Wat is er nieuw

The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'

Voor wie wil:

Ik heb gesnoeid, en je mag gratis ophalen in Nijmegen:

VEEL Javamos;
VEEL Javavaren (Microsorum pteroptis; stuk of vier grote planten, paar kleintjes);
Een paar lange stengels Braziliaanse klimop;
Een paar takken Ludwigia repens.

Staat allemaal in aquariumwater en blijft wel een paar dagen goed. Allemaal makkelijke plantjes, en algenvrij. Wel even controleren op slakken.

Ik heb geen zin om ze op te sturen, dus als je een dezer dagen in de buurt bent: PB maar even.

Met recht een jungle! die leeuw alleen ....;-)
ik heb gestemd...maar wat een bakken staan daar joh, ik vindt het altijd leuk om te schatten welk formaat de bak is, zit je soms echt helemaal langs!
Mijn bak zit helaas al te vol, maar goed initiatief!

eric79 zei:
Met recht een jungle! die leeuw alleen ....;-)
Die slaapt vandaag ! 😉

eric79 zei:
ik heb gestemd...maar wat een bakken staan daar joh, ik vindt het altijd leuk om te schatten welk formaat de bak is, zit je soms echt helemaal langs!
Altijd leuk om inspiratie op te doen ! Ik heb, schat ik, duizenden aquariums bekeken voordat ik met de Jungle begon.

En inderdaad, veel moderne aquascapes lijken door geraffineerde beplanting en goede viskeuze veel groter.

Ik ben dus vandaag flink aan het snoeien geweest. De Javavaren en het Javamos groeiden echt overal; ik heb van beide veel weggehaald.

V��r het snoeien:

DSCF0446_zpsv8d6eu87.jpg

Na het snoeien:

2_zps0wyv9cnv.jpg

Links:

a5c220ed-5c8f-4f65-bace-c3fb74fe286b_zpsy4e87jaw.jpg

Midden:

DSCF0490_zpshywbsxaa.jpg

Rechts:

DSCF0491_zpsxuphntmw.jpg

Van links:

DSCF0498_zpsksygbg8s.jpg

Van rechts:

DSCF0497_zpsf2wvcm4e.jpg

En een filmpje ! Zet de instellingen maar even op HD !

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BDS1wH7XGv8[/video]

Crash Cowboy zei:
Voor wie wil:

Ik heb gesnoeid, en je mag gratis ophalen in Nijmegen:

VEEL Javamos;
VEEL Javavaren (Microsorum pteroptis; stuk of vier grote planten, paar kleintjes);
Een paar lange stengels Braziliaanse klimop;
Een paar takken Ludwigia repens.

Staat allemaal in aquariumwater en blijft wel een paar dagen goed. Allemaal makkelijke plantjes, en algenvrij. Wel even controleren op slakken.

Ik heb geen zin om ze op te sturen, dus als je een dezer dagen in de buurt bent: PB maar even.
De Klimop is weg. De rest staat hier nog !

De plantjes ben ik weer allemaal kwijt ! Gaat goed via dit forum ! Het zou jammer zijn om iedere maand een hele emmer weg te gooien.

zo dat is mooi gelukt!
prachtig zo met die kloof, vind ik persoonlijk echt stukken mooier nu er wat structuur in zit en niet alleen maar groene wildernis.
:thumbs:

Zwits zei:
zo dat is mooi gelukt!
prachtig zo met die kloof, vind ik persoonlijk echt stukken mooier nu er wat structuur in zit en niet alleen maar groene wildernis.
:thumbs:
Dat was ook de bedoeling, maar de kloof groeit snel helemaal dicht. Ik denk er nog steeds over om het strandje uit te breiden met twee lege stroken wit zand, rechts en links langs de voorruit.

Nog wat info voor de fanaten die alles willen weten over de Jungle:

Ik heb nu 's avonds tussen 20.00 en 21.00 alle vier de lampen aan. Gewoon voor het aanzicht, �n voor de foto's natuurlijk !

Het lichtschema is nu:

(met 2 x 2 Sylvania Luxline plus daylight T5/865 6650 lm 80 watt)

11.00 - 15.00 voorste twee lampen

17.00 - 20.00 achterste twee lampen

20.00 - 21.00 alle vier De lampen

21.00 - 21.30 achterste twee lampen

Mooi weer hoor! (klikken op de eerste foto gaf een leuke verrassing! 😀)

Je Alternanthera is goed aangeslagen zo te zien, mooi contrast met rest!

F. Panther zei:
Mooi weer hoor! (klikken op de eerste foto gaf een leuke verrassing! 😀)

Je Alternanthera is goed aangeslagen zo te zien, mooi contrast met rest!
Dank je !

Ik probeer met de Alternanthera en de Ludwigia repens wat meer rood in de bak te krijgen. De eerste groeit tergend langzaam, en de tweede ongeveer 30 cm per week !

Verder moeten er langs de randen van de kloof nog hier en daar wat Anubias plantjes staan, maar die vallen helemaal weg. Ik zal ze eens zoeken, en dan gaan ze naar rechts, achter de HC.

H� Crash Cowboy ik heb in twee avonden de eerste 20 en laatste 10 pagina's doorgenomen en heb nu een beetje rood doorlopen ogen.
Vooral van jaloezie...
Geweldig project en goed geslaagd (net zo als de foto's)!

Goed initiatief om plantjes beschikbaar te stellen.
Ik zal mogelijk eens van je service gebruik maken als dat mag (m'n eigen project zit eraan te komen..).

Hoe heet die plant met lange gegolfde bladeren?

15Watt zei:
H� Crash Cowboy ik heb in twee avonden de eerste 20 en laatste 10 pagina's doorgenomen en heb nu een beetje rood doorlopen ogen.
Vooral van jaloezie...
Geweldig project en goed geslaagd (net zo als de foto's)!
Dank je !

15Watt zei:
Hoe heet die plant met lange gegolfde bladeren?
Dat is Crinum calamistratum.

jacqueline zei:
Wauw prachtig. Wil ik ook. 😉 mooie diamant gouramies. Labirinth vissen mijn favoriet.
Ook bedankt !

Ik heb net een paar rode plantjes gekocht:

- Echinodorus ozelot 'rood'
- Althernanthera rosaefolia

En ik ga weer eens proberen of een paar nieuwe Hygrophilia pinnatifada plantjes aanslaan. De vorige deden het niet.

Foto's volgen natuurlijk snel !

Volle bak weer.

DSCF0649_zpstjxezwmh.jpg

DSCF0651_zps5vsiiwjp.jpg

Hygrophilia pinnatifida:

DSCF0644_zpsp09utvit.jpg

Een beetje verscholen: Echinodorus 'ozelot' rood. Nu nog een beetje groenig ... Maar ik hoop dat het een mooie rode blikvanger wordt aan de rechterkant.

DSCF0647_zpsbeexdyku.jpg

Alternanthera rosaefolia:

DSCF0648_zpsb7r5os9i.jpg

Twee foto's van ��n van de drie van mijn Zweepstaarten (Rineloricaria L010a).

DSCF0668_zpswc5llbxw.jpg

DSCF0669_zpssefxob4w.jpg

Verder maakt Pavarotti, mijn Ancistrus, wat problemen. Er zitten veel gaten in de Echinodorus ozelot; ook al in de nieuwe die ik vorige week heb gekocht. Ik dacht eerst dat het slakken waren die dat deden, of ijzertekort, maar een beetje googelen leerde dat Ancistrussen bij het afschrapen van de alg de bladeren vernielen. Jammer, maar ja. Ze groeien als kool, dus ik blijf gewoon de aangetaste bladeren verwijderen, en ik zal wat vaker komkommer of courgette voeren.

DSCF0678_zpsjl4gypdk.jpg

Fillumpie van de week !

[size]Tip: stel het in op 1080p en kijk op je hele scherm ![/size]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nlWgJt12dMg[/video]

Blijft mooi! Je houdt hem goed bij!

Prachtig filmpje in 1080! Is net dat beetje meer h�...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan