Heb een spuitje waarmee ik 1 ml mee kan doseren.
Eindelijk eens wat goed nieuws:
Normaal voer ik mijn garnalen met TetraCrusta Menu (totaalvoer bestemd voor garnalen en kreeften) maar de garnalen in de nieuwe bak raakten dit maar amper aan.
De twee catappa bladeren deden ze ook vrij weinig mee.
Nu vond ik ook nog een potje met voer die er al langer stond (maar al zeker een jaar niet had gebruikt): Tablets TabiMin, totaalvoer voor alle bodembewoners.
Je moet toch wat proberen dus een half tabletje van dat voer op de bodem gelegd van het aquarium.
Tot mijn grote verbazing zaten binnen 5 minuten bijna alle nog overgebleven garnalen te eten van het halve tabletje wat ik zojuist in het aquarium had gedaan.
Nu, bijna twee uur later is het tabletje bijna weg en ze zijn nog steeds aan het eten.
Dat er dus garnalen zijn overleden vind ik nu niet zo gek meer, ik kan denk ik voorzichtig de conclusie trekken dat ze zijn omgekomen door de honger (arme beestjes ;( ).
Wat ik dan wel weer gek vind is dat ze het voer, wat ze altijd al gekregen hebben en gegeten, ineens niet meer eten.
Heb het zuurstof pompje nu uitgezet, ben benieuwd of ze morgenochtend (of vanavond misschien al) weer bovenin het aquarium zitten.
Of zouden ze de hele tijd bovenin hebben gezeten omdat ze honger hadden?
Anyway, hier nog een totaaltje van mijn aquarium: