Zeeaquaria van nilo1804


mooie ricordea's ook trouwens!

geduld is een schone zaak :)

zo een aqua40 kan je redelijk aankleden met beperkt budget.
mijn 400l moet echt 100-den euro's koraal in, wil je het een beetje redelijk vullen.

hebben die ster poliep geen last van die hamer's?
omdat ze er zo dichtbij staan?
 
t wordt steeds mooier en mooier! :D
 
Ziet er leuk uit Niels. Ik durf de gok niet aan om ermee te beginnen maar het is wel verleidelijk hoor. Lol.
 
@allen;;
Bedankt! :D
D
@Fred; Stekjes he?:p Klopt, ook hoeven/kunnen hier geen dure vissen in ;). Dure vissen zijn er wel voor nano�s, maar die hoef ik niet :p..
.
@John; Waarom niet? Je hebt 2 zeewinkels in de buurt. Ik heb vast vaak genoeg een stekje voor je. Kenia boompje en xenia groeien als kool
zeggen ze :D. Buttons kan ik tegen die tijd ook wel weer stekken. Het hoeft niet duur te zijn. Doe het klein, via MP en forums steen kopen ed. goedkoop zoutdobbertje (tientje). En dan osmose (die heb je toch al?) en dan nog 7,5kg reefcrystals zout en je kunt ruim een jaar vooruit..
.
@Peter; Heb jij al ideeen? In mei ga je starten toch??


Sorry ervoor dat er soms leestekens ontbreken :$ de TV pakt het signaal van het toetsenbord niet helemaal top op :p. Of het ligt aan toetsenbord zelf ;)..
 
Osmose is nie eens nodig.
Mijn 400l draait gewoon op noord Holland kraanwater :)

Zo een nano is leuk. Maar veel verversen is echt nodig, als je geen afschuimer e.d. hebt..

Pas bij 150+l word het onderhoud een heel stuk minder, doordat je heel veel op kan vangen met techniek.

Mijn 400l heeft nog geen liter water verversing gehad
 
Veel is het niet, 20% klinkt veel maar het is maar 5L :p :D.

Over te sterpoliepen Fred; Ja, die staan niet mooi open. Meer ruimte is er niet in de bak denk ik. Hij moest er ook snel vanaf.

Weet iemand toevallig ook of je 1 pepermunt garnaal kunt houden? Of kun je beter 2 nemen?
 
Ik weet exact je ververs en zout regime (geloof dat ik dat zelfs in het prille begin mee geholpen heb ;)

Beter alleen houden.
Maar neem je hem tegen aiptasia? Of gewoon als random bewoner?

Mocht je hem als gewoon bewoner willen zou je eventueel een Lybia Tessalatta kunnen overwegen.
Zagbze vandeweek in de winkel. Erg gaaf beestje
 
Klopt :). 5L, een dikke 20%, werkt goed :).

Nou, ik had 3 aiptasia's, 1 was laatst weg, gister is er nog een verdwenen en ontdekte ik weer 1. Dus ze lijken te verdwijnen...

De Lybia Tessalatta vind ik (sorry :$) wel gaaf maar ook best lelijk en eng hahaha.

Graag zou ik een bloedgarnaal nemen, maar die vind ik een beetje duur voor een garnaal haha, poetsgarnaal wil nog maar is ook duur (E16,-).

Als radom bewoner, met als mooi meegenomen voordeel dat ik minder kans heb op aiptasia.

Misschien leuk om al wat te brainstormen over het bestand?;

2x C. tricolor (kleine heremiet, ik heb ik een aantal appelslakhuisjes liggen maar ik vraag in de winkel of ze een paar hebben).
1x Margarites pupillus paars

Visjes;
1x Gobiodon Okinawae
????????

Nog idee�n??
 
Haha je hebt er ook een garnaal van.

Poets garnaal vind ik leuker als bloed garnaal.
Bloedgarnaal kost hier rond de 25 tot 30�
Poetsgarnalen iets goedkoper (10 tot 17.50�)

Pompom krabjes zijn idd op foto's vrij eng..
Ik vond ze leuk omdat ze zo lekker actief zijn. http://www.dumpert.nl/mediabase/6389932 ... _krab.html


Amblygobius rainfordi een idee?
 
