peterdenhaag53
Well-known member
Maar is wel heel fraai zo'n volle rio!
Hier en daar ja. 😉Richvio zei:Er staan een paar plantjes in geloof ik ?😀
Eitje erdoor en een uitje of verse bieslook, wat kruiden een beetje cocktailsaus.Crash Cowboy zei:De slabak !

En een biefstuk om mijn bakkes mee af te vegen.Crash zei:Eitje erdoor en een uitje of verse bieslook, wat kruiden een beetje cocktailsaus.Crash Cowboy zei:De slabak !![]()

Ik denk dat goede doorstroming in de Rio het verschil heeft gemaakt. Die werd helemaal algenvrij nadat ik er een simpel waterpompje bijgezet had, en alle CO2 en voedingsstoffen overal in de bak konden komen. De stroming moet dus in de 160 cm net zo goed worden !franketrank zei:Qua bemesting zit je goed zo te zien 😀.
Hoe ga je de stroming in je 160cm regelen?
Crash Cowboy zei:Nou, en dan is dit zo'n beetje het idee. Ik zal zo langzamerhand blij zijn als dit topic dicht kan, en ik kan beginnen met een nieuw fotoalbum van het inrichten en het verloop van de 450 liter !]
Haha, dan ga ik jullie daar weer lastig vallen met allemaal onderwaterplantjes en hoe ze allemaal groeien (of niet). Saaie hobby eigenlijk ...eric79 zei:Crash Cowboy zei:Nou, en dan is dit zo'n beetje het idee. Ik zal zo langzamerhand blij zijn als dit topic dicht kan, en ik kan beginnen met een nieuw fotoalbum van het inrichten en het verloop van de 450 liter !]
Wij ook!
De oude vissen (20 kardinalen en 10 kegelvlekken) gaan mee naar de nieuwe bak, net als veel planten. Dat wordt nog een hele planning, want ik laat dus een tijd de twee bakken tegelijk draaien, en ik ga dus planten uit de Rio overzetten naar de nieuwe bak. Die laat ik eerst maar eens rustig indraaien na het beplanten, en dan gaan de oude vissen er in. Als de bak flink groeit en aanslaat dan ga ik eens rustig nadenken over het visbestand. Aan de ene kant kan ik de schooltjes die ik nu heb groter maken, maar het lijkt me ook wel leuk om eens wat andere vissen te hebben. In de 450 liter zouden zelfs maanvissen kunnen, maar dat hangt af van hoe de bak er uiteindelijk uit komt te zien. In veel aquascapes zitten vooral scholen kleine visjes, en een mooie aquascape is een beetje het plan (tot nu toe).MickDD zei:Vind het hout van je nieuwe aquarium erg geslaagd, ziet er zeer goed uit!
Ben benieuwd hoe het oogt als de bodem en de planten erin zitten:d
Maar je oude bak is ook een plaatje!mooi om te zien hoe volgroeid alles is:d
Ga je alle oude vissen overzetten naar de nieuwe aquarium?
komen er ook nog nieuwe soorten bij?
Oftewel wat zijn je plannen qua vissen bestand wat betreft je nieuwe aquarium?
Sorry als je dit al eerder hebt beantwoord maar heb nog niet de tijd gehad om heel je dagboek aandachtig door te lezen, heb ik later weer wat te doen:😛
Dank je ! <bloos>Liesseling zei:ik heb het laatste uur dit topic zitten bekijken, wat een prachtbak, kan niet wachten tot je met de grote bak gaat beginnen (en vooral delen). Ik ben trouwens helemaal niet klaar met je plantengroei, supermooi! en zeker plantjes die ik zelf wil gaan aanschaffen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.