Shaun
Well-known member
- Lid geworden
- 23 september 2020
- Leeftijd
- 35
Heeft een inhoud van 1,2 ltr en zijn heel makkelijk in serie aan te sluiten, ook kleinere en grotere maten. Stelt niets voor enkel het voorzien van teflon en zagen van 19mm pvc pijpje 🤣 wel belangrijk is het dat het pompje genoeg power heeft.
In mijn situatie heb ik hem gevuld met gewoon mechanisch en biologisch filtermateriaal vanwege plaatsgebrek, anders zou ik er niet aan twijfelen om een kleinere variant als voorfilter te gebruiken en deze te vullen met k1.
Daarbij lijkt mij denitrificatie, of dit nu wel of niet in alle gevallen haalbaar is, zeker van toegevoegde waarde voor onze hobby. Het zou tot minder waterwissels kunnen leiden en dat maakt alles weer iets duurzamer.
Vet project trouwens 👍Mijn kingsize cerges kan ook gevuld worden met K1
Heb je voor iets minder dan €100 per stuk een best bewegend bed
Of je gelijk hebt of niet is helemaal niet relevant. Jan heeft hier echt een hoop onderbouwde inhoud geplaatst die vrij grondig uitlegt hoe dit filtermedium zn werk doet en wat daar de voordelen van zijn. Dit was gok ik vrij veel werk.het enige dat achterhaald is dat jullie techniek alleen bij de winkel vandaan komt 😆 water zuivering(riool) is wel ander verhaal dan een ecosysteem dat eigelijk op constant waardens loopt
Deze inhoud stelt hij beschikbaar zodat iedereen een afweging kan maken.
Jouw opmerkingen lijken aan te geven dat je de stof niet volledig tot je hebt genomen. Jan gaat namelijk vrij diep op het verschil tussen statische en bewegende media in. Namelijk het dan wel niet huisvesten van heterotrofe bacteriën en de voor/nadelen hiervan.
Ik kijk dan ook zeer uit naar jouw inhoudelijke stuk van dezelfde kwaliteit over lavastenen, japanse matten, keramische media enz. Dit is jou al herhaaldelijk verzocht