zee aquarium van jan fokke


De koralen kleuren al beter zeker door de nieuwe lamp?
(y)
 
Screenshot_20210811-101817_Aquarium Note.jpg
 
@jan fokke, ik rol eigenlijk nu net pas je draadje in, en ik wilde je even zeggen dat ik je aquarium echt heel erg gaaf vind. Laatste fotoreeks met je koralen, prachtig! Ik ga je volgen als dat mag.
 
@jan fokke, ik rol eigenlijk nu net pas je draadje in, en ik wilde je even zeggen dat ik je aquarium echt heel erg gaaf vind. Laatste fotoreeks met je koralen, prachtig! Ik ga je volgen als dat mag.
Tuurlijk mag dat, kijk ook bij mijn zoet water bakje.
 
Ik heb ze ook gehad en zeer effectief bij die vervelende groene balletjes.
 
Krabbetjes zijn altijd een mooie en nuttige toevoeging aan het aquarium. Je ziet ze niet constant maar als je hem bezig zie dan is het erg leuk om naar te kijken.
 
even kijken wat verstandig is. Fosfaat van de dosseer af gooien en afschuimer een halve dag uit zetten zodat fosfaat en nitraat wat gelijk wordt getrokken en wat stijgt.
Screenshot_20210905-100735_Aquarium Note.jpg
 
Hier gaat het plots na 2 keer geen onderhoud kunnen doen niet zo heel erg goed mee.
Had een nitraat piek maar die is nu al weer terug op normale waarde.
Alleen nog een veel te hoge kh van 13.
 
Ai die zien er niet goed uit helaas.
Soms kun je tissue verlies tegenhouden door een stukje dat nog niet aangetast is eraf te knippen en dat stukje ergens anders te plaatsen. Op de foto is alleen niet goed te zien of er nog voldoende onaangetast is om te kunnen stekken.
 
Ai die zien er niet goed uit helaas.
Soms kun je tissue verlies tegenhouden door een stukje dat nog niet aangetast is eraf te knippen en dat stukje ergens anders te plaatsen. Op de foto is alleen niet goed te zien of er nog voldoende onaangetast is om te kunnen stekken.
Zal ik morgen wel eens naar kijken, nu is het licht uit doen niet meer te zien
 
Ok dat kende ik niet en is een ziekte zover ik het begrijp. Hoe of wat weet ik verder ook niet.
 
Ik ga deze bak leeg halen en er wat anders in doen.
 
Ik las het in je andere topic en jammer dat je er niks aan hebt kunnen doen.
 

Terug
Bovenaan