Tropisch regenwoud van Fozzy


Deze foto geeft een idee hoe klein de Tricolore is. Fotorol-kokertje ernaast. Excuus voor de schitteringen.
0D7C4F4F-CC8C-47B3-86C7-F2D22AE3BC20.jpeg
 
Een cm of 2 / 2.5?
 
Deze foto geeft een idee hoe klein de Tricolore is. Fotorol-kokertje ernaast. Excuus voor de schitteringen.
Voor de jongere leden, das een houdertje voor een fotorolletje. Zo'n ding dat vroeger in de camera moest om foto's te maken, om er bij het ontwikkelen achter te komen of de foto gelukt was :DD :pp
 
Als ik dit zo allemaal bezie, krijg ik gewoon weer de kriebels om weer met terraria te beginnen. Doch blijf ik bij mijn besluit voor enige jaren terug. Heb toen al mijn terraria en kikkers weggedaan. Heb enkel 1 terrarium gehouden die als paludarium fungeert met mangrovekrabben er in.
 
Het is al een tijdje terug dat ik wat foto’s heb gepost. Dus bij deze. 3 vd 5 bewoners.

12B904D3-DB16-4B0F-86EB-CAA10A7EA255.jpeg
F9181D94-2F10-409D-85CA-B21D2D457C70.jpeg
0A056939-24D3-4528-9E92-E16815038051.jpeg
C46B8D97-3812-4584-AB5E-0508F3D0C045.jpeg
Binnenkort eens wat aan de inrichting veranderen. Paar kronkeltakken of lianen erin om wat Bromelia’s op te zetten.
 
Doet het goed! Wat zijn de tekeningen op de kikkertjes toch prachtig. Zijn ze schuw of valt dat mee? Hoe oud worden ze?
 
Doet het goed! Wat zijn de tekeningen op de kikkertjes toch prachtig. Zijn ze schuw of valt dat mee? Hoe oud worden ze?
Nou als ik de deurtjes open willen ze wel eens wegspringen ja. maar als je rustig aan doet blijven ze wel zitten.
ik heb gelezen dat ze 12 tot 18 jaar kunnen worden.
 
Nou als ik de deurtjes open willen ze wel eens wegspringen ja. maar als je rustig aan doet blijven ze wel zitten.
ik heb gelezen dat ze 12 tot 18 jaar kunnen worden.
Die leeftijd had ik nooit verwacht, wat leuk!
 
Nou als ik de deurtjes open willen ze wel eens wegspringen ja. maar als je rustig aan doet blijven ze wel zitten.
ik heb gelezen dat ze 12 tot 18 jaar kunnen worden.
Even oud als je maantjes dus.
 
Hoi Fozzy,

Ook ik heb een exxo terra verbouwd tot paludarium, deze staat nu 6 jaar en zal hem binnenkort weer leeg moet maken omdat wortels inmiddels overal zitten.

Zelf gebouwd met zwarte pur en hierop varenwortel mix cocos en aarde. Voor achtergrond. Als onderste bodum gebruik ik een koi filter mat met hierop grond en mos. Pomp zit in achter wand ombouwd met filter materiaal.waterval aan linkerkant.

Alles wordt bestuurd door rasberry pi
 

Bijlagen

  • IMG_20181111_135607.jpg
    IMG_20181111_135607.jpg
    520 KB · Weergaven: 199
  • IMG_20201125_083523.jpg
    IMG_20201125_083523.jpg
    516.4 KB · Weergaven: 204
Paar plantjes en wat mos toegevoegd die ik besteld had.
ficus columbia, peperomia rotonfolia, pilea depressa en een bakje met wat mosjes.

kijken of de bodem begroeit wil worden en de wanden wat voller lijken.
7982AFDD-0D0B-45FA-AAFA-60628B1BF97E.jpeg
5D224DF1-EE17-47FC-BC5F-463AE845465E.jpeg
 
Groeit toch allemaal al aardig, vind het er zo mooi uit zien hoot :thumbs:
 
Fraaie foto s Albert en het voordeel is dat je geen algen kan krijgen.
 
Fraaie foto s Albert en het voordeel is dat je geen algen kan krijgen.
Precies dat John. Dus de Fusion ook maar ombouwen misschien… en dan een 30cm water met tetra’s misschien en de rest als tropisch regenwoud inrichten..
 
Schitterende foto's weer! Het ziet er echt goed uit.
 
Voor inspiratie hier leuke link van al oud filmpje van prachtig paludarium.

 
Schitterend om ze wat in meer detail te zien.
 
Schitterend om ze wat in meer detail te zien.
IPhone tegen glas, inzoomen met kikkertje op 10cm. Viel me mee dat ie bleef zitten.
 
net hele topic doorgenomen echt prachtig Albert
 
erg mooi hoor, zoiets trekt mij ook wel erg aan... wie weet begin ik ook
 
erg mooi hoor, zoiets trekt mij ook wel erg aan... wie weet begin ik ook
Er zijn genoeg mogelijkheden. Als ik alles had geweten…. Maar ja……
Ik bedoel een andere inrichting met meer water.
zie op Fb/youtube geregeld wat leuks langskomen
 
Nou Albert ik zou er meer dan tevreden mee zijn hoor en soms kun je beter niet teveel naar de bakken van anderen kijken. Het belangrijkste is dat jij tevreden bent.
 

Terug
Bovenaan