Wat is er nieuw

Zeeaquaria van nilo1804

Dankje 😀.

Ja, ik zag in zijn bak nog een mooi stukje steen, maar daar stond een tepeltje op... Haha, ik hoop dat hij nog een ander stukje heeft die ik nog op mag halen 🙂.

Mijne ook niet, bij zee is dit moeilijker aangezien ik nu ook rekening moet houden met de koralen die ook op steentjes staan.

Ik ben zeer tevreden over de verlichtig, laat die leders maar komen, oorjtes en buttons voor de kleur en ik heb een prachtig start bakje hoop ik.

Ook de stroming is top, behalve bij de bodem. Misschien ga ik nog wat met de flow100 prutsen. Ik had de hydor 1cm onder het oppervlak toen ik hem aan deed 😛. Ik dacht, ooh, lekker stil ding. Ik draai me om, en hoor een vreemd geluid, had hij even een draaikolk gemaakt 😛. Dus iets meer water erbij. Schrok wel even 😀.

Hoe zie ik dat buttons open staan? Zie je dan de ronde vorm met de ''tentakels''? Die van mij staan nu nog dicht volgens mij.

Hoe snel groeien buttons? Moet ik nu maanden wachten op een mooi ''veldje'' of is dat in een paar weken klaar?

Kijk eens! Ja een beetje in de hoogte nog maar niet teveel denk ik. Bak lijkt zo groter dan ie is.

Bedankt 😀.

Klein beetje zou goed zijn ja, er moet ook ruimte blijven voor de koralen die wat meer licht willen. Rechts voor lijkt een fungia of een paddenstoel mij erg mooi.

En het mooiste is dat mijn moeder het ook helemaal leuk vindt. Oeeeh, nemo's :smitten: en poetsgarnalen 😛. Tsjakka 😀.

Hahaha hier ook!! 😛
Paddenstoel moe je gewoon als mini stekje kopen. Die van mij is van 2cm breed naar 10 gegaan in een maand of 2... Dingen groeien (hier iig) absurd hard!.

Stukje buttons staat morgen wel open hoor.
Open als in: de bloemen zijn helemaal open, inclusief de tentakeltjes en gewoon een platte/vlakke bloem.

moeder is al om dus haha altijd handig een medestander in huis te hebben 😉

@Fred; bedankt, ik zal binnenkort eens een adv. plaatsen op het forum met de vraag wie over een week of 3-4 een aantal stekjes over heeft.
Buttons gaan nu steeds iets verder openstaan 😀. Licht gaat over een uurtje uit en morgenvroeg even een uurtje of anderhalf aan. En dan 's avonds weer lekker.

@Tessa; Zeker 😀.

Hebben jullie nog idee�n/tips voor koralen? Mijn lijstje is nu;
Oortjes,
Buttons,
Paddenstoel,
Xenia,
Fungia (nog in twijfel, ik wil wel, maar weet nog niet hoe dit uit gaat pakken, deze zal (als hij komt) laat komen).

EDIT- Zou een monti plaatje ook kunnen? Als ik die hoog plaats?

swordfish zei:
Tsss ik ben jaloers

Tsss, moet jij zeggen 😛.

Jij had ook buttons gehaald in Zuidlaren toch? Welke kleuren?
Heb je die paddenstoel nog gezien?

EDIT- Ik heb nog een litertje of 7 over. Zou ik nu dagelijks 1L verversen? Of zou dat het evenwicht verstoren? Het water staat nu donker met deksel op een kiertje + luchtpomp.

Haha de oranje. Heb van hem nog blauwe met groene gekregen.

uhm geen idee. Waarom niet zo laten?

Ikzou niet verversen nee..
Lekker laten draaien.

Blauwe buttons zie je heel weinig.
Monti plaatje zou je kunnen proberen..
Probleem is, als dat aanslaat trekt dat in no-time je kh en ca naar beneden. Dit gaat in klein bakje hard, keihard!
Instabiele of snel veranderende waardes brengt ellende met zich mee.
Flap Enzo.

Ik zou het daarom ook niet doen..

Oranje is ook mooi 🙂.

Zijn ze zeldzaam?

Bedankt haha, dan lijkt dat mij geen goed plan 😛.

Update 23-02-2014;
De button's staan er heel erg mooi en goed bij. De grote koppen zijn voor 80% open.

Zekers, bij jou? Al een beslissing gemaakt of je een plug & play neemt of zelf gaat verzamelen?

Ik zal nog even een foto maken van de button's 😀.

Heb net in mijn zeewatertopic een post gemaakt. Was gisteren bij Waterweelde. Serabak gezien, die me wel goed leek.
Leuk...foto's 😉

Yes yes dat merk je hier dus. Plaathe groeit en magnesium is zwaar gedaald

Oranje vol oranje schijnt niet erg makkelijk aan te komen

:thumbs: ik zal zo even kijken.

Hier foto's van gisteren;

158978nilo1804_0_82_img_1923.jpg

557878nilo1804_0_82_img_1924.jpg

373967nilo1804_0_82_img_1925.jpg

439523nilo1804_0_82_img_1926.jpg

768555nilo1804_0_82_img_1927.jpg

729732nilo1804_0_82_img_1928.jpg

Foto's van vandaag, let vooral op het onderste gedeelte van de button's. Die gaan ook een beetje open;

569315nilo1804_0_82_img_1929.jpg

Bewogen...;

183877nilo1804_0_82_img_1930.jpg

Algjes, vol in de stroming;

382721nilo1804_0_82_img_1931.jpg

Overzichtje;

696913nilo1804_0_82_img_1932.jpg

Een van de laatste momenten met zoete bewoners;

587128nilo1804_0_82_img_1896.jpg

Vooruitgang??? 😀 😛.

swordfish zei:
Oranje vol oranje schijnt niet erg makkelijk aan te komen

Ah de oranje dus. Mocht je eens een stekje hebben waar je vanaf wilt 😉.

Nilo als ze allen open zijn dan mag je hier wat weghalen.

dat stekje heb ik overigens ook

Bedankt 🙂.

Deze lag nog in zijn bak, heb ik meegekregen 🙂.

Er kruipt ook een zeester rond, van maar 1cm. Hoogstwaarschijnlijk een ganzenvoetje.

Mooi laten wandelen nilo. Je hebt er vast meer.

ja staat ook bijna de hele dag open hoor. Bij jou?

Ja buttons staan er erg goed bij. Nu de lamp uit. Die mag vanavond weer aan 😉.

Weer contact gehad met de vorige eigenaar van het steen, water en het koraalje. Hij zei zet de verlichting maar op 10 uur, voor het koraaltje. Ook was 12uur geen uitzondering. Hij staat nu op 9uur tot 22uur. Even kijken hoe dat gaat.

Ik heb ook een lopend beestje gezien, maar die was zo snel en klein dat ik geen idee heb wat het is. Of het was gewoon vuil 😛.

Na wat kijken, en nog meer kijken kwam ik een mini kokerwormpje tegen. Teminste, daar lijkt het op. Hij is 0,5 tot 1 cm lang.

Met de buttons gaat het goed, staan nu vol open. Die komen de nacht wel door als er niets raars gebeurd.

Er is al wat water verdampt, het water is ook warm. Morgen een temp. metertje scoren die ik in de bak kan hangen. Volgens mij zit er ook 1 in de zoutmeter, dus nog een controle.

Ook heb ik (via de vorige eigenaar) een stekje geregeld, een Kenia boompje. Deze moet eerst even 1 of 2 weken groeien en wennen op het steentje en dan kan ik, als het aquarium geen algen krijgt, hem ophalen. Hij is erg klein, dus dat is mooi 🙂.

Grappig!!
Ja licht aan kan wel . maar daar verhoog je het risico en hey aantal algen mee..
Ja je koraal heeft licht nodig. En hij houd niet van alg..

Moeilijke keuze dus..

Beide zijn goed/fout.

Keniaboompje is grappig, groeien ook lwkkwe rap en is niet moeilijk te houden!

Zou ik mogen vragen wat voor zoutmeter je hebt?

mini-fred zei:
Grappig!!
Ja licht aan kan wel . maar daar verhoog je het risico en hey aantal algen mee..
Ja je koraal heeft licht nodig. En hij houd niet van alg..

Moeilijke keuze dus..

Beide zijn goed/fout.

Keniaboompje is grappig, groeien ook lwkkwe rap en is niet moeilijk te houden!

Tja... Ik laat het nu aan, en kijk of de algen groeien. Er zitten wel algen maar dat valt wel mee, zo lelijk zijn ze niet.

Jup, waar zou jij hem plaatsen? Ik dacht zelf een beetje aan de linkerkant. Daar staat hij goed in de stroming en ook goed in het licht.

moeilijk..
ik heb echt geen idee, ik ben super slecht in aqua scapen, echt!! 😀

ik zou die steen rechts iets mooi groots op laten groeien, iets dat beweegt,
apenhaar, of sterpoliep, of pompende xenia 😀

Hahaha, ik kreeg het advies om de Xenia op een steen in het zand te zetten, om het risico van overwoekeren te verminderen.

KLIK dit is erg mooi 😀

Ik heb nu al te veel idee�n voor de ruimte in dit bakje 😛.

dat is ster poliep,
ik heb een steentje met dat gras, groeit hier niet super hard, ik wil daar iig 1 grote steen mee hebben, is inderdaad erg leuk koraaltje met felle groene kleur!

xenia overwoekeren? gewoon de schaar erin.. stekken die handel 😀

Mooi ja, wat is het? Mooi beestje?

Schaar erin en dan ergens een elastiekje tussen prutsen?

Ik ga over een week of 3 weer naar Ten Boer (DutchCoralFarm, DCF) daar ga ik opzoek naar nog een steentje, hij heeft ingedraaid levendsteen (is een onderdeel van zijn filter). Zou dat problemen geven als ik dat ga combineren met mijn eigen steen? Ik wil nog een 3 hoekig steentje links hebben, schuin genoeg om koralen op te zetten maar ook schuin genoeg om een mooie hoogte te krijgen.

Ik heb nu vakantie en heb m.b.v. hout en flessen een plankton stelling gemaakt, mocht dat ooit nodig zijn 😉. Ook heb ik een nog wat grotere, maar nog steeds erg kleine, kokerworm gevonden. Aan de achterkant van de onderste steen.

Straks even wat osmose tappen om het verdampte water (man dat gaat hard!) bij te vullen.

Hahah ja klopt. Verdampen gaat hard!
Sterpoliep heet officieel briareum SP.

Elke dag 0,25L.

Bedankt.

Weet je ook hoe dat met de stenen zit?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan