Seabait
Well-known member
Haha. 
Met de lampen uit is bijna ieder gesloten aquarium gewoon een stuk zwart glas ...F. Panther zei:Ziet er goed uit! Kan me voorstellen dat het gelijk heel anders oogt op de momenten waarop normaal alle verlichting uit was.
Crash Cowboy zei:Met de lampen uit is bijna ieder gesloten aquarium gewoon een stuk zwart glas ...F. Panther zei:Ziet er goed uit! Kan me voorstellen dat het gelijk heel anders oogt op de momenten waarop normaal alle verlichting uit was.
Ik heb geen Glossostigma in het aquarium, maar Hemianthus callitrichoides 'Cuba', zoals je op het lijstje op de vorige pagina kan lezen. Ik vind zelf het verschil moeilijk te zien. Ik heb bij de opstart ook Glosso gehad, maar die vormde geen tapijt en groeide gewoon omhoog.Kena zei:Kun je Glossostigmata "gewoon" in elke bodem planten? Of heb je een speciale bodem?
Bedankt,
Kena
Ik merk geen verschil. Ik denk dat de hoeveelheid licht van de LEDs (op halve kracht) te vergelijken zijn met de hoeveelheid daglicht die overdag in de bak schijnt (ook al kan ik dat niet meten of zo). Dus ik vermoed dat het voor plant en vis weinig verschil maakt. Aan de vissen merk ik niks.F. Panther zei:Merk je nu ook nog dat de vissen zich anders gedragen doordat er op sommige tijden wat meer licht is? Of storen ze zich daar eigenlijk niet aan?
Crash Cowboy zei:Ik heb geen Glossostigma in het aquarium, maar Hemianthus callitrichoides 'Cuba', zoals je op het lijstje op de vorige pagina kan lezen. Ik vind zelf het verschil moeilijk te zien. Ik heb bij de opstart ook Glosso gehad, maar die vormde geen tapijt en groeide gewoon omhoog.Kena zei:Kun je Glossostigmata "gewoon" in elke bodem planten? Of heb je een speciale bodem?
Bedankt,
Kena
HC zijn plantjes die met genoeg CO2 en voeding (Estimative Index) en licht goed kunnen groeien. Ik heb als bodem schoon grind, dus verder geen voedingsbodem. Bij sommige worteplanten steek ik kleibolletjes in de bodem. Bij de Hemianthus niet. Die groeit trouwens ook op mijn lavasteen !
Op de vorige pagina staat alles van mijn aquarium in ��n post, misschien heb je daar wat aan !
Misschien toch nog een programma in zijn geheugen zitten. Wellicht enkel een uit functie vergeten te deleten? Ik zou de schakelaar even resetten en opnieuw programmeren. Is toch waarschijnlijk een probleem met je schakelaar. Die van mijn kan je programmeren per dag en dan ook nog eens 8 verschillende programma�s. Makkelijk om er een te vergeten.Crash Cowboy zei:Op ��n of andere manier werkt de (digitale) tijdklok niet goed met de nieuwe led-strip. Die gaat soms voortijdig zomaar uit. Ik kan er geen logische verklaring voor bedenken ! Iemand een idee hoe dat kan ?
Voorlopig zet ik de verlichting dan maar handmatig aan, als in thuis ben.
Geert80 zei:Misschien toch nog een programma in zijn geheugen zitten. Wellicht enkel een uit functie vergeten te deleten? Ik zou de schakelaar even resetten en opnieuw programmeren. Is toch waarschijnlijk een probleem met je schakelaar. Die van mijn kan je programmeren per dag en dan ook nog eens 8 verschillende programma�s. Makkelijk om er een te vergeten.Crash Cowboy zei:Op ��n of andere manier werkt de (digitale) tijdklok niet goed met de nieuwe led-strip. Die gaat soms voortijdig zomaar uit. Ik kan er geen logische verklaring voor bedenken ! Iemand een idee hoe dat kan ?
Voorlopig zet ik de verlichting dan maar handmatig aan, als in thuis ben.
kellemes zei:Inderdaad kun je daarmee de mist in gaan, je moet ervoor zorgen dat het aan/uit schema voor 'iedere dag' staat geselecteerd.
benvo zei:Prachtige bak, mijn complimenten!
Groet,
Ben.
Dank ! Altijd leuk om complimenten te krijgen !Otto77 zei:Heel mooi. Wat een levendige bak. En gefilmd in HD, dat brengt de bak zoveel dichterbij.
Als jij betaalt ! Haha !franketrank zei:Ga niet meer zeggen hoe mooi deze bak is!
Kan je geen kastje voor mij bouwen? 😀
Dank je !Little human zei:Fraaie bak dit hoor !
Dank je !benvo zei:Bijna als mijn Fender, das nl. een Stratocaster... Leuk als meerdere hobby's samenkomen.
Een gezond en gelukkig 2016 gewenst!
Groet,
Ben.
Nice rig !benvo zei:Goed, ik zal je niet vermoeien met foto's. Ook ik heb meerdere gitaren; 2x Fender Stratocaster, 1x Washburn Falcon Met Brass Ring inlays en Brass Nutt 1x Yamaha steelstring 1x Aria classic guitar.
Ik heb mijn Epiphone LP nu een week ! Ik ben ook Fender addict, maar een LP kan er altijd bij !benvo zei:Een Les Paul heb ik net deze week verkocht. (Niet zo mijn ding)
Ok, laten we het tot ��n hobby beperken hier ! 😉benvo zei:Ik zal er niet meer over zeggen, niet zo passend hier, denkelijk.
Dank je ! De deurtjes komen nog. Ooit. Ik ben nu met een ander project bezig: het lassen van een stalen elektrische gitaar !Leopard zei:Nog steeds geen deurtjes?
De bak is een van de mooiste die ik heb gezien.
Groeten Leopard
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.