Zuid Amerika verlichting


Is t echt zo simpel... stroomdraad doorknippen, strippen, in de controller en gaan met die banaan?( wel eerst de stekker eruit natuurlijk)
Maar toch zou ik andere kleuren willen denk ik... of zou de gewone witte die er nu inzit, goed genoeg zijn en er een jmb amazone balk bij om mooie kleuren te krijgen...
 
Ja zo simpel is het.

En wat je er aan balken in of of bij wilt hangen is helemaal je eigen keuze, maar de JMB amazone balk zal 12 volt zijn denk ik dus dat gaat niet samen.
 
Wat heb je nodig

Voor stroom

Voor lampen

Controller zelf


Tc420 en tc421 zelfde werking enkel de 420 is zonder wifi dus met kabel aansluiten op je laptop
En de 421 met wifi kan je configureren met telefoon.

Zie documentarie

 
Misschien zit er wel een stekker bij de led zelf, maar dan heb je dus een langere kabel nodig met passende stekker.
 
Misschien zit er wel een stekker bij de led zelf, maar dan heb je dus een langere kabel nodig met passende stekker.
Het koppelstukje zit tussen de adapter en de lamp, en niet tussen de stekker en de lamp...
 
IMG_20190719_065022.jpg
 
Je kan kijken naar mijn gegeven url linkjes.
Dus doordat ik die stekkertjes wel heb zou t kunnen werken?
Zou ik ook een zwaardere adapter kunnen nemen, voor t geval dat ik meedere lampen zou willen toevoegen, of een rgb lamp?
 
Naja stekkertjes is alleen dat jr niet je kabel hoeft te slopen.
 
Oooh zoo... dus dan doe ik die stekkertjes uit de link aan mijn kabel, en de kale uiteinden in de controller...zo moet ik t zien...?
En omdat t geen rgb balken zijn kan ik alleen dimmen in sterkte?
 
Zijn er ook complete sets te koop voor een amazone bak?
Of zou een losse jmb amazone balk genoeg zijn voor mooie kleuren, en die combineren ket de misbt witte wit balk die ik heb...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand wat qua kleur de neons mooi zou laten uitkomen... ik neem aan gedempt en met wat blauw... maar de planten hebben andere kleuren nodig toch?
 
Dat geld voor de 220 V uitvoeringen, met ingebouwde voeding/spanningsregelaar.
 
Dus als er een adapter tussen zit is t altijd dimbaar?
In dit geval dim je idd niet op de 220V voeding maar op de 20 volt gelijkstroom kant, dan kan het.

Je zou bijvoorbeeld geen dimmer kunnen gebruiken in het stopcontact en dan daar de adapter insteken, dan heb je een dimbare adapter/voeding nodig.
 
Zo te lezen moet daar voldoende licht vanaf komen ja, sowieso meer dan wat je nu hebt.
Led licht schijnt toch aardig recht naar beneden, en dan zou deze enkele balk aan de voorkant komen, hebben de planten aan de achterkant dan wel genoeg verlichting?...
Of zie ik nu echt beren op de weg...
Zou ik dan een andere adapter nodig hebben, als ik deze balk bij 1 van de andere die ik nu al heb zou moeten plaatsen?
 
Led schijnt naar beneden ja, maar zo te zien aan het vermogen zijn het gewoon drie Led strips met 5050 smd Led's, en zo heel veel licht geeft dat niet (heb ik zelf ook in de bak als ochtend en avondverlichting)

Die balk kan je beter achterin plaatsen, daar staan vaak de meeste planten.
 
Misschien heb ik de verkeerde woordkeuze gebruikt...
Die van jmb zien er goed uit, en welke van hvp zijn aan te raden? ik had de volgende ook gezien is dat wat?

