Ah ok, snappem.. ja in de oude bak had ik ook die pl buis erboven mosjes deden het speergoed. Voor hoge bakken zijn die natuurljk top... die ouwe heb ik nog.

Maar punt is, zon op en nacht vind ik wel erg gaaf zo. En dat gaat alleen met led zo. .. ;)
PHOTO_20200612_221027.jpg
 
Hoi RichD1011. Dank je (y)

Klopt vwb dat rooster. Dat is ervoor dat je dan niet recht in je lampen zit te kijken als je voor voor je bak zit.

Ipv 3 rijen strips of tl buizen waarbij je dan met je ogen moete knijpen heb je dan nu een 'egale' bak licht.

Het licht zelf gaat natuurlijk door de vakken zelf naar beneden.

Je hebt wel iets verlies, maar ja... :giggle:

Nooit zo begrepen waarom dat in de aquariumwereld niet echt een standaard is geworden.

Aah op die manier! goed verzonnen of goed afgekeken!

Hoe heet een rooster als dit en waar heb je dit vandaan?
Heb wel is gezocht naar een manier om mijn bak op te delen (om een ouderpaar incl jongen af te scheiden bijvoorbeeld), en vooral de amerikanen gebruik dit soort spul daarvoor (noemen ze daar egg crate).
Heb in Nederland wel is iets vergelijkbaars gezocht, maar kan alleen hele kleine plaatjes vinden (die je vaak in elkaar kan klikken), zoek eigenlijk gewoon 1 grote plaat.
 
Rich,op de site van dutchrana.nl zie je deze roosters in diverse afmetingen.
Gr. bert
 
Moguh Bert.

Je was me net voor haha. Ja idd daar heb ik ze ook besteld want ik moest bij hun ook nog wat dingetjes hebben voor mn sproeisysteem. De roosters zijn best wel ingeburgerd in de paludarium wereld.

Hier is nog een link waar ze deze roosters verkopen: https://www.systeemplafond.nu/plafondplaten/transparante-platen-1/louvre-rooster.html

Aah op die manier! goed verzonnen of goed afgekeken!

Hoe heet een rooster als dit en waar heb je dit vandaan?

Afgekeken :LOL:

Ik noem ze altijd lichtroosters maar blijkbaar zijn het louvreroosters.
 
Video gemaakt over een paar hele interesante visjes in mn bak.

De pauwoog grondels vind ik persoonlijk heel interesant vanwege dat ze echt in een groepje leven hier en constant aan het showen zijn tegenover elkaar. Ik heb 2 mannetjes en 5 dames.

De myanmar darios zijn mn favoriet. Klein maar stoer en voor niemand bang. Echte baarsjes met karakter. Van deze heb ik 1 mannetje en 2 dames...

Een klein kijkje in hun wereldje :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een schitterend geheel, je waand je echt in een bootje langs de oever ergens in een sub tropisch regenwoud...............in de huiskamer :thumbs::koffie:.

Gr. Ed
 
Dank jullie wel Andre en Ed, ja zo zit ik ook vaak sochtends voordat ik naar mn werk ga ;):koffie:
 
Zo, tis alweer even geleden dat er een kleine update was. Beetje erg druk geweest met het werk. (Ik zit in de bouw)

Gelukkig heb ik wel wat tijd gehad om met de bak te spelen.

Links heb ik een groepje Bucephalandra biblis red opgebonden op de takken daar. Net boven en enkele centimeters onder water. Net zoals een beetje in borneo zelf.

Dr was een stekje bij met ,wat ik dacht, een nieuw blad. Maar er kwam opeens een mooi knopje op. Nu een week later:
PHOTO_20200702_193006.jpg

PHOTO_20200702_194308.jpg


Hartstikke leuk dus :giggle:

Ze staan er net een week in dus ik neem aan dat ze nog rood gaan kleuren.

We gaan het zien (y)
 
Als je een keertjetijd hebt, ben wel benieuwd naar een foto of video van je waterval. Hoe die loopt. Dit blijft een mooie bak, blij met een update :DD
 
Hoi Killerfish! Gaan we doen dit weekend. Niet zo super spannend hoor :)

Maar is idd grappig om te zien. Dr zit er 1 in het midden en eentje aan de linker kant.

Dr zit er nog eentje in maar die is niet meer te zien door de begroeing :D
 
Hey allemaal!

Ok dr is wat aan de hand met die bloemknop van die Bucephalandra...

Het ziet er naar uit dat het puntje eraf is gegaan? Ok heb hier niet zoveel verstand van haha. Toevallig iemand die hier meer vanaf weet? Hoort dit? :LOL:
PHOTO_20200705_134120.jpg

PHOTO_20200705_134159.jpg

PHOTO_20200705_134921.jpg
 
Dit hoort zo, geen zorgen ?. Maar schitterend om te zien.

Gr. Ed
 
Dit hoort zo, geen zorgen ?. Maar schitterend om te zien.
Gr. Ed
Ow echt Ed? Lolz. Wist ik niet. Kon op de buitenlandse fora er ook niets over vinden. Das wel typisch dan dat het 'hoedje' eraf gaat. Dank je :giggle:(y)
wat een mooie bak zeg! Daar kun je trots op zijn :petjeaf:
Dank je Pien, ben dr ook een klein beetje trots op :giggle: Maar goed ook deze bak is niet perfect met zn algjes en dingetjes ;)
 
ach perfect is ook weer saai, moet wel beetje uitdaging in blijven toch :DD
 
Ja psies. Misschien beetje verkeerd uitgedrukt. Maar goed de charmes van de hobby ;)
 
Hoi Killerfish, helaas ben ik er niet an toegekomen met de video :'(

Storingsdienst was een beetje heavy dit weekend en ben net weer terug. Ik beloof het een dezer dagen te uploaden(y)
 
Langzaam maar zeker ben ik het van de baardalg aan het winnen...

De laatste maand heb ik de dagelijkse EI voeding aangepast en verhoogd. Toen zag ik al verbetering.

Daarna ben ik na enkele weken seachem flourish excel gaan toedienen 2x in de week voor dat ik naar mn werk ging.

Als laatste stap heb ik sinds vorige week mn verlichting verhoogd.

Nu zie ik fink veel nieuwe scheuten, is de alg zwaar op.zn retour en begint de lileanopsis novea zelandiae in het midden flink aan te slaan (y)

PHOTO_20200708_171513.jpg

Voorbeeld is bv mn cyperus helferi.
Het oudere blad heeft idd nog wat baardalg op de randjes.

De nieuwere bladeren zijn lekker frisgroen.

Gaat de goede kant op zo ;)
 
Ik lees al even mee voor ik me aan durfde te melden maar heb vanaf het begin deze bak werkelijk waar schitterend gevonden! Erg creatief ook. Leuk om nu eindelijk te kunnen melden hihi. Succes met de alg, de aanhouder wint!
 
Hoi Norion. Ahh dank je (y)

Ja deze laatste uitbraak is omdat ik een half jaar geleden ben overgestapt van aquarebell voeding naar de 'doe het zelf' poedertjes.

Toen kwam de baardalg terug. Lichtjes.

Dan is het weer zoeken als je in iets stabiels gaat roeren, gaat iig steeds beter :giggle:
 
Fijn dat het de goede kant op gaat! :)
 

Terug
Bovenaan