Wat is er nieuw

Veel algen

Ik weet niet of dat veel helpt bij baard en groene algen. Bij blauwalg wel maar dat is een bacterie.
Ik heb een tijd terug verduisterd ivm blauwalg. Het was mij ook opgevallen dat er veel meer alg weg was dan alleen de blauwalg.

Ik heb een tijd terug verduisterd ivm blauwalg. Het was mij ook opgevallen dat er veel meer alg weg was dan alleen de blauwalg.
Ja best bijzonder want het wordt in de regel niet tegen algen ingezet. Ik meende al dat er iemand was dit dit zo had ervaren maar dat was jij dus.

Zijn er geen slachtoffers gevallen van zulke overschot van voer?

Je kunt wat meer rust krijgen door de planten in groepen te planten en te zorgen dat planten met min of meer gelijk blad niet pal naast elkaar te zetten, waardoor je meer contrast krijgt.
Ja, toen ik thuis kwam, zag ik meteen een dode vis liggen. En ook de garnalen lijken niet allemaal meer te leven. Erg jammer.
Ik heb op zich al de planten in groepen staan, maar omdat het allemaal een beetje hetzelfde soort blad is, blijft het rommelig. Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet qua inrichting. Ik zit te denken om gewoon een keer een mooi stuk spiderwood te kopen, die te bekleden met mos, en dan iets met stenen te doen en dat stuk hout in het midden en dan veel minder planten. Maar ik heb het altijd wel in mijn hoofd zitten, maar krijg het er nooit bij mijn handen uit. Dat heb ik met meer dingen op creatief gebied haha. Schilderen bijv vind ik ook zo leuk om te doen maar het word nooit zoals ik in m'n hoofd heb. Dus ik eindig altijd ontevreden en gefrustreerd. En dat heb ik dus met een aquarium ook.

Om het geheel minder rommelig te laten lijken, kan je proberen om minder planten soorten te gebruiken, en de plantengroepen wat groter maken.
Ja, ik ben al erg verminderd met de planten soorten die erin staan maar het blijft rommelig.. ik denk dat ik gewoon een keer een mooi stuk hout en wat stenen ga kopen en dan dat hout bekleden met mos, en maar 1 of 2 soorten planten erin doen. Heb het wel in m'n hoofd zitten wat ik wil maar het idee uitwerken lukt me meestal niet.

Wat betreft de algen; het verminderen van het licht helpt behoorlijk goed. De planten groeien weer een stuk beter, dat zal mede komen door de andere voeding die ik geef maar met alleen die voeding ging het niet goed met de algen. Pas sinds ik ben gaan afplakken van het licht, is het beter gegaan. Dus ja, gooi alle theorieën die voorbij kwamen maar gewoon overboord haha. Dit helpt gewoon wel.

Ja je hebt dan teveel licht gehad tov de hoeveelheid voeding en co2 en dat resulteert vaak in algen.

Ja je hebt dan teveel licht gehad tov de hoeveelheid voeding en co2 en dat resulteert vaak in algen.
Dat is met de huidige apparatuur sneller een probleem. Vroeger met die tl buisjes had je snel genoeg voeding zelfs zonder Co2 flessen. Maar de huidige led verlichting is het lastiger om aan de benodigde voeding en met name CO2 te voldoen.
Licht minder door dimmers afplakken of drijfplanten is vaak een prima oplossing. Hoewel die drijfplanten ook weer voeding gebruiken.

Ja dat is er niet beter op geworden en je hebt vaak een dimmer nodig of co2. Die goede oude toch ;))

Ja dat is er niet beter op geworden en je hebt vaak een dimmer nodig of co2. Die goede oude toch ;))
Het maakt natuurlijk wel weer mogelijk om planten te gebruiken die vroeger geen optie waren.

Ja, toen ik thuis kwam, zag ik meteen een dode vis liggen. En ook de garnalen lijken niet allemaal meer te leven. Erg jammer.
Ik heb op zich al de planten in groepen staan, maar omdat het allemaal een beetje hetzelfde soort blad is, blijft het rommelig. Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet qua inrichting. Ik zit te denken om gewoon een keer een mooi stuk spiderwood te kopen, die te bekleden met mos, en dan iets met stenen te doen en dat stuk hout in het midden en dan veel minder planten. Maar ik heb het altijd wel in mijn hoofd zitten, maar krijg het er nooit bij mijn handen uit. Dat heb ik met meer dingen op creatief gebied haha. Schilderen bijv vind ik ook zo leuk om te doen maar het word nooit zoals ik in m'n hoofd heb. Dus ik eindig altijd ontevreden en gefrustreerd. En dat heb ik dus met een aquarium ook.
Planten in groepen is een goed idee. Dus groepen kan je dan weer verschillen bijvoorbeeld door variaties in blad type of ook kleuren. Diepte creëer je bijvoorbeeld door een plant, en dat kan ook wel degelijk een grote zijn voorin te planten als solitair. Maar je kan ook denken aan een kleine plant achterin waardoor je een opening maakt in de achtergrond. Zomaar een paar gedachtes. Zelf maak ik muziek maar ik teken ook. Portretten voornamelijk hoewel dat doe ik minder als bezig zijn in de muziek. Wanneer er dan iets gebeurt waar ik niet op reken dan vind ik dat juist een voordeel wat tot verassende creaties kan luiden. Dus weg met de frustraties en bekijk het eens positief!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan