martinez
Well-known member
- Lid geworden
- 29 oktober 2012
- Leeftijd
- 54
- Website
- www.facebook.com
Moet toch nog ff reageren. Er bestaat geen ideaal, er zijn teveel verschillende factoren op het gebied van algen. Denk aan no3, po4, kalium, wel of geen co2,, ph waarde, plantenvoeding (welk soort je gebruikt), lichtsterkte enz enz. Hoevaak ververs men water, wat zijn hier de waardes van. Deze verschillen per gemeente. Als je goed gelezen had heb ik verteld dat geen aquarium het zelfde is. Sterker nog, zoals aangegeven kan er al een verschil zijn in meetsets en de gene die het doet. En dan praat ik nog niet over andere middeltjes zoals een ozon apparaat, purigen enz enz.
Er bestaat wel een leidraad en zelfs is die anders per persoon, met welk systeem zij willen hanteren. 1 op 10 of 2 op 25 of wat dan ook, er moeten geen tekorten zijn!!!
Ook die persoon die je aangaf mag wel 100 typen bakken neerzetten, van een Hollandse bak tot een dark water uit een andere streek vandaan. En zelfs dan zullen de meningen verschillen, al vertrouw jij dat niet.
De mensen die wat hebben gezegd bedank ik voor hun hulp.
Backpay, kijk eens in de topics van deze mensen en misschien kom je tot een andere mening.
Zoals eerder gezegd ver ver van dit topic en dat kan in mijn optiek niet de bedoeling zijn.
Gr Martinez
Er bestaat wel een leidraad en zelfs is die anders per persoon, met welk systeem zij willen hanteren. 1 op 10 of 2 op 25 of wat dan ook, er moeten geen tekorten zijn!!!
Ook die persoon die je aangaf mag wel 100 typen bakken neerzetten, van een Hollandse bak tot een dark water uit een andere streek vandaan. En zelfs dan zullen de meningen verschillen, al vertrouw jij dat niet.
De mensen die wat hebben gezegd bedank ik voor hun hulp.

Backpay, kijk eens in de topics van deze mensen en misschien kom je tot een andere mening.
Zoals eerder gezegd ver ver van dit topic en dat kan in mijn optiek niet de bedoeling zijn.
Gr Martinez