Wat is er nieuw

The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'

Het mooiste stukje !

F60ED251-0BCC-4517-B9CD-75E5C4F1D553_zpsmobas2rj.jpg

Haha foute foto, de vorige. DIT is het mooiste stukje:

C26FF099-78BD-46A3-90B0-9848754EA093_zpst9wctf5x.jpg

Inderdaad een prachtig stukje.
Is wel duidelijk dat je ook een liefhebber bent van veel verschillende soorten.

Vorige foto was ook mooi stukje trouwens.

lombok zei:
Inderdaad een prachtig stukje.
Is wel duidelijk dat je ook een liefhebber bent van veel verschillende soorten.

Vorige foto was ook mooi stukje trouwens.
Van dit stukje is de opbouw mooi, vind ik. Paar mooie voorgrondplantjes met verschillende kleuren, en daar achter wat hogere planten. De Vallisneria nana is een prachtig plantje, en de Crinum calamistratum is een heerlijke blikvanger. Ik wil proberen om voor m��r rood de Ludwigia repens wat meer naar voren te halen; die stast nu onzichtbaar achterin. Nadeel is dat die wel 20 cm per week groeit ! Alles stast tegen een 'hellinkje' aangebouwd. En lekker veel soorten idd ! Verder zit er veel hout in de bak, maar dit is het enige stuk dat nog zichtbaar is. Bij de eerste 'herinrichting' wil ik (ooit) wat meer spiderwood bloot leggen.

Misschien de minder hard groeiende Alternanthera reineckii 'mini' overwegen in plaats van de Ludwigia?

Mascha&Ivo zei:
Misschien de minder hard groeiende Alternanthera reineckii 'mini' overwegen in plaats van de Ludwigia?
Ik zoek een beetje naar alternatieven ja. Zie ook hierboven; ik heb nog meer tips gehad !

Mooie foto 🙂

Hoe heet die plant met die lange krullerige slierten?

Fishy303 zei:
Mooie foto 🙂

Hoe heet die plant met die lange krullerige slierten?
Dat is Crinum calamistratum. Een knolplant. Wordt heel lang !

Zelfs het strandje, waar een tijdje terug nog hardnekkige aanslag op zat (blauwalg ?), is nu brandschoon !

DDBBFECC-6F53-4744-BC03-8A961F0C65C3_zpstsrtizag.jpg

Crash Cowboy zei:
Inspiratie opdoen ? De beste 127 van de International Aquatic Plants Layout Contest 2015 !

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bSlBF56yEII&index=1&list=PLlaOy5V7Px_RG5Q4esejiM3h50ShnSs1v[/video]
Leuk hoor, zitten bijzondere scapes tussen.
Had de jouwe er wel bij verwacht!

Boomtak zei:
Leuk hoor, zitten bijzondere scapes tussen.
Had de jouwe er wel bij verwacht!
Haha, nee joh ! Mijn bak is veel te veel Old Skool ! Hooguit te vergelijken met aquariums van Takashi Amano uit de jaren '90 !

Zo'n nieuwerwetse scape zou ik niet kunnen maken hoor. Veel te veel gepriegel, en enorm moeilijk te onderhouden denk ik. Sommige zijn w�l heel vet !

Sommige plantjes zijn rood,
De meeste zijn groen.

Maar in deze Jungle
Is altijd wat te doen !

😉

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ANnZg4qXHXY[/video]

Staat er weer mooi bij hoor! Heb jij nu ook de Micranthemum 'Monte Carlo'? Of is het Hemianthus callitrichoides? Hij doet het in ieder geval prima zo te zien :thumbs:

F. Panther zei:
Staat er weer mooi bij hoor! Heb jij nu ook de Micranthemum 'Monte Carlo'? Of is het Hemianthus callitrichoides? Hij doet het in ieder geval prima zo te zien :thumbs:
Ik denk dat het Hemianthus callitrichoides is, maar ik weet het nog steeds niet zeker. Ik heb het ooit op een beurs gekocht ls Glossostigma ... In ieder geval doet ie het goed bij mij, alleen duurt het na de laatste keer omplanten langer voordat de kale plekken in het tapijtje dicht groeien.

Crash Cowboy zei:
Ik denk dat het Hemianthus callitrichoides is, maar ik weet het nog steeds niet zeker. Ik heb het ooit op een beurs gekocht ls Glossostigma ... In ieder geval doet ie het goed bij mij, alleen duurt het na de laatste keer omplanten langer voordat de kale plekken in het tapijtje dicht groeien.

Het lijkt wat dichter/fijner dan de Micranthemum 'Monte Carlo' die ik heb. Maar, die heb ik ook net een paar dagen, dus dat zegt ook niet alles.

Wat een SUPER gave bak blijft dit toch! 😀 :thumbs:

Max_Aquarium zei:
Wat een SUPER gave bak blijft dit toch! 😀 :thumbs:
Dank je ! Ik vind hem zelf ook heel gaaf, maar ik moet binnenkort toch eens aan de slag met een 'herinrichting' waarbij ik flink wat planten weg ga halen. Het oorspronkelijke idee was iets 'opener'; nu zie je bijna niks van de hardscape (veel grote stukken hout, veel stenen en het 'zandstrandje'). Er blijft ook steeds minder zwemruimte voor de vissen over. Dus: binnenkort de Eerste Grote Veranderingen !

Ja, is supergaaf, maar is inderdaad straks weer een hele klus om de bak weer opnieuw naar je zin in te richten...Heb dat ook al diverse keren gedaan en met wisselend succes!

Maar als het lukt, dan voelt dat wel supergoed!

Greetzz BigSmoke

Ik ga hem niet helemaal leeghalen hoor. Maar wel even wat ruimte maken.

Ik heb maar weer eens een wat uitgebreider filmpje gemaakt.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9BlepJfHOr4[/video]

Wat een gave bak. Echt echt echt heel mooi!

Gaaf filmpje! Mooi ook om je glasmeervallen af en toe voorbij te zien komen :thumbs:

F. Panther zei:
Gaaf filmpje! Mooi ook om je glasmeervallen af en toe voorbij te zien komen :thumbs:
Die Glasmeervallen zijn de eerste maanden echt schuw geweest, maar ze zwemmen nu gewoon door de hele bak ! Alle vissen zijn overigens goed te zien, soms op andere perioden van de dag, en zeker bij het voeren.
Ik vermoed alleen dat ik wat uitval heb gehad van de Kardinalen; ik tel er (voor zover dat kan) gee 35 meer, maar ongeveer 30. Die zien er trouwens wel gezond en levendig uit.

Uiteraard heb ik op je gestemd, maar wat een prachtige bakken doen er mee zag!

Erg fraai filmpje CC.
Ziet er gezond uit allemaal.

Tuurlijk ook meteen op je gestemd.

Mooie bak! en prachtig filmpje.
En uiteraard gestemd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan