Friesian
Well-known member
Marije je moet vissen niet vangen maar lokken. Wat voer in het netje en de vissen komen naar je toe.Je kan ze bij aangeboden posten Marije 😉
Marije je moet vissen niet vangen maar lokken. Wat voer in het netje en de vissen komen naar je toe.Je kan ze bij aangeboden posten Marije 😉
Mijn eerdere post dus.. met voer in het netje komen de vissen gezwommen. Vangen is dan niet nodig.Overigens, mijn kardinaaltetra's zitten elkaar nu, bij gebrek aan een gezamenlijke blauw/zwarte vijand, wat achterna. Hun school is te klein. Ik kan ze uitbreiden maar aangezien kardinaaltetra's voor mijn bakje niet de beste keus bleken, zou ik liever een ander onderkomen voor ze hebben. Iemand die ze gratis of tegen ruil van iets leuks wat je toch overhebt, wil hebben? (Afvangen zal hell worden, al een keer eerder geprobeerd).
Dank! Ik vind andere bakken vaak zo mooi strak en zo helder van kleur en contrast. Zal eens wat folie op de achterwand nog plakken, dat helpt denk ik wel.
Gaat dan morgen de betta weer terug naar zijn eigen bak? Die was toch nog niet ingedraaid?
Even weer een overzichtsfoto. Bewoners: 6 Corydoras paleatus, 10 citroengarnalen (met eivlekken!), een handvol oranje posthoornslakken en een legertje puntige blaashorens.
Mijn planten willen helaas nog niet altijd even goed. Maken jonge spruiten maar slaan toch weer wat bruin aan. Ik geef ze 1x per week all in one van plantedbox en belicht 8-10 uur per dag.
Waterwaarden zijn goed, geen PH4, nihil NO2. NO3 geeft in mijn JBL test 1 aan maar die schaal gaat helemaal niet zo hoog als ik hier soms lees. Volgens de tabel KH/pH zit ik in het groen als het gaat om CO2 gehalte. Mijn wateroppervlak beweegt genoeg om de kaamlaag te breken maar maakt geen bellen zodat CO2 ook in de bak blijft.
wat een verschil met je eerste post over deze bak. Mooi hoor.Bekijk bijlage 306318
Zo. Weer een update. Aquaflow 200 er uit en JBLe702 er in. Nog wel even wat aanpassen (buizen inkorten, afdekplaat inzagen). Stroming ook voorlopig even geknepen tot 50% vermogen. Wellicht dat als het filter ingedraaid is, deze wat meer ‘volloopt’ en daarmee weer iets harder kan.
In combinatie met de slakjes is mijn bak in weken niet zo helder geweest. Nu al.
Ik kwam er trouwens nu pas achter dat aan de rechterkant (waar het filterhuis zat) een hele handige afdekplaat in de zij-kap is geïntegreerd waar je snoeren voor verwarming en filter in weggewerkt kunnen worden. Niet meer nodig voor het filter nu, maar wel goed over nagedacht in het design van de Home serie. Zo even kijken of dat bij de 25 ook kan 🙂
Dank! Dat grind van foto 1, daar heb ik inmiddels ook een betere bestemming voor gevonden 😊wat een verschil met je eerste post over deze bak. Mooi hoor.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.