Zuid amerikaans biotoop van graspol61


Ach 10 kleine visjes kan denk ik wel en met genoeg schuilplekken voor de garnaaltjes hou je ook de groep garnalen wel in stand vermoed ik.
 
Benieuwd hoe ze het gaan doen in je bakkie qua zwemafstand, heb hie rgemerkt dat het beste zwemmers zijn
 
Benieuwd hoe ze het gaan doen in je bakkie qua zwemafstand, heb hie rgemerkt dat het beste zwemmers zijn
Benieuwd hoe ze het gaan doen in je bakkie qua zwemafstand, heb hie rgemerkt dat het beste zwemmers zijn
Benieuwd hoe ze het gaan doen in je bakkie qua zwemafstand, heb hie rgemerkt dat het beste zwemmers zijn
Goede morgen Mike,



Dank je voor de reactie.

Ik heb deze een week zwemmen in het bakje !
Volgens mij zo te zien hebben ze het naar hun zin gezien formaat van visje en formaat bakje zwemmen ze aardig door!
Sommige garnalen zijn groter :help: hahaha.
Ik zal een foto maken van de visjes met garnalen .
 
Jippieeeeee ik heb een foto gemaakt :)

Vind het geen mooie foto maar foto is foto voordat iemand daadwerkelijk zijn of haar geduld echt op is :((
 

Bijlagen

  • 20220507_185052.jpg
    20220507_185052.jpg
    206.1 KB · Weergaven: 117
Heel herkenbaar en vooral mn zeewaterbak is qua kleur een ramp dus dat geeft me ook geen motivatie om een foto te maken.
Ik heb wel aantal trucs geleerd van een bevriende fotograaf.
Als je een spiegel reflex camera bezit dan kun je de lens tegen het glas aan houden .
En dat is behoorlijk moeilijk want mijn bakje is te klein om scherp te stellen(handmatig dan ) !
Maar bij een grote zeeaquarium zou het moeten gaan iso op auto zetten en spelen met diafragma zelf scherpstellen .
Aan de hand van de diepte zeeaquarium kan je de lens bepalen meestal is het 28 tot 50 mm .
Succes ermee hopelijk heb ik je trauma betreffende het wachten op mijn foto iets te kunnen verzachten :engel:
 
Tja ik maak de foto s met een telefoon dus dan wordt dat een beetje lastiger denk ik en daarbij heb ik er ook nog erg weinig verstand van. Maar goed gelukkig kan ik zelf wel thuis genieten van de echte en realistische kleuren.
 
Goede middag allemaal,

is weer even geleden dat ik hulp vraag aan jullie ¿?

Hopelijk is onze jessicapilon tot rust gekomen na op den proef stellen van geduld ?

IK toch nog een vraagje betreffende Kubotai !!

Er zwemmen nu 5 in het bakje van de foto, ik wil er paar bij doen nog stuk of 3 of 4 .omdat het erge leuke visje zijn om te zien.
Maar zou dat nog wel kunnen in het bakje of wordt het te veel ????
 
Goedemiddag allemaal,

Na en flinke tijd toch nog een vraag een de deskundige hier !
Ik heb een hilstreambak van 80x35x50 goede stroom en een stromingspomp van 1000 liter per uur.
Er zitten 4 waaierhandgarnalen in en 5 steenkruipers.
en 30 danio chopre .
Mijn vraag is ik wil biofilm kweken hoe kan ik dat het beste doen ?

Later komt er een foto :)
Stelt iemand zijn geduld op de proef weet het sorry alvast !!!!
 
Goede morgen John,

Dank je voor de reactie maar ik weet wat biofilm is :)
Ik heb dat helemaal gelezen van Aquainfo heel interessant .
Ik wilde weten hoe laat je een biofilm ontstaan !
Nu weet ik het hoe ongeveer wat te doen voor biofilm .
 
Misschien is het handig om een topic te openen want lang niet alle leden kijken in een fotoalbum Graspol.
 
Goede morgen John,

Goed idee !
Een nieuwe topic over biofilm bedoel je toch ?

Even denk doen vandaag dan kom ik wel met een nieuw topic :)
 
Een nieuw topic betreffende biofilm !!!

Het gaat om het laten ontwikkelen van biofilm in aquarium .
Sommige vissen en garnalen zijn deels afhankelijk van biofilm bacteriën .
Wat is een biofilm klik op de link voor meer informatie .


Ik zelf heb moerbeiblad in hillstream aquarium gelegd om biofilm te laten ontwikkelen .
Echter dit is ook voor de eerste keer dat ik daarmee bezig hou dus resultaat volgt enne foto's ook .

Graag advies en of reacties van die bekend is met het ontwikkelen van biofilm bacteriën !!!!
Ehhhh, ik dacht dat je een apart topic zou openen want in een fotoalbum kijken de meeste leden niet volgens mij:rolleyes:
 
Goede middag allemaal,

Tis weer een tijd geleden dat ik een bericht geplaatst heb .
Vandaag zuidamerikaans biotoop op geruimd visjes weg gedaan !!!
Bak ben ik bezig om schoon te maken morgen verder (wat een werk pfff) en na het schoon maken inrichten voor vissen die tegen koud water kunnen !
Mijn vraag is aan jullie welke vissen kan ik nemen voor koudwater temp. ongeveer 15 graden ?
Geen goudvissen ..........
Mijn bak is een ferplast 120x50x55 330 liter zal met grind of zand en of planten iets minder worden.

Mijn dank :)
 
Gespit in de kregen lijst der vissen in onverwarmde aquarium .
De meeste vissen hebben temp. nodig van minimaal 18 a 19 graden.
Of de reuze danio die kan ook redelijk koud gehouden worden !!!!

Dus dat wordt een zoek tocht en met hulp van jullie ..
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond allemaal,

Ik heb kueze op deze gezet :

Een groep stuk of 10 Danio aequipinnatus – Reuzen danio

En Corydoras paleatus stuk of 10 .
Dat moet wel kunnen toch bijelkaar ?¿
In onverwarmde aquarium !!
 
Licht er aan waar je je aquarium gaat plaatsen hoe hoog , of laag , de temperatuur kan /gaat worden.
Ik heb mijn onverwarmde aquarium in de woonkamer staan waar het 20°C is en mijn watertemperatuur is constant 22°C.

Dat visbestand moet wel lukken
 
Licht er aan waar je je aquarium gaat plaatsen hoe hoog , of laag , de temperatuur kan /gaat worden.
Ik heb mijn onverwarmde aquarium in de woonkamer staan waar het 20°C is en mijn watertemperatuur is constant 22°C.

Dat visbestand moet wel lukken
Okee dank je svl,

Als aquarium schoon is en beetje ingericht dan maak ik een foto .

Dan kijk ik verder voor vissen die kouder aan kunnen .

Soms wordt huiskamer kouder dan 19 of 18 .
Dan zou ik wel een verwarming in kunnen zetten .
Ik heb nu een externe verwarming maar die doe ik niet meer aan 500 watt.
Die verkoop ik wel .
Denk dat 300 wat genoeg is vor 330 liter water !
 
Gewoon eens in het oog houden maar denk niet dat je een verwarming gaat nodig hebben
 

Terug
Bovenaan