gebouw onbewoonbaar te verklaren.

De woningbouw de schuld geven is veel te makkelijk.
Daar zit een berg regelgeving achter vaak goed bedoeld maar ook een ontzettend sta in de weg bij het serieus investeren in een bestaande woningvoorraad
Als een deel van de bewoners elke verbetering weigeren cq daar niet voor wensen te betalen
ik ken genoeg complexen met woningen waar nieuwe huurders vaak 3 tot 5 keer zoveel betalen voor vrijwel de zelfde woning op basis van het puntenstelsel.
Vooral dat weigeren.. zeker als het aankomt op verduurzaming.
Geen zonnepanelen willen omdat je huur dan verhoogd word zonder te bedenken dat je energie rekening harder zakt dan de huur stijgt...
 
Vooral dat weigeren.. zeker als het aankomt op verduurzaming.
Geen zonnepanelen willen omdat je huur dan verhoogd word zonder te bedenken dat je energie rekening harder zakt dan de huur stijgt...
Dat is niet altijd de schuld van de huurder.
als schuldhulp verlener loop ik helaas ook tegen onwil aan van gemeentes en andere betrokken die het licht nog niet gezien hebben.
 
Vooral dat weigeren.. zeker als het aankomt op verduurzaming.
Geen zonnepanelen willen omdat je huur dan verhoogd word zonder te bedenken dat je energie rekening harder zakt dan de huur stijgt...
Hoeveel scheelt zn gemiddeld kwakkie panelen eigenlijk ongeveer tegenwoordig. Misschien toch maar is investeren dan. Een eigen windmolenpark beginnen is ook altijd nog een optie 😂
 
Hoeveel scheelt zn gemiddeld kwakkie panelen eigenlijk ongeveer tegenwoordig. Misschien toch maar is investeren dan. Een eigen windmolenpark beginnen is ook altijd nog een optie 😂
Ik zou met mijn set tussen de 4000-5000kwh moeten opwekken. Maar dat weet ik pas nadat ze er een jaar op liggen dus ben zelf ook wel benieuwd.
 
Ik zou met mijn set tussen de 4000-5000kwh moeten opwekken. Maar dat weet ik pas nadat ze er een jaar op liggen dus ben zelf ook wel benieuwd.
Gemiddeld per dag? Of gemiddeld per jaar? Of op volle vermogen? Misschien begrijp ik niet hoe kwh werkt 😆
 
Ja per dag zou ook mooi zijn 😀.
Maar goed wat je zelf opwekt hoef je niet te kopen👌🏼
Ik weet niet of je met 4000kwh per dag een probleem oplost of een probleem veroorzaakt 😂
Dan heb je nog je eigen energie centrale nodig omdat je zonnepanelen te efficiënt werken
 
Ik weet niet of je met 4000kwh per dag een probleem oplost of een probleem veroorzaakt 😂
Dan heb je nog je eigen energie centrale nodig omdat je zonnepanelen te efficiënt werken
Verkoop ik het aan de rest van de straat 🤣
 
Ik zou met mijn set tussen de 4000-5000kwh moeten opwekken. Maar dat weet ik pas nadat ze er een jaar op liggen dus ben zelf ook wel benieuwd.
Hoeveel heb jij er liggen?

Ik heb er begin vorig jaar 16 laten leggen
12 op oost en 4 op west en wek tegen de 5000kwh op en dan icm met airco's om te verwarmen.
Wel lekker hoor bij de eerste jaarafrekening.
Kreeg gelijk 1100 euro terug en mijn maandbedrag kon ik nu verlagen naar 54 euro.
 
Hoeveel heb jij er liggen?

Ik heb er begin vorig jaar 16 laten leggen
12 op oost en 4 op west en wek tegen de 5000kwh op en dan icm met airco's om te verwarmen.
Wel lekker hoor bij de eerste jaarafrekening.
Kreeg gelijk 1100 euro terug en mijn maandbedrag kon ik nu verlagen naar 54 euro.
Ik heb er 15. 11 achter en 4 voor
 

Terug
Bovenaan