Zeeaquaria van nilo1804


Haha
Gewoon zwart schilderen.
Ik liet jullie allemaal toen de keuze, maar was 2-2 en ben voor zwart gegaan.

Gewoon acryl verf van de action 2 lagen, heb nog nooit zo een strak zwarte wand gehad
 
Bedankt voor de link, ook een erg duidelijke foto op de site :p.
 
Koralen die nog gaan komen;

Rechts onder het stekje, staat niet mooi open. Maar komt omdat de ramen net schoongemaakt zijn voor een foto. Ook het moederdier staat erop;
ccL0dPDV3Z6hniuOfvgzyf6IPfAF6aI-.jpeg


Een nog een steentje met 5 groen gestreepte oortjes (midden);
ccL0dPDV3Z6hniuOfvgzyf6IPfAF6aI-.jpeg
 
Pfoe lastig in te schatten hoeveel... Qua koraal niet zo veel als Veldhuis, maar wel meer soorten vis... Bij elkaar denk ik iets van 15 bakken en 1 grote.. Het is gewoon een dierenwinkel, maar de visafdeling is wel leuk..
 
@MndE; Bedankt :).

@Fred; Ik denk het niet... Hij nam contact met mij op, aangezien ik stekjes zocht. Hij is wel mooi :p.
 
Meer is vaak beter h�? :p.

Update; Geen Xenia, ik stond daar maar kon niet in het complex binnen komen (centrale vergrendeling met code) en het hele complex was hetzelfde huisnummer.

Maarrrrrr, er is meer :).

Vandaag het steen gehaald. I.p.v. een stekje keniaboom kreeg ik de hele mee. Ook 2 poliepen Caulastrea furcata(volgens mij). En een stekje orgelpijpkoraal.

Het inrichten ging wat moeizaam, het is nog niet naar mijn zin maar ik zal vanavond toch wat foto's maken en het eerst even aankijken.

Vooral de caulastrea vind ik erg mooi. Nu hopen dat die gaat groeien.

Alles staat dicht, behalve de buttons. Die hebben ondanks het gerommel in de bak de hele tijd open gestaan :).

:D :D.
 
Caulastrea is fantastisch mooi!
Alleen niet super makkelijk, en groeit door deling van de poliepen (net als een anemoon)
Groeien niet snel. Maar wel een erg mooi stuk!
 
Dank voor de info :). Ik heb ook orgelpijp, schijnt ook niet de makkelijkste te zijn maar die staan nu redelijk open.

Pics komen straks. Batterij was leeg :(
 
Totaaltje was;
235725nilo1804_0_82_img_1941.jpg


Totaaltje nu;
735751nilo1804_0_82_img_1944.jpg


Links;
145313nilo1804_0_82_img_1945.jpg


Rechts;
732746nilo1804_0_82_img_1946.jpg


Koraaltjes;

Deze is wel bekend nu denk ik :p :D ;
469988nilo1804_0_82_img_1947.jpg


En;
941878nilo1804_0_82_img_1948.jpg


Nieuw;

Kenia boompje, staat nog in. Zou hij te hoog staan? Te lage waterstand en teveel licht? Nog even mee prutsen vandaag :) ;
869823nilo1804_0_82_img_1949.jpg


En;
151928nilo1804_0_82_img_1950.jpg


Tja, geen koraaltje, maar een slakkenhuisje ;) ;
536746nilo1804_0_82_img_1952.jpg


De orgelpijpjes, staan een beetje open nu;
659349nilo1804_0_82_img_1953.jpg


En de caulastrea, 2 kopjes/poliepen (die ene is echt zo fluor :) );
758269nilo1804_0_82_img_1954.jpg


En nog een stukje, waarschijnlijk, vingerleder;
277862nilo1804_0_82_img_1955.jpg


Wat nog gebeuren moet;

Keniaboompje goed zetten,
5 kleine groen gestreepte oren scoren,
1 stekje vingerleder,
1 stekje 2kleuren pompende xenia halen,
Een margaritus pupillus (oid.) slak halen.

Ver daarna;
4 stekjes van 1cm rond groene sterpoliep halen. Maar dat kan pas als mijn No3 minimaal 1 week onder de 10 zit.

Verder nog waarvan ik nog geen idee heb hoe ik eraan ga komen :p ;
Buttons :D , minimaal nog 2 kleuren.
 
Dat ziet er al leuk uit! :D De rotsformatie is wel aardig rechthoekig van vorm, ik
zou het wat speelser neer zetten, zodat het niet zo recht lijkt. maar goed dat is de bescheiden
mening van iemand die bijna niets van zoutwater af weet ;)
 
2 kleuren die jij bedoelt is geen xenia. Ook pomp die niet ;)

Ster poliep rond?
Ster poliep groeit als een soort tunneltje., een stukje ronde sterpoliep (briareum SP) zal je niet vinden, deze bestaan niet..

Gewoon stukje sterpoliep wel. Kost geen drol (5� een stekje) op een steentje. En groeit best aardig maar njet te snel.
 
Sterpoliep zo'n veldje. Die staan op een rond steentje met een diameter van ong. 1cm ;) . Die zijn zo gestekt.

SvRFG431Nlku_6kMxtCzbMxLvmYBmnW-.jpeg


Wat zou dit dan kunnen zijn?