Deze heeft clips die je aan de huidige balken kan hangen, hoe bevestig je de andere balken?
Kite light zou ik, als je wat goeds wilt, vergeten. Zelf heb ik al jaren JMB, een rood/witte balk, een blauw/witte balk en een witte balk, boven een Juwel Rio 180 hangen. Zeg maar zo'n 7600 lumen boven een planten. Waar overigens ook rode planten instaan. Overlast van alg heb ik niet. Wel voeg ik CO2 en uiteraard overige bemesting toe. Hiermee heb ik dus ook lichtkracht over. Ik geef dit als voorbeeld, er zijn beslist meer merken geschikt voor je, maar je ziet wat ik bedoel wanneer ik zeg; kies voor kwaliteit! Hoe je dingen bevestigd is van latere zorg, overal zijn goede oplossingen beschikbaar.
 
Led schijnt naar beneden ja, maar zo te zien aan het vermogen zijn het gewoon drie Led strips met 5050 smd Led's, en zo heel veel licht geeft dat niet (heb ik zelf ook in de bak als ochtend en avondverlichting)

Die balk kan je beter achterin plaatsen, daar staan vaak de meeste planten.
Kite light zou ik, als je wat goeds wilt, vergeten. Zelf heb ik al jaren JMB, een rood/witte balk, een blauw/witte balk en een witte balk, boven een Juwel Rio 180 hangen. Zeg maar zo'n 7600 lumen boven een planten. Waar overigens ook rode planten instaan. Overlast van alg heb ik niet. Wel voeg ik CO2 en uiteraard overige bemesting toe. Hiermee heb ik dus ook lichtkracht over. Ik geef dit als voorbeeld, er zijn beslist meer merken geschikt voor je, maar je ziet wat ik bedoel wanneer ik zeg; kies voor kwaliteit! Hoe je dingen bevestigd is van latere zorg, overal zijn goede oplossingen beschikbaar.
Maar het is toch mooier om het licht vanaf de voorkant naar achter te stralen zodat t licht op de zijkant van de vissen valt?
Maar begrijp ik dat jij 3 balken dan hebt en zegt dat die balk van hvp niet voldoende licht geeft??
 
Maar begrijp ik dat jij 3 balken dan hebt en zegt dat die balk van hvp niet voldoende licht geeft??
Ik heb idd 3 led strips in mijn bak, en die balk van Hvp is niet veel anders zo te zien, het zit alleen in een mooie behuizing.

Die drie strips in mijn bak (40 watt ong.) komen nog lang niet in de buurt van mijn 42 (2 x 21) watt TL verlichting.
 
Ik heb idd 3 led strips in mijn bak, en die balk van Hvp is niet veel anders zo te zien, het zit alleen in een mooie behuizing.

Die drie strips in mijn bak (40 watt ong.) komen nog lang niet in de buurt van mijn 42 (2 x 21) watt TL verlichting.
Dus dan zou 1 balk van hvp niet genoeg zijn...?
 
Ik vrees van niet, daarbij is ie ook erg prijzig, en je gaat er maar iets op voorruit met wat je nu hebt.

Maar het hangt ook af van je plantenkeuze.
 
Ledverlichting op 100% laten branden is trouwens geen goed idee. Er zijn ledverlichting systeemen die een ingebouwde begrenzer hebben, de JMB 3 watt versie bijvoorbeeld, maar vaak is dat niet zo. Om je leds langer te laten leven kun je ze net onder de 100% laten branden.
Bij mij zie je dat de rood/witte balk (rode wijzer) op 98% staat, de blauw/witte balk (blauwe wijzer) op 95 % evenals de witte balk (witte wijzer) die ook op 95% staat.
IMG_20190719_110833.jpg
 
Ik vrees van niet, daarbij is ie ook erg prijzig, en je gaat er maar iets op voorruit met wat je nu hebt.

Maar het hangt ook af van je plantenkeuze.
Nu én in de toekomst, iets wat je nu misschien nog niet weet. Daarom kies goed én kies voor overwaarde om te voorkomen dat er later weer aangeschaft moet worden.
 
Nu én in de toekomst, iets wat je nu misschien nog niet weet. Daarom kies goed én kies voor overwaarde om te voorkomen dat er later weer aangeschaft moet worden.
Wat zou dan een mooie complete set zijn die voor de meeste normale omstandigheden goed zou kunnen zijn?
 

Terug
Bovenaan