Zoals jullie misschien wel of niet hebben gelezen in mijn post die door de storing niet is meegekomen
😉 had ik plots toch weer vijf cory-eitjes die bevrucht waren. Een dag later vond ik er opnieuw 35.
Deze keer pakte ik het wat anders aan: de eitjes liet ik nog steeds uitkomen in een mini-bakje om de larven vervolgens met een rietje te verplaatsen naar mijn wat grotere 15 (?) Literbakje. In dat bakje een paar stukken Catappa blad en wat posthoornslakjes.
De eerste vijf eitjes kwamen al spoedig uit. 1 cory had een kromme staart. De rest leek er goed uit te zien.
Van mijn man mocht ik geen zuurstofsteentje meer in het bakje doen. Hij werd gek van het geluid terwijl hij studeert en zei dat de larven in de grote bak het toch ook niet zouden overleven dus wat was het probleem om op zijn minst toch te proberen de Cory's zonder extra zuurstof te laten overleven.
Ik ging akkoord onder die voorwaarde dat als ze zouden stikken, ik die 35eitjes wel met zuurstof groot mocht brengen.
De 35eitjes zijn, Door gebrek aan aandacht? Of pech? Allemaal beschimmeld.
Maar... De vier (cory met kromme staart leefde niet lang) overgebleven larven doen het prima in mijn 15 Literbakje!! Ik ben zelf heel verbaasd... omdat ik toch dacht dat ze het niet zouden redden zonder zuurstof deed ik veel relaxter dan de vorige keer.
Ik ververs 1 keer per dag zo'n 75% van het water met water uit mijn grote aquarium dat ik met een kopje wegneem bij de uitstroom van mijn filter. Dan doe ik er een klein schepje artemia quick bij (artemia in poedervorm) nadat ik dat 20 minuten heb laten weken in aquarium water.
De Cory's doen het hartstikke goed! Ze zijn zelfs groter dan ik de Cory's uit de vorige opstelling ooit heb gezien!
In het bakje zit verder 0 techniek. Geen verwarming of filter of wat dan ook.
Het waterniveau zit ergens tussen de 5 en 10cm.
Misschien speelt het warme weer een rol? Bakje staat bovenop mijn meterbak dus overdag krijgt hij nog wat warmte van mijn verlichting mee.
Ben zelf best verbaasd en wilde het toch met jullie delen
🙂
Go Cory's!!