Maar wat ik wel weet is dat ik persoonlijk niet zo’n grote sprong in her diepe zou maken en eerst een kleinere zeebak zou starten om te “oefenen”
Nou ik ben er vrij zeker van dat het niet de grootste bak van Nederland zou zijn. Je komt wel meer 'gekken' tegen met veel enthousiasmeDus je gaat er mischien een zeebak van maken?Ik denk wel dat je dan de grootste zeewaterbak in NL hebt!
Alleen wel zonnepanelen op het dak, denk ik, voor al die stroomkosten![]()
Dat zou inderdaad onwijs gaaf zijn om zo'n mega speciale zeebak in huis te hebben maar wegen de kosten wel op tegen wat je er aan zal hebben das de vraag.
Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil maar 15.000 a 20.000 euro das inderdaad een smak geld en das omgerekend naar gulden bijna 1 miljoen.![]()
Dat zou inderdaad onwijs gaaf zijn om zo'n mega speciale zeebak in huis te hebben maar wegen de kosten wel op tegen wat je er aan zal hebben das de vraag.
Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil maar 15.000 a 20.000 euro das inderdaad een smak geld en das omgerekend naar gulden bijna 1 miljoen.![]()
en de eerste jaren ziet het er nogal zielig uit als het grootste deel van de bak kaal is.
15.000 a 20.000 euro das inderdaad een smak geld en das omgerekend naar gulden bijna 1 miljoen.![]()
Waarschijnlijk daarom zijn Belgen zo snel miljonair...
Allemaal niets mis mee natuurlijk maar wij schrikken zo wellicht de mensen af om hun project van iets minder megalomane proporties hier te publiceren.
Ten tweede, hoewel het systeem uiteraard heel erg groot is, wat tot een zeer gebalanceerde bak zal leiden, zijn de individuele bakken "klein". Dat betekent dat je veel grote vissen, zoals dokters, niet zal kunnen houden, hooguit één kleine Acanthurus of Zebrasoma soort in de 100x100 bak,
Enige verklaring die ik zou kunnen hebben is dat de vissen te groot worden om zich goed om te kunnen draaien en dus niet echt baantjes kunnen zwemmen in een semi-gehoekte bak. Maar geen ervaring met zeewater verder, anders ook geen idee waarom nietHoe bedoel je? Ik ben even niet mee eigenlijk...
Het is/wordt toch één grote bak of heb ik iets gemist?
Enige verklaring die ik zou kunnen hebben is dat de vissen te groot worden om zich goed om te kunnen draaien en dus niet echt baantjes kunnen zwemmen in een semi-gehoekte bak. Maar geen ervaring met zeewater verder, anders ook geen idee waarom niet
Ah zo, ik kreeg door MaestroCygny's bericht en de reactie van RichD de indruk dat het plots over verschillende bakken ging in plaats van over één bak maar ik zal het waarschijnlijk fout hebben...
Het bijzondere aan mijn project is niet zozeer dat het hier om een forse build gaat, maar meer omdat hier meerdere bakken onder een hoek aan elkaar gekoppeld worden. Hieronder een SketchUP van hoe het moet gaan worden. De bak zal in een scheidings muur tussen de huiskamer en een aangrenzende kamer gebouwd worden. Het is dus, voor zover het de geschakelde bakken kleinere bakken betreft, een doorzicht aquarium. De grote bak kan enkel door een ruit bekeken worden.
Hensie44
Kijk maar eens naar de fotos op de vorige paginaIk was een beetje afgegaan op deze plattegrond, en de titel, waardoor ik, net als Richard dacht dat het 5 bakken waren, aangesloten op 1 systeem.
Bekijk bijlage 239287
Als het inderdaad 1 grote bak is, kan eigenlijk alles wel in de bak.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.