@Kim; Dankje :) . Tja, weinig keuze :p. Ik verlies aan de achterkant 4cm voor de verwarming, dat is al 10% van de totale diepte. Het valt best wel mee en op deze manier heb ik ook wat plaats voor koralen.
 
Ik doelde voornamelijk op de bovenlijn van de formatie, ik zou de ene kant iets hoger
maken dan de andere kant ofzo. Maar misschien lijkt het al heel anders als het 'af' is ;)

Ik ben in ieder geval heel benieuwd, hoe het er uit gaat zien :D
 
Ik moet zeggen dat ik het wel met Kim eens ben maar heb ook weinig verstand van zout hoor.
En ben ook geen echte scaper zeg maar. Het is nu een beetje "rechtlijnig" zeg maar.
Maar het gaat erom dat het is zoals jij mooi vindt.
ik vind het al een hele prestatie dat je dit aandurft Niels :thumbs:
 
@Kim; Is opgelost, dat witte steentje vooraan staat nu waar het Keniaboompje stond en het keniaboompje staat nu op de grond (tip van de vorige eigenaar, hij staat nu in maar als hij openstaat wordt hij behoorlijk groot).

@John; Hahaha, ik ben ook geen scaper, ik was er een half uur mee bezig voordat ik een beetje een stabiele stapel had :p. Het zit er nu al beter uit vind ik.
Van de stenen boven zie ja later weinig, daar komen nog wat koraaltjes op. Misschien deze; http://zeewaterforum.info/database/inde ... dgroepID=2
Ja, ik wou eens iets anders en een nieuwe uitdaging :D.
 
Dat had ik wel verwacht ;) .

Ik ben al onderweg :D .

:zwaai:
 
Ik denk dat niemand de bak perfect vind na de eerste inrichting. Dingetjes veranderen dat blijf te je toch houden hoor.
En jij moet het mooi vinden en als een ander het dan ook nog mooi vindt dan is dat mooi meegeneomen.
Als je een paar maanden verder bent dan lijkt het vast heel anders dan nu en dan denk je misschien wel hoe heb ik dat toen zo kunnen doen ;)

Maar dat heeft iedereen denk ik wel hoor bij het inrichten van welke bak dan ook.
 
Haha, ja klopt, het is ook nog niet helemaal naar mijn zin. Maar hoe ik het anders kan doen zie ik nu niet :p. De stenen moeten goed inelkaar vallen en goed stevig staan ;).

746417nilo1804_0_82_img_1957.jpg


Orgelpijpjes staan nu daar;
325423nilo1804_0_82_img_1958.jpg


351862nilo1804_0_82_img_1959.jpg
 
Bedankt :).

Er zijn helaas niet heel veel plekken voor koralen. Dus dat wordt veel snoeien als ze goed gaan groeien :).
 
hoezo?
plek zat?

flesje ecotech coralglue bestellen, en je kan ALLES zo 1 2 3 op je stenen lijmen waar jij maar wilt :D
 
Als alles goed gaat groeien ed..

Gelukkig is alles kleiner dan ik had verwacht :). Button's ed. zien er op foto's veel groter uit.

We zullen zien :) .
 
groeit allemaal echt lang niet zo hard als planten e.d. hoor.
ik denk dat je je er geen zorgen om hoeft te maken ;)
hoewel sommige leders wel flink door kunnne groeien, helemaal met verhoogd nitraat
 
Ja klopt, maar ik bedoel dat ik 1 button poliep veeeeel groter had geschat dan dat ze in werkelijkheid zijn ;).

Laat ik dat nou net hebben :(.

Hoe groot moet een huisje voor een c. tricolor zijn? Ik weet dat ik meerdere moet hebben maar die ik nu heb is wel erg groot :p. Ik heb nog verschillende appelslakhuisjes liggen.
 
geen idee :)
ik heb niet van die beestjes, ik wil een grote tapijt annemoon :D die eet ze anders allemaal op :D
 
Hahaha, dat wordt duur voer dan :p.

De caulatrea staat een beetje open, vooral de grootste poliep. Hopen dat ze niet lang wachten met delen want hij is fantastisch mooi :D.

Ook het kleine ledertje staat een beetje open voor zover ik het kan zien. Kenia boompje is nog dicht. Orgelpijpjes doen het goed.
 
caulastrea is een lsp koraal.
je buttons verbruiken ook kh en klein beetje calcium

wat zijn je waarde nilo ?

het is vooral handig om je CA en kh in de gaten te houden.
deze vul je met je water verversen bij, maar let wel even op hoeveel je deze bijvult.
met osmose moet het goed gaan, met kraanwater+reef crystals kunnen bepaalde waarde vrij snel hoog oplopen.
probeer eens een kh en calcium test aan te schaffen (18 euro samen, van salifert)
dit zou ik wel in de gaten houden

caulastrea groeit traag !!

we hebben bij willem 3 grote stukken in 3en gesplitst, om zo 9 stekken te maken.
deze staan in een 160x70x40 stekken bak, met 10x80 watt t5 erboven met nieuwe ati lampen.
kalkreactor, dagelijks water testen en bijvullen, de hele zooi...
en ook daar groeit het voor geen meter
 

Terug
Bovenaan