Zijn de Pompom's wel te combineren? Met hun netelende dingen.

Dan moet er wel zand op de bodem toch? Die vis wordt 7cm toch? Als hij niet te actief is kan dat wel. Hij is erg mooi ;).

Trimma's kom je helaas niet zo vaak tegen :(.
 
Vrijdag of zaterdag dus waarschijnlijk de hamer + Xenia halen en zondag misschien dan naar DCF 2 heremietjes en 1 slakje scoren. En wie weet wat er nog voor leuks is.

Dan ga ik ook kijken naar visjes. Niet kopen maar kijken en zoeken naar klein spul.

Die rode pitvis hadden ze bij de LFS maar hij was max. 2cm. Zijn ze dan nog super jong of blijven die zo klein?
Het is niet de Synchiropus marmoratus.

mini-fred zei:
wil je echt iets apparts.. kan je altijd kijken naar een super red pitvis
red-ruby-dragonet.jpg

vind ik persoonlijk echt een snoepje!

Het gedrag van de laatste rode is wel echt anders als de lsd en mandarijn,
de rode pitvis schuift over de grond, meer dan echt zwemmen.
en is vooral een stuk actiever,

Maar die wordt te groot vrees ik?
 
Update;

Hamer en Xenia gaan waarschijnlijk niet door. De verkoper en ik konden geen goed moment vinden.

Maar mijn ouders; ''Er moet eigenlijk wel een nieuw koraaltje bij toch?".

Altijd naar je ouders luisteren ;) :p :D :D.

Ook heeft mijn moeder (weer) gezegt dat het in de woonkamer ook wel mooi is. (Mijn rio 125). Maar dat wordt mij te duur. De schuimer en de verlichting.

Dus we blijven voorlopig nog bij de 30x30x30 ;).

Dus wat hebben we gekocht?

Nou...;

1 stuk buttons. Oranje, was een stekje?! Is in mijn ogen geen stekje meer :p. Hij staat nu al redelijk open. Binnen een half uur staat hij helemaal open.

8oUzKQY1iYJCcQLyu6goMYR_nYQ2meV4.jpeg
Daar lijkt hij wel op volgens mij :p. Maar foto's komen binnenkort ook wel.

1 (overactieve) blauwpootheremiet. (Foto van aquariaveldhuis.nl);

Calnicus-Elegans--ZEE-WATER-KREEFTEN-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


De Calnicus elegans .


En een Margarites pupillus.


Beter kan de vakantie niet beginnen!!! En een prachtig verjaardagscadeau van mij, voor mij :D.


EDIT-
Bij DutchCoralFarm weer ;).
 
wauw!
echt mooi Niels meer kan ik er niet van zeggen
 
Bedankt! :D

Er komt zo een filmpje van het nieuwe kreeftje aan.

Het eerste stukje heb ik 2x zo snel gedaan, anders wordt het heel lang om naar te kijken.

De buttons willen nog niet mooi op de foto...

En het kreeftje heeft zijn eerste schade aangericht :p. Het keniaboompje (stekje links boven) heeft hij naar beneden gegooid... Maar die komt er snel weer boven op. Hij staat nu op de grond en hij zit vast op het steentje.
 
Filmpje;

 
hahahaha leukkkkkkkkkk
 
Wat een schatje dat kreeftje :D Mooie schelp heeft hij ook uitgekozen!
 
Ow vergeten: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D
 
Goes valt nog mee we zullen eens buttonstekjes moeten ruilen als we er beiden hebben :)
 
Bedankt allen :D.

Hoe kan ik buttons op een steen vast zetten? Ik heb nu een elastiekje gebruikt. Zou hij dan over een week of 4 vast moeten zitten?

Goes? Als dat voor mij was bedoelt. Ik woon niet in Goes :p. Ik woon in Borger, Drenthe hahaha.


Ik hoop binnenkort nog een steen met rode oren te kunnen krijgen. 3 grote en 2 kleine. Die wil ik dan onder in de bak zetten.

Ik wil ook nog wat sterpoliepen hebben ;). Voor rechts boven in de hoek.

