Sweet Divider - World Citizen


Dan moet hij haast al wel weer de oude zijn denk ik:D:D:p

Stiekem best vervelend. Dat zet ik mijn camera neer om die Alti to fotograferen, maar binnen 3 tellen hangen alle maanvissen voor de lens. :D


Moet eerst wat in voordat er wat uitkomt toch?

Ik heb hem gisteren ten minste 2 rode muggenlarven zien eten en ook doorslikken. Ik ben nu ook aan het voeren en hou het in de gaten
 
Gisteren ochtend hingen er bij mij echt slierten van 0.5 cm dik en 5cm lang uit de kont. Maar dat kwam denk ik omdat ik eergisteren elke 2 uur heb gevoerd.

In de ochtend hingen ze er aan dus ik denk ongeveer een stoelgang duur van 8/10 uur.

Maar ik had gehoopt dat er nog poep in zat en dat met extra voeren de stoelgang op gang kwam en dat restje eruit drukte.

Ik blijf vandaag dus voeren en hoop morgenvroeg iets te zien.

Ik heb nog wel ergens een foto van zo een sliert bij een maanvis. Straks even zoeken.
 
Ik heb nog wel ergens een foto van zo een sliert bij een maanvis. Straks even zoeken.


Jaaaaaa.....nog meer over poep :D.....zonder dollen, ik heb het hele avontuur bijgelezen. En het filmpje bekeken; goed gedaan zeg. Hoop dat het nu goed blijft gaan, na de herhaal-kuur. Indrukwekkend topic zo! en mooie foto’s.
 
Moet eerst wat in voordat er wat uitkomt toch?

Check done ! vanmiddag na de behandeling was hij nog wat rustig als er voer in de bak kwam. Hij ging er wel heen, hapte er na, maar spuugde ook weer eens iets uit.

Dat is nu later op de avond helemaal andersom. Ik voer zojuist witte mugenlarven en binnen 1 minuut heeft hij er 7 op en doorgeslikt. De honger is dus weer terug. En gezien het timide gedrag wat het Alti vrouwtje had voor de behandeling, kan ik me voorstellen dat deze maan ook even bij moest komen.

Nog steeds zijn we er niet, maar dat hij flink eet geeft me moed.

Alle andere vissen gaan volgens mij sowieso goed. Ik zie bij hen geen problemen, maja het is natuurlijk alsnog lastig inschatten omdat de wormen IN de darmen kunnen zitten. Het gedrag is in ieder geval actief dus dat geeft me ook moed.


Hoeft voor mij niet speciaal hoor:chef::chef:
Inderdaad, op dit moment even niet, ik ben aan het eten :D

:D Ik kan hem ook niet vinden. Maar als ik hem tegenkom heb ik hem op 4k resolutie. Mocht je willen print ik hem uit voor aan de muur.

Mooi dat het gelukt is World!
Denk dat jij een goede kans maakt op het meest onsmakelijke topic van het jaar :D

Trakteer ik taart met rode wormpjes !

Jaaaaaa.....nog meer over poep :D.....zonder dollen, ik heb het hele avontuur bijgelezen. En het filmpje bekeken; goed gedaan zeg. Hoop dat het nu goed blijft gaan, na de herhaal-kuur. Indrukwekkend topic zo! en mooie foto’s.

Thanks!

Laten we hopen dat iemand het ooit vind en er wat aan heeft.
 
Blij om te zien dat het gelukt is! Ik maakte me niet druk om die wormen, daar kan ik wel tegen, ik vind het alleen zo naar om een vis naar lucht te zien happen! Naar water. :juggle:
 
Nou, we hebben poep :D

Naast dat er poep begint uit te komen zie ik ook nog wormpjes meekomen. Maar zolang het nu in beweging is ben ik blij

Dat dikke is poep, dat dunne draadje wat je ervoor ziet hangen is nog een wormpje. Die komt er langzaam uit.

upload_2018-9-29_10-25-52.png
 
Kun je ook zien dat de wormpjes dood zijn?

Ja aan de kleur en dat hij stijf staat. Levende wormen zijn zo rood als zwaar zuurstofrijk bloed. En dode wormen zijn donkerder van kleur. Ook staan ze stijf en bewegen ze niet. Ik had trouwens de wormen uit het filmpje een aantal uur op het bord in water laten liggen en die hebben niet meer bewogen. Die waren echt dood.

Die je nu ziet zitten zat er gisteren verder in en komt er nu langzaam uit. Maar gezien de lengte van de wormen denk ik dat hij er nu bijna voor de helft uithangt. Hopelijk vandaag doorduwen. Ik voer nog steeds ontzettend veel.
 
