1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Ritje naar Uelsen gehad naar de kweker.. tijd voor een terrarium van 4mtr lang denk ik als je al die planten ziet daar…
toch met 3, nou ja eigenlijk 4 met de uitloper vd Bromelia meegerekend.

Macodes Petola (blikemschichtorchidee) is de eerste. Mooi getekende bladeren.
IMG_2834.jpeg



de Bromelia is de Neogerelia Red Waif.

IMG_2833.jpeg



en de varen is de Asplenium Daucifolium
IMG_2835.jpeg
 
Zaterdag eens ff naar Zwolle voor een paar bewonertjes erbij. Kweker heeft op zn site wat leuks staan met een formaat van 15-18mm. Dus mooi klein spul, zien of ik een paartje neem of een koppeltje dan.
 
IMG_4768.jpeg
IMG_4769.jpeg
IMG_4771.jpeg
IMG_4770.jpeg
De nieuwe aanwinsten. Echt ini mini vergeleken met de andere soort die erin rondhuppelt.
 
Als ik de 2e foto zie dan lijken ze qua tekening erg op elkaar alleen is de een wat groter dan de ander.
 
Zit erover te denken om LED verlichting aan te schaffen voor de bak. Zitten nu 2 T5 balken boven. Dan heb ik ook de mogelijkheid om te dimmen smorgens en savonds En dus zonsopkomst en -ondergang te simuleren.Nu brandt alles op 100% gedurende een 12 uur.
 
Heb voor deze showbak nieuwe LED verlichting gekocht bij een webwinkel (biotopo).
er komt een balk in te hangen van Skylight. De Pr-80. Icm een WiFi controller voor de lichtsterkte, zonsopkomst etc…
de specs vd lamp zijn: PR80: 54 Watt / 4500 lm / 5000-15000 Kelvin / 12 V gelijkstroom / 4,5 A .
IMG_2836.jpeg
IMG_2837.jpeg
IMG_2838.jpeg
IMG_2839.jpeg
 
Hallo Fozzy

Sinds ongeveer een maand of 2 heb ik zelf de pr 60 (2x) boven de bak liggen en ja, ze geven een berg licht daarbij is het ontwerp dusdanig dat je ook van bovenaf niet in het licht kijkt.

Dus op zich een mooi en compact ontwerp, bij mijzelf heb ik de lichtsterkte op ongeveer 80% gezet bij een 100% lichtsterkte/ instelling vind ik dat de behuizing wel erg warm wordt, kan mijn hand of vinger dan niet langer dan enkele seconden op de zwarte behuizing houden.

Ik begrijp dat je meteen een Wi-Fi controller er bij hebt besteld, daar denk ik nog over na en zou het waarderen als je na de installatie eens via een ' aantal' foto's wilt laten zien hoe deze led's in de morgen/ middag/ avond overschakelen qua spectrum, daar ben ik erg benieuwd naar.

Anderzijds ben ik ook weer wel content met de warmte afgifte want mijn lichtkap is geisoleerd en ik gebruik de warmte van de Skyligt ( en de overige verlichting) ook voor de nog voor de aankomende koudere maanden om zodanig de bak intern te verwarmen.
 
Hallo Fozzy

Sinds ongeveer een maand of 2 heb ik zelf de pr 60 (2x) boven de bak liggen en ja, ze geven een berg licht daarbij is het ontwerp dusdanig dat je ook van bovenaf niet in het licht kijkt.

Dus op zich een mooi en compact ontwerp, bij mijzelf heb ik de lichtsterkte op ongeveer 80% gezet bij een 100% lichtsterkte/ instelling vind ik dat de behuizing wel erg warm wordt, kan mijn hand of vinger dan niet langer dan enkele seconden op de zwarte behuizing houden.

Ik begrijp dat je meteen een Wi-Fi controller er bij hebt besteld, daar denk ik nog over na en zou het waarderen als je na de installatie eens via een ' aantal' foto's wilt laten zien hoe deze led's in de morgen/ middag/ avond overschakelen qua spectrum, daar ben ik erg benieuwd naar.

Anderzijds ben ik ook weer wel content met de warmte afgifte want mijn lichtkap is geisoleerd en ik gebruik de warmte van de Skyligt ( en de overige verlichting) ook voor de nog voor de aankomende koudere maanden om zodanig de bak intern te verwarmen.
Als t goed is krijg ik de spullen dinsdag geleverd en ga dan gelijk installeren. Za hier mn bevindingen en foto’s etc plaatsen dan.
 
Prachtig om te zien, de dieren EN de planten 🥰 ik kijk graag naar je album
 
Fozzy

Aan de ledverlichting zit een kabel die voorzien is van een blauwe clip, wat daar de functie van is zal te maken hebben met de aansluiting van de Wi-Fi denk ik?.
Zo maar even tussendoor.
 
Toch weer leuk van die overzichtsfoto's. Oogt lekker natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan