Stroomverbruik aquarium




Hoeveel heb jij er liggen?

Ik heb er begin vorig jaar 16 laten leggen
12 op oost en 4 op west en wek tegen de 5000kwh op en dan icm met airco's om te verwarmen.
Wel lekker hoor bij de eerste jaarafrekening.
Kreeg gelijk 1100 euro terug en mijn maandbedrag kon ik nu verlagen naar 54 euro.

Hee leuk. Hier ook zonnepanelen en verwarmen met airco. Deed en doet wonderen voor onze energierekening. Alleen geen optie hier voor zoveel panelen, we wonen vrij klein dus weinig dak, 8 panelen hier op zuid. We hopen het in de toekomst nog te kunnen uitbreiden met 4 oost-west op de schuur, maar dan moeten we eerst een nieuwe schuur neerzetten :)
 




Hee leuk. Hier ook zonnepanelen en verwarmen met airco. Deed en doet wonderen voor onze energierekening. Alleen geen optie hier voor zoveel panelen, we wonen vrij klein dus weinig dak, 8 panelen hier op zuid. We hopen het in de toekomst nog te kunnen uitbreiden met 4 oost-west op de schuur, maar dan moeten we eerst een nieuwe schuur neerzetten :)
Dan nog, is beter als niks
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Hoeveel scheelt zn gemiddeld kwakkie panelen eigenlijk ongeveer tegenwoordig. Misschien toch maar is investeren dan. Een eigen windmolenpark beginnen is ook altijd nog een optie 😂
Ik heb nu 20 panelen.
13 Oost, 5 west en 2 platdak zuid.
De eerste 18 zouden 3,9MW per jaar moeten doen maar gaan over de 4,2MW en de 2 op m'n schuur zouden 600kW moeten doen.

Maar ff.. het setje op m'n schuur kostte €1100 afgelopen januari, terugverdientijd ligt momenteel op 2-3 jaar voor zo'n setje en het is volledig plug&play en verhuisbaar
 
Idd alles is meegenomen wat je niet hoeft te betalen. Ze verdienen al genoeg bij die energiebedrijven
Daarom ben ik zo blij dat ik januari ben overgestapt. 84cent per kWh is toch niet normaal.
Veel mensen laten alles maar op zich afkomen en kijken nergens naar en betalen die bedragen gewoon 🤷‍♂️.
 
Die regels zijn er wel degelijk zie het bouwbesluit :)
De gemeente is de toezichthouder en heeft de mandaat om een gebouw onbewoonbaar te verklaren.

De woningbouw de schuld geven is veel te makkelijk.
Daar zit een berg regelgeving achter vaak goed bedoeld maar ook een ontzettend sta in de weg bij het serieus investeren in een bestaande woningvoorraad
Als een deel van de bewoners elke verbetering weigeren cq daar niet voor wensen te betalen
ik ken genoeg complexen met woningen waar nieuwe huurders vaak 3 tot 5 keer zoveel betalen voor vrijwel de zelfde woning op basis van het puntenstelsel.
Dat is niet altijd de schuld van de huurder.
als schuldhulp verlener loop ik helaas ook tegen onwil aan van gemeentes en andere betrokken die het licht nog niet gezien hebben.
Er is ook nog zoiets als het begrip, "huisjesmelker". Weinig onderhouderhoud aan woningen, nauwelijks belasting hoeven te beltalen aan je huizen beleggingen. Veel mensen met een riant inkomen bezondigen zich daaraan zonder zich te bekommeren om de "slachtoffers".
 

Terug
Bovenaan