Gelukkig ziet het er dus goed uit.

Yes,

Ik hou het Alti vrouwtje wel nog even in de gaten. Het voelt nog niet helemaal lekker met haar. Ze is rustig, eet wel maar niet heel veel... Ik maak me er niet direct zorgen om, maar we houden hem even in de gaten.
Vandaag proberen om gericht voer aan te bieden dat ik zeker weet dat ze eet.

Ik denk dat het wel goed zit .. maar je weet het nooit :)
 
Oke, ik ben blij.. dit betekend dat ik het gevoel heb dat we de juiste richting in gaan, en niet dat we gewonnen hebben. We zitten nog steeds met de eitjes en zijn dus nog niet klaar.

Maar er gaan dingen goed en ik heb nu best wel rust. De maanvis is hersteld heb ik het idee. Hij eet net als alle andere enorm veel en poept gewoon donkere poep uit zonder problemen. Hij is mooi op kleur maar omdat ik dus het vermoeden heb dat deze er later is bijgekomen... is hij klein. Deze vis is jonger of gewoon enorm klein. We gaan het zien.

Dan de Alti vrouw. Ik heb stiekem ingegrepen en nog niet gepost. Ik was een beetje in paniek omdat ze echt veel te rustig was. Ik keek haar aan en mijn hart zakte door de grond... Ondanks dat ze nog zwom en wat probeerde te eten, was ze te rustig. Ik heb heel veel beeldmateriaal proberen te zoeken van deze vissen en mijn vrouwtje was te kalm. Ze hing te veel op de bodem en was niet bezig met voortplanten.

Ik heb haar daarom even apart gezet. Ze zit in het kleinere bakje met de Molly's en Dagata's. In dit bakje zit wel een bodem en daar groeien planten uit. Er is dus veel beschutting op de bodem en het grind heeft heel veel reliëf. Ik zal morgen een fotoschoot doen.
Wat ik het vermoeden had is dat de inrichting van de bak net zo goed een probleem was voor dit Alti vrouwtje dan de voeding of eventuele wormen. Ze had niks om lekker in te schuilen en daardoor leek ze het wel op te geven en gewoon maar ergens op de bodem te gaan liggen.

Het bakje waar ze nu in zit ----- WOUW. Het scheelt echt dag en nacht. Ze zwemt heel de bak rond en ook omhoog. Waar ze in de grote bak ergens een plekje koos en ging liggen, lijkt het nu wel of de hele bodem van dit kleine bakje haar bezit is. Mooi de rugvin omhoog, scherp in een hoek tussen de planten hangen, en nooit meer op de bodem liggen.

Dit koppel moet een ander bak krijgen. Ik MOET iets gaan doen. Het mannetjes doet het prima in de grote bak. Ik zie daar geen vreemd gedrag, maar het vrouwtje kan het niet aan.

De kuur moet eerst helemaal compleet zijn. Dit gaat heel lang duren dus ik ga een speciaal bakje opzetten voor dit koppel Alti. Ik kan het ze niet aandoen om langer alleen te zitten. Later meer hierover. Als ze dan uiteindelijk helemaal gezond zijn dan twijfel ik. Ik weet niet of ik mijn pa dit koppel wil geven.... Wellicht zoek ik een echte liefhebber die dit hele verhaal kent en ze op wil vangen.
 
Vind het mooi om te lezen hoe zeer je ze aan je hart gaan! :smitten:
 
Paar foto's omdat ik een beetje aan het klooien ben met een lens die niet tof is. Maar voor jullie idee hier de voor en na foto.

De eerste is telkens wat er uit de camera komt, en de 2e is na RAW edit in Photoshop. Dit houd niet in dat je de foto aanpast in pixels verwijderen of toevoegen. Je veranderd enkel de helderheid en contrasten. De foto is exact hetzelfde, maar dan nabewerkt.

Ik heb de compleet verkeerde lens, maar omdat een spiegelreflex RAW foto's maakt kom je met veel weg.

1
upload_2018-10-10_20-9-5.png


upload_2018-10-10_20-9-27.png



2
upload_2018-10-10_20-13-47.png


upload_2018-10-10_20-12-23.png



3
upload_2018-10-10_20-11-35.png


upload_2018-10-10_20-9-57.png
 
Leuk om het grote verschil te zien. De bewerkte foto's zijn erg mooi! De bak staat er goed op zo.

