Lijkt me ook, nieuwe plantjes uitproberen soorten mosjes ed. ben benieuwd wat je er van gaat maken ! 😉Ach opnieuw weer opbouwen is ook wel weer een uitdaging Albert.
Kostte weer aardig wat geld, en inspanning om alles een beetje te schikken. Maar het ziet er weer mooi fris uit zo.Mooi gedaan Albert.
Ha, denk dat ik eerst de bak maar eens met rust laat en alles wat laat groeien. De kikkers zitten in het kleinere bakje. En om ze daar weer uit te vangen zal niet meevallen. Dus waarschijnlijk komen hier andere in te zijner tijd. Ergens in t voorjaar denk ik.Leuke video. Wanneer komen de kikkers er in dan?
Komt dat weer tot leven door het vocht of hoe werkt dat met dat mos?T gaat lekker en het Sphagnummos wordt hier en daar al wat groener.
Yep, het kan ff duren maar t moet goed komen.Komt dat weer tot leven door het vocht of hoe werkt dat met dat mos?
Wellicht dat er sporen in dat droge mos zitten?Fraai Albert en toch bijzonder dat dat mos weer groen wordt. Ik dacht altijd dat het dan dood zou zijn.
Zoiets vermoed ik dan ook.Wellicht dat er sporen in dat droge mos zitten?
Mooi Albert, erg leuk om van niets weer iets te maken, en een project dat naarmate de tijd vordert steeds meer vorm gaat krijgen.
Wellicht dat er sporen in dat droge mos zitten?
Quote vd site van Biotopo waar ik het een keer besteld had een tijd terug. Kwam toen al vochtig aan, en heb het een hele tijd in afgesloten zak bewaart en af en toe aangevuld met water.Zoiets vermoed ik dan ook.
Het is net wat je zelf wilt, wel of geen waterdeel erin. Zonder waterdeel kun je een bioactieve bodem opbouwen, wel info te vinden op het net en op Youtube. Ik heb in beide een waterdeel. Opgebouwd in de ‘kleine’ bak met grof filtermatten als begin. En daarop bodembedekking, afscheiding met lavasteen aan de voorzijde. Je kunt ook Matalamatten kopen, maar dat is behoorlijk prijzig ivm grove matten die je ook elders kunt aanschaffen,Leuk !!!!! Heb jij tips om de bodem in te richten? Ook onder jou filtermateriaal? Ik ga binnenkort starten met 90×80×50 dus wil dat goed aanpakken! Hopelijk groeit de boel nu wel goed. 🥰
Hij gaat weer lekker. Kikkertjes weer terug naar deze bak. Hebben ze meer ruimte. Moet nog 1 vd kleintjes opsporen en te pakken krijgen. Met een transparante bus probeer ik ze te vangen door de bus met een 10cm opening over ze heen te krijgen als ze op een plant of bodem zitten. Niks geen gestress enzo.
Bekijk bijlage 383181
Die zijn van de opleiding fotograaf die de kleintjes nu volgenWaarvoor zijn de fotorolkokertjes en dat doorzichtig plastic potje?
Die fotorolletjes gebruiken ze als schuilplaats/afzetplaats voor eitjes (als er water instaat tenminste). Het zal je verbazen, zelfs die grotere kruipen er soms in.Waarvoor zijn de fotorolkokertjes en dat doorzichtig plastic potje?
In dit filmpje zie je goed hoe klein de kikkertjes zijn 💜
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.