Crash Cowboy
Well-known member
Het mooiste stukje !
Van dit stukje is de opbouw mooi, vind ik. Paar mooie voorgrondplantjes met verschillende kleuren, en daar achter wat hogere planten. De Vallisneria nana is een prachtig plantje, en de Crinum calamistratum is een heerlijke blikvanger. Ik wil proberen om voor m��r rood de Ludwigia repens wat meer naar voren te halen; die stast nu onzichtbaar achterin. Nadeel is dat die wel 20 cm per week groeit ! Alles stast tegen een 'hellinkje' aangebouwd. En lekker veel soorten idd ! Verder zit er veel hout in de bak, maar dit is het enige stuk dat nog zichtbaar is. Bij de eerste 'herinrichting' wil ik (ooit) wat meer spiderwood bloot leggen.lombok zei:Inderdaad een prachtig stukje.
Is wel duidelijk dat je ook een liefhebber bent van veel verschillende soorten.
Vorige foto was ook mooi stukje trouwens.
Ik zoek een beetje naar alternatieven ja. Zie ook hierboven; ik heb nog meer tips gehad !Mascha&Ivo zei:Misschien de minder hard groeiende Alternanthera reineckii 'mini' overwegen in plaats van de Ludwigia?
Dat is Crinum calamistratum. Een knolplant. Wordt heel lang !Fishy303 zei:Mooie foto 🙂
Hoe heet die plant met die lange krullerige slierten?
Leuk hoor, zitten bijzondere scapes tussen.Crash Cowboy zei:Inspiratie opdoen ? De beste 127 van de International Aquatic Plants Layout Contest 2015 !
[video]https://www.youtube.com/watch?v=bSlBF56yEII&index=1&list=PLlaOy5V7Px_RG5Q4esejiM3h50ShnSs1v[/video]
Haha, nee joh ! Mijn bak is veel te veel Old Skool ! Hooguit te vergelijken met aquariums van Takashi Amano uit de jaren '90 !Boomtak zei:Leuk hoor, zitten bijzondere scapes tussen.
Had de jouwe er wel bij verwacht!
Ik denk dat het Hemianthus callitrichoides is, maar ik weet het nog steeds niet zeker. Ik heb het ooit op een beurs gekocht ls Glossostigma ... In ieder geval doet ie het goed bij mij, alleen duurt het na de laatste keer omplanten langer voordat de kale plekken in het tapijtje dicht groeien.F. Panther zei:Staat er weer mooi bij hoor! Heb jij nu ook de Micranthemum 'Monte Carlo'? Of is het Hemianthus callitrichoides? Hij doet het in ieder geval prima zo te zien![]()
Crash Cowboy zei:Ik denk dat het Hemianthus callitrichoides is, maar ik weet het nog steeds niet zeker. Ik heb het ooit op een beurs gekocht ls Glossostigma ... In ieder geval doet ie het goed bij mij, alleen duurt het na de laatste keer omplanten langer voordat de kale plekken in het tapijtje dicht groeien.
Dank je ! Ik vind hem zelf ook heel gaaf, maar ik moet binnenkort toch eens aan de slag met een 'herinrichting' waarbij ik flink wat planten weg ga halen. Het oorspronkelijke idee was iets 'opener'; nu zie je bijna niks van de hardscape (veel grote stukken hout, veel stenen en het 'zandstrandje'). Er blijft ook steeds minder zwemruimte voor de vissen over. Dus: binnenkort de Eerste Grote Veranderingen !Max_Aquarium zei:Wat een SUPER gave bak blijft dit toch! 😀![]()
Die Glasmeervallen zijn de eerste maanden echt schuw geweest, maar ze zwemmen nu gewoon door de hele bak ! Alle vissen zijn overigens goed te zien, soms op andere perioden van de dag, en zeker bij het voeren.F. Panther zei:Gaaf filmpje! Mooi ook om je glasmeervallen af en toe voorbij te zien komen![]()
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.