Yeah thanks! :D

Ik doe er eigenlijk helemaal niks aan behalve water wissel elke week. Voer 2x per dag nu weer en laat de planten compleet hen gang gaan. Als er stekjes afvallen of blaadjes afsterven dan is dat zo.
Heel langzaam begint het nu wat drukker te worden. Overal zijn kleine stekjes javavaren vast komen te zitten door stroming, en die hebben de wortels al vast aan het hout of een andere plant. Ik laat dat allemaal gewoon gaan.

Vissen lijken perfect te gaan. Ik moet de nakuur nog doen, maar zie helemaal geen problemen meer. Het vrouwtje Alti gaat deze week ook weer terug . Die is helemaal opgeknapt, dus ik wil even weten hoe zich dat uitpakt in de grote bak.

Ik ben blij :D
 
Yeah thanks! :D

Ik doe er eigenlijk helemaal niks aan behalve water wissel elke week. Voer 2x per dag nu weer en laat de planten compleet hen gang gaan. Als er stekjes afvallen of blaadjes afsterven dan is dat zo.
Heel langzaam begint het nu wat drukker te worden. Overal zijn kleine stekjes javavaren vast komen te zitten door stroming, en die hebben de wortels al vast aan het hout of een andere plant. Ik laat dat allemaal gewoon gaan.

Vissen lijken perfect te gaan. Ik moet de nakuur nog doen, maar zie helemaal geen problemen meer. Het vrouwtje Alti gaat deze week ook weer terug . Die is helemaal opgeknapt, dus ik wil even weten hoe zich dat uitpakt in de grote bak.

Ik ben blij :D
Alleen maar goede berichten dus!
 
Alleen maar goede berichten dus!

Ja in dit opzicht wel, maar we hebben zat dingen die niet goed zijn.

- Alti koppel gaat niet naar ons pa. Ik moet daar echt iets anders voor zoeken
- De rest van het bestand past niet bij elkaar. Toen ik ze kreeg kwam er al Donder die waarschuwde, en dat is niet onterecht. Die maanvissen gaan niet samen met Cardinalen, bijlzalmen of fantoomzalmen. Zelfs in een 3 meter bak zou ik het niet doen denk ik. Er is gewoon te weinig ruimte om 24/7 dekking te zoeken. Dit gaat een keer mis met die maanvissen
- Ik ben helemaal verliefd geworden op de vissen en moet allerlei emoties onder dwang houden want anders wil ik ze houden (andere bak)


Maar de vissen zelf gaan allemaal prima ja :D
 
Ik ken het wel, ik was erg gehecht aan de maanvissen en moest er toch echt afscheid van nemen. Heeft me heel wat moeite gekost. De emo tr*t :D
Met de cory's heb ik dat ook, niet dat ik ze een voor een herken, maar sommigen springen eruit. Mevrouw een-oog bijvoorbeeld.

Ik wens je veel wijsheid. Zou zeggen, neem je tijd ervoor. Dat heb ik ook gedaan.
 
Ik ken het wel, ik was erg gehecht aan de maanvissen en moest er toch echt afscheid van nemen. Heeft me heel wat moeite gekost. De emo tr*t :D
Met de cory's heb ik dat ook, niet dat ik ze een voor een herken, maar sommigen springen eruit. Mevrouw een-oog bijvoorbeeld.

Ik wens je veel wijsheid. Zou zeggen, neem je tijd ervoor. Dat heb ik ook gedaan.

Ik moet nog door de kuur van 4 weken heen, en dan wil ik ze 2 weken nazorgen. Tijd genoeg.

Ik heb al genoeg stomme dingen gedaan..
 
Uit raw bestanden kun je zeer veel extra info halen, welke de standaard jpeg engine laat liggen.

Echter ben ik wel van mening dat je behoorlijk hebt onderbelicht.
 
Uit raw bestanden kun je zeer veel extra info halen, welke de standaard jpeg engine laat liggen.

Echter ben ik wel van mening dat je behoorlijk hebt onderbelicht.

Enorm onderbelicht inderdaad. Ik krijg anders te veel ruis of beweging. Ik ben ook maar een amateur met een camera :D

Ik ben aan het zoeken naar een betere lens... alleen dat is lastig. Ik moet er eigenlijk 2 hebben, maar dan heb ik liever een De Walt Accu aangedreven gereedschapset.

Dus tsja :D Ik moet even onderbelichten tot ik een andere lens heb gevonden die voldoet.
 
Zoomlenzen zijn vaak wat lichtzwakker.

Vaste brandpunt zijn lichtsterker.

En vaste brandpunt met macro bereik is zeer scherp.

Met een beetje camera op iso 800 en F3,5 en T 1/100 heb je toch wel scherpe foto’s?
 

Terug
Bovenaan