Trofis colisa 1200 wildvang maanvis van Nickey


N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Voor degene die me nog niet kennen, ik ben nickey, woon int noorden en heb nu dik anderhalfjaar een aquarium. Begonnen als beginner met de meest rare visbestanden etc :D
Ik ben nu uitgekomen bij 3 aquaria:
---Een 80cm marina kamertemperatuur aquarium op mijn kamer met daarin guppen en chinese danio's (aanrader)
---een 1m trofis colisa aquarium, een behoorlijk groene plantenbak met kleine schoolvissen (espeis)
http://aquaforum.nl/threads/trofis-collisa-1000-van-nickey.94239/page-11#post-1439184
---en mijn vader is ook met het virus besmet en ik uitgekomen bij een 120cm trofis bak!

Op t moment zit dit er ongeveer in (even uit m'n hoofd)
6 wildvang pterophyllum leopoldi als ik het goed heb
+- 30 kardinaal tetras
+-10 vuurtetras (geprobeerd weg te doen, onmogelijk uit te vangen :D )
+-15 gemarmerde bijlzalmen
+-12 japonica garnalen
1 ancistrus
3 bettas
1 man gekocht als vrouw maar k zag gelijk al dat het een kortvinnig crowntail mannetje was, is ook zo geworden ;)
2 Betta vrouw
4 betta
3 vrouw
1 man
+-10 corydoras albino
1 corydoras aneus (overblijver van een beginnersfout)


Planten doen het zeer goed, de EI methode word gevolgd zonder co2 en daarmee zeer tevreden.
Ik heb de vissen tot half 11 verveeld met mij en m'n camera toen ze aan het slapen waren en hier het resultaat :D

Een totaaltje:
20161022_221510.jpg


Een betta vrouw
20161022_222326.jpg


Bijlzampie
20161022_222124.jpg


Maanvissen
20161022_221554.jpg

20161022_221812.jpg
20161022_222045.jpg


Cory:
20161022_221934.jpg


Japonica:
20161022_221920.jpg


Dat was het voor nu.
Alle kritiek, tips, tops ;) etc zijn welkom.

Groetjes!!! :D
 
Ziet er mooi uit.
Tetra s vangen in een beplante bak is niet makkelijk. Ik heb vroeger sommige vissen"geleerd" om uit en groot scherp net te eten. Daarna waren ze zonder probleem te vangen. Misschien is dat ook nog een optie? Werkt alleen als ze vlot op voer afkomen natuurlijk.
 
Bedankt!
@Melle001 daar zit het probleem, ze zijn altijd de laatste met eten :D
Eerder heb ik ze moeten uitvangen in een compleet lege 1m, ik ben er 2 uur mee bezig geweest maar k weet nu wel hoe ik het beste vissen kan vangen.
2 mensen. De een jaagt de vissen steeds naar de kant waar ik sta te wachten met 2 visnetten en ze opsluit. Dat gaat alleen niet in een super beplante bak met heel veel verstop plekken :D
 
Mooie bak met leuke bewoners
 
Mooie bak Nickey:thumbs:
 
Bedankt iedereen!
De bak zag er in het begin niet uit, ik had m'n vader al gewaarschuwd. Alle planten zijn bovenwater gekweekt en zien er nu echt voor geen meter uit, nou ik had gelijk :D het is wel boven verwachting mooi geworden ;)
Dit was de bak vlak na de opzet:
20160619_201812.jpg

Ik heb blijkbaar geen foto van hoe het eruit zag met de nieuwe planten :D
@Ruben01 ik heb zelf een vang klok gemaakt... trappen ze niet in maar ik vang wel de molly's, ancistrus, 30 tetras etc. Maar dat was toch net niet de bedoeling :D
 
Hij is wel zeer mooi geworden. Naar gelang ik jou bezig hoor had je dat nooit gedacht;):D:D.
K had het gedroomd ja :D :D
Vanmiddag komen de nieuwe planten, dus k zal vanavond Denk ik wel even een update hebben. K heb ook gesnoeid trouwens :)
 
Hier maar even een update:
20161106_180749.jpg

Planten doen het super, het sterrenkruid mag wel weer gesnoeid worden en de Rotala rotundifolia mag wel weer uitgedund worden maar dat bewaar ik lekker voor het vivarium ;)
 
Ziet er goed uit, Nickey!!
 
