Bami met zoet zure kip op het menu voor mij.
En nee aan konijn doe ik dus niet
Ik sla hem over... 😉Bami met zoet zure kip op het menu voor mij.
Whahahaha, ja ik heb een glazen bol hoor en zie alles🤣🤣Ik sla hem over... 😉
Mijn moeder maakte het altijd met Kerst klaar voor de hele familie. Had haar van de week rijstepap met rozijnen meegenomen en hadden we gesprek over het koken met de feestdagen vroeger. Hoe ze 2 volle dagen in de keuken stond om voor iedereen voor-, hoofd-, bij- en nagerecht te maken. En waar de konijnen en de soepkippen vandaan kwamen. Ik kan me nog herinneren dat ik ieder jaar een flinke soepkip moest gaan halen bij een boer. Dacht daar verder niet over na trouwens.Whahahaha, ja ik heb een glazen bol hoor en zie alles🤣🤣
Knienbats in ‘t zoer!Mijn moeder maakte het altijd met Kerst klaar voor de hele familie. Had haar van de week rijstepap met rozijnen meegenomen en hadden we gesprek over het koken met de feestdagen vroeger. Hoe ze 2 volle dagen in de keuken stond om voor iedereen voor-, hoofd-, bij- en nagerecht te maken. En waar de konijnen en de soepkippen vandaan kwamen. Ik kan me nog herinneren dat ik ieder jaar een flinke soepkip moest gaan halen bij een boer. Dacht daar verder niet over na trouwens.
Konijn kwam ter sprake en omdat ze geen magnetron op haar kamer heeft mag het voor een keer opgewarmd worden in e keuken van de afdeling. En dat gun ik haar dus graag.
Ze heeft voor ons jaren zich de voeten onder haar lijf uit gelopen. Dus nu sta ik een keer voor haar in de keuken en sla ik het inderdaad over.
In Limburg is er nog een gerecht waar velen van over de nek zullen gaan. Zuurvlees, wat tegenwoordig van rundvlees gemaakt wordt maar het originele recept roep om paardenvlees. Dat valt niet uit elkaar zoals rundvlees wel doet.
Wat ik veel hoor is dat konijn eten zielig is, voor mij is er in dat opzicht geen verschil met bv kip. Dat 1 sterren gedoe is ook maar schijn.
Recepten verschillen nogal van familie tot familie maar zuurvlees is zeker in vergelijking met knienebatse inderdaad niet echt zuur.En ach. Ze noemen het zuurvlees. Maar echt zuur is het ook niet.
Het is geen zure zult (hoofdkaas), dat is echt zuur.
Dat laaste gaat ook prima in een elektrische ovenHier wordt het denk ik rundvleessoepje en een boterhammetje. Makkelijk op de zaterdag (of eigenlijk: ik heb teveel te doen).
Recepten verschillen nogal van familie tot familie maar zuurvlees is zeker in vergelijking met knienebatse inderdaad niet echt zuur.
Gistseren wat geproefd en ik zei tegen mijn moeder dat 'ie wel zuurder had mogen zijn.
Zegt ze: ik liet hem soms wel 3 dagen in het zuur liggen 😳 Hoeveel azijn heb je gebruikt? ( half om half)...
Bleek dat zij hem ook wel eens in de pure azijn legde 😳. Blijkbaar smaakte dat toch naar meer want ik heb nooit geklaagd
Mocht ik hem nog eens maken dan gaat het op 3/4 azijn en dan 2 dagen (48 uur) ipv 1.
En Marcel... een slowcooker is dus echt een aanrader voor dit soort dingen, geen omkijken meer ernaar eens aangebraden. maar ik weet niet hoe zich dit verhoudt tot inductie (heb jij dacht ik toch?).
Ik kook nog op gas en dit soort recepten, net als bouillon trekken, deed ik nooit. Geen zicht op het gasfornuis als ik uit de keuken ben en dat heb ik nooit prettig gevonden. En ik kan moeilijk uren naast het gasfornuis blijven zitten, dus voor mij echt een uitkomst.
Stoofperen staan ook nog in mijn planning ;-)Doe het zelf al jaren zo met draadjes vlees of stoofperen.
Tja ik had niet anders verwacht van een boer en misschien kun je morgen boerenomelet makengisteren boerenkool, vandaag boerenfriet😋
Smakelijk eten alvast allemaal
Ik denk dat boeren verder niet zo veel keus hebben tegenwoordig maar zo te zien kan je boerenkool ook goed varieren! 😂 Je hebt nog een boerenpiepkuiken voor op de zondagen! 😁Tja ik had niet anders verwacht van een boer en misschien kun je morgen boerenomelet maken
Tot 5 uur JW
Welke vis is het vandaag geworden? 😂 Het aquarium zal er niet voller op worden 😂Sushi 🍱😬 sorry guys
Ja logisch John om onze knetterende hersens mee van te voorzienMensen die veel snacken schijnen een hoog iq te hebben🤣
Ze hebben het daar niet over kreketten snacken john dat gaat hoogstwaarschijnlijk over wortels snacken 😂, ag als je lang genoeg blijft kauwen verbrand je vast genoeg calorieën om het verschil goed te maken 😂Mensen die veel snacken schijnen een hoog iq te hebben🤣
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.