Welke filter zal ik nemen.


Ja dat is een boel geld meer dan de 1119 die ik nu betaalde voor de 120 van Aquatlantis incl de led.
 
Ik heb voor Aquatlantis gekozen omdat het een mooie combinatie is o te zien en er hier genoeg leden zijn die er erg tevreden over zijn. Bij Oase heb ik niet eens gekeken om eerlijk te zijn.
 
Dat heb ik hier ook bij de plaatselijke lfs gedaan hoor. Dan heb je bij problemen ook de service erbij.
 
Mooie keuze!!

Wat bedoel je juist met "aquarium inrichten samen met de LFS"?
Gaan ze de montage bij jou thuis doen, of een plannetje maken met beplanting etc.
 
Voordeel van de Oase biomaster is dat het een makelijk schoon te maken voor fiter heeft en dat je er een verwarming in kan hangen.
Nadeel deze daarvan is dat je die verwarming dan niet appart kan regelen met een inkbird of iets dergelijks.

En dan is er ook nog de ADA ADA Super Jet Filter maar daar betaal je helemaal de hoofd prijs voor.

Zelf ben ik nog steeds een fan bam de Fluval G serie
 
ja heeft een eigen stekker,en als je hem open wilt maken even de verwarming eruitnemen zit met een soort bajonetsluiting ,dan kan er ook niets mee gebeuren.want je leest regelmatig dat ze hem kapot stoten maar dat is totaal niet nodig
 
ik moet zeggen ik had hiervoor een eheim prof 4-600 maar deze oase bevalt op alle fronten beter,het geluid is ook iets minder,maar ja dat kan natuurlijk per exemplaar verschillen
 
Mooie keuze!!

Wat bedoel je juist met "aquarium inrichten samen met de LFS"?
Gaan ze de montage bij jou thuis doen, of een plannetje maken met beplanting etc.
Ik ga samen de bak inrichten kwa beplanting achterwand en rotsen en ze komen m thuis installeren
 
Voordeel van de Oase biomaster is dat het een makelijk schoon te maken voor fiter heeft en dat je er een verwarming in kan hangen.
Nadeel deze daarvan is dat je die verwarming dan niet appart kan regelen met een inkbird of iets dergelijks.

En dan is er ook nog de ADA ADA Super Jet Filter maar daar betaal je helemaal de hoofd prijs voor.

Zelf ben ik nog steeds een fan bam de Fluval G serie
Heb die fluval g serie opgezocht maar wauw wat is dat een mooi ding zeg
Dat is nu ook een serieuze optie geworden
 
De lfs heeft alles hier netjes in huis gebracht maar goed ze wilden hem wel installeren maar dan zou de prijs wel hoger komen te liggen dus ja toen hebben we de kast zelf gemonteerd en op zich is dat vrij makkelijk en in een dik uur is dat klusje geklaard.
 
De montage zal voor mij ook geen probleem wezen dat is zo gedaan
Maar als het niet te duur is dan ach ja waarom niet
 
Dat van vocht in de led balken kan misschien ook komen dat het bij sommige mensen erg koud wordt in huis gedurende de nacht.
Hierdoor krijg je veel meer condens op de ledbalken.

Bij mij is het altijd 19-20 graden in huis (zomers niet jammer genoeg) dus is er ook weinig condens vorming.

Misschien dat dit kan verklaren waarom sommige mensen er wel last van hebben.

Daarnaast is er ook een verschil tussen ledbalken welke universeel te gebruiken zijn, en de ledbalken welke standaard bij de aquatlantis kap horen.

Bij de laatste optie kan er geen vocht op de leds komen. Want daar zit het alu profiel.
 
En dat is ook een dingetje ja
Doe het liever met 2 man erbij
Zomeren laat ik het aquarium wel vallen ofzo en dan heb je alsnog niks
 
En dat is ook een dingetje ja
Doe het liever met 2 man erbij
Zomeren laat ik het aquarium wel vallen ofzo en dan heb je alsnog niks
Ik heb mijn Fusion 100 samen met mijn dochter uit de auto gehaald, en daarna ook van de grond naar het meubel gezet.
Dat had mijn vrouw niet gekund....

Jouw bak zal door het dikkere glas makkelijk het dubbele wegen.
 
Ik heb mijn Fusion 100 samen met mijn dochter uit de auto gehaald, en daarna ook van de grond naar het meubel gezet.
Dat had mijn vrouw niet gekund....

Jouw bak zal door het dikkere glas makkelijk het dubbele wegen.
Ik geloof inderdaad iets van 90 kilo
 
Ik heb een buurman erbij gevraagd en die bak weegt lood en ik kon hem net houden dus zorg voor een sterke man erbij Syl. De kast kun je rvij simpel op de plek schuiven en die is ook lichter naar mijn idee. Maar prima allemaal zelf te doen hoor want verder ben ik erg ontechnisch.
 
Ik heb een buurman erbij gevraagd en die bak weegt lood en ik kon hem net houden dus zorg voor een sterke man erbij Syl. De kast kun je rvij simpel op de plek schuiven en die is ook lichter naar mijn idee. Maar prima allemaal zelf te doen hoor want verder ben ik erg ontechnisch.
Hahah ja het zal prima te doen zijn
Die kast geen enkel probleem
Maar die bak daar gaat het om
Daar moet een oneven hulp bij hebben
Is het als met een wasmachine je kan m nergens goed vastpakken
 
Hahah ja het zal prima te doen zijn
Die kast geen enkel probleem
Maar die bak daar gaat het om
Daar moet een oneven hulp bij hebben
Is het als met een wasmachine je kan m nergens goed vastpakken
als je de bak ondersteboven draait kun je hem heel goed vastpakken, wel werkhandschoenen aandoen anders gaat het pijn doen
 
Of ergens van die grote zuignappen scoren met handvaten aan.
Maar als je ergens een trap of smalle deur door moet, dan zou ik daar altijd iets van karton aanbrengen. Een tik tegen metaal of steen is snel fataal en zo zonde.
 

Terug
Bovenaan