Thx ;)
Ook al heeft m'n vader nu ook een account ( @IJanmackey ) denk ik dat ik dit maar blijf updaten, lijkt me het makkelijkst.
 
Hoi allemaal, Nickey blijf jij dit maar lekker onderhouden want de plantenpracht en indeling is geheel jouw idee geweest en is heel mooi uitgekomen. Ik heb alleen de boel maar betaald:)
En jij had het al in je hoofd zitten hoe het er uiteindelijk uit zou gaan zien, terwijl ik toen zoiets had van nou als dit het is.......

Een trotse Papa,
 
Hoi allemaal, Nickey blijf jij dit maar lekker onderhouden want de plantenpracht en indeling is geheel jouw idee geweest en is heel mooi uitgekomen. Ik heb alleen de boel maar betaald:)
En jij had het al in je hoofd zitten hoe het er uiteindelijk uit zou gaan zien, terwijl ik toen zoiets had van nou als dit het is.......

Een trotse Papa,

Dat is zo lief papa :smitten: al hebben we her ook wel samen gedaan, ik was in de bak bezig en jij kijken of het niet scheef ofzo stond ;)
 
Hier maar even een update:
Bekijk bijlage 2772
Planten doen het super, het sterrenkruid mag wel weer gesnoeid worden en de Rotala rotundifolia mag wel weer uitgedund worden maar dat bewaar ik lekker voor het vivarium ;)

Mooie bak, en leuk die bijlzalmpjes op de foto!
 
Echt heel mooi geworden en bij mij vielen die bijlzalmpjes ook als eerste op :smitten:
 
Ik vind je bak heel erg mooi! Ik neem aan dat je veel aan de rechterkant zit, en daarom ook zo het aanzicht hebt gemaakt.

Ik vind alleen jammer dat rechts die buis en dat apparaat in het zicht hangt. Kun je die niet naar linksachter verplaatsen?
 
Dankjulliewel !
@biljoenblik yep dit is het aanzicht vanaf de bank:
20161107_214724.jpg

Met nachtverlichting

Je hebt gelijk over die balk maar da cory's vinden dan enorm fijn ;)
 
Ga zo door, en wat prachtig dat papa en zoon deze mooie hobby zo samen (kunnen) uitoefenen !
 
Ga zo door, en wat prachtig dat papa en zoon deze mooie hobby zo samen (kunnen) uitoefenen !

Dankje!
Alleen 1 ding, papa en dochter :D ik ben toch echt een vrouw :D
 
Maar eens een update!
De bak draait super, planten doen het enorm goed en de drijfplanten ontploffen bijna :D
IMG_20161219_172623.jpg


M'n vader ( @IJanmackey ) heeft nieuwe favoriete aquariumbewoners, de blauwe waaierhand garnaal ;)
IMG_20170110_201451.jpg
IMG_20170110_201446.jpg
IMG_20170110_201457.jpg

Er zitten 2 joekels in en 5 wat kleinere ;)

Tis echt een genot om naar te kijken, rustige maanvissen door een oerwoud van planten , geen algje te bekennen. Heerlijk ;)
 
Tja, ik kan niks aanmerken, erg mooi allemaal.
 
mooi Nickey!!
 
Maar eens een update dan ;) januari was de laatste, poeh he...

Fotos waren s'avonds gemaakt dus de vissen waren niet zo mooi op kleur.
IMG_20170624_224133.jpg
Screenshot_20170710-201808.png
Screenshot_20170710-201804.png
Screenshot_20170710-201759.png
Screenshot_20170710-201754.png


De bak draaid nu met CO2 toevoeging en de planten doen het er geweldig op.
 
Nickey, je moet eerst je algen masker eraf halen he, voor je foto's maakt.

Die maanvissen zijn zich rotgeschrokken!

Heb je de voorgrond bewust zo kaal gehouden?
 
Mooi Nickey!
 
Nickey, je moet eerst je algen masker eraf halen he, voor je foto's maakt.

Die maanvissen zijn zich rotgeschrokken!

Heb je de voorgrond bewust zo kaal gehouden?

Algjes weghalen was wel een slim idee geweest ja :D

Die maanvissen waren binnen 5 minuten weer op kleur, valt wel een beetje mee dus.

Ja, bewust gedaan, voor de corys
 

Terug
Bovenaan