Ik heb een stuk of 6 wormen in de bak. Zolang ze maar niet te groot worden. Anders maar een keer een val zetten...

Ook stekje 2 van het Keniaboompje zit vast :). Liefhebbers?
 
Kleine update;

Keniaboom en stekjes staan mooi open.

De heremiet heeft de caulastrea op de grond gegooid...

Misschien komen er binnenkort wat rode oren. Ik weet nog niet waar die moeten staan dan. Ik denk op de bodem?
 
De nieuwe buttons;
231545nilo1804_0_82_img_2012.jpg


959616nilo1804_0_82_img_2013.jpg


741241nilo1804_0_82_img_2019.jpg


Van boven;
315678nilo1804_0_82_img_2015.jpg


Kreeftje, hij zat zo mooi voor het glas te wachten op mij :) ;
562894nilo1804_0_82_img_2016.jpg


Ik hoor de hem roepen; ''Nog een paar, nog een paar!''. (Erg goed gelukt al zeg ik het zelf :) ). Dus tja...;
889166nilo1804_0_82_img_2017.jpg


583426nilo1804_0_82_img_2020.jpg


Stekje (eigenlijk het moederdier, maar net zo groot als mijn andere stekje. Deze gaat weg.);
757175nilo1804_0_82_img_2018.jpg


Nog een (slecht) totaaltje;
823577nilo1804_0_82_img_2022.jpg
 
Dat is een mooi stuk kilo!!
Staat er netjes bij!
 
Ja echt h�? Super groot :p.

Bedankt :).

Kijk ik gisteravond in mijn bakje, geen pootjes meer uit de schelp... En er ligt een heremietje onder het huisje. Met allemaal van die rare dingen eraan die op gelatine lijken. Ik dacht dat dat ingewanden waren. Maar toen ik hem verwijderde kwamen er ineens pootjes uit de schelp... Ik schrok me dood. En het duurde even voordat ik door had dat heremietjes dus ook vervellen :D :D.

Vandaag een zwarte achterwand maken. Even kijken hoe dat eruit ziet ;).

EDIT-

Ik zie net pas hoeveel de orgelpijpjes gegroeid zijn!

659349nilo1804_0_82_img_1953.jpg


823577nilo1804_0_82_img_2022.jpg


Wel 3-4x zo groot :D.
 
nilo1804 zei:
Ik schrok me dood. En het duurde even voordat ik door had dat heremietjes dus ook vervellen :D :D.

:thumbs: Haha welkom in de kreeften , garnalen wereld . Mooi h� om te zien , ook omdat er nog kleur op zit .
 
Ja, kan je die laten drogen?

Hoe lang zou het duren voor hij weer vervelt? Want het is geen klein kreeftje meer dus vaak zal het niet meer gebeuren denk ik...
 
Je krijgt het bijna niet mooi gedroogd jammer genoeg , omdat het gewoon afbreekt .

Ligt eraan hoe hard hij groeit natuurlijk , die van mijn zijn best snel gegroeid , is in 4 maanden tijd al 3 keer verhuisd , maar ik voer ze ook bij . De meeste voeren ze niet bij .
Maar als ik zo die van jouw ziet en die van ons , denk ik dat die van ons al een stuk groter is . Ik moet ook op zoek naar nog grotere schelpen voor ze . Ze hebben nu de grootste maat van een huis van de Babylon slak .
 
Het velletje was ong. even groot als een 1 of 2 euro muntstuk.

Dat is wel jammer, want de kleuren zijn prachtig :D.

Het huisje is ruim 5cm breed schat ik.
 
Ja mooi h� , het gaat er niet zo zeer om hoe groot het huis zelf is . Want zoals je heb gezien aan de verveling is zijn "echte" lijf niet zo groot . Maar het gaat erom hoe groot het gat is , zodat zijn poten niet opgevouwen zitten .
 
Klopt. Ik heb nog een paar huisjes erbij liggen. Ik hoop dat hij niet gaat wisselen want het huisje dat hij nu heeft vind ik erg mooi :).

Jammer dat ze niet te kweken zijn meende ik...
 
Vanavond tegen 9 uir komt er een nieuw koraaltje. Welke? Kijk om 9 uur vanavond dan maar weer :p.
 

Terug
